Auteur Topic: Loafers  (65963 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Loafers
Reactie #105 Gepost op: 21 april 2009 - 20:48:26
Perry of FootLocker verkopen volgens mij van die 'minisokjes' waarbij slechts de voetzool, tenen en onderzijde van de hiel bedekt worden.

Dat type bedoel ik.

GSA

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 22 april 2009 - 09:04:21
Overigens ook bij de bekende tweeletterige Zweedse keten te verkrijgen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 22 april 2009 - 09:13:00
Ik gebruik geen sok, maar vroeger deed mijn moeder wat van dat baby poeder in de sok/op me voet en dat scheelt.
Zeg maar talkpoeder.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Lappeleer

• Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 14 mei 2009 - 15:19:38
Ben dol op loafers, vooral zwarte leren loafers.
kHeb dit type zomerschoen ook ontdekt. Kent iemand het Italiaanse "Creazione Iii Amster" oid? (lastig logo, 0 hits).
Zwart, gelakte alligator(?) bovenzijde met zorgvuldig opgespoten groene dwarssstrepen.  :-s
Zorgvuldig geselecteerd uit de assortimenten van de meest vooraanstaande tweedehands kledinghuizen van de hoofdstad.
What hempen homespuns have we swaggering here,
So near the cradle of our Fairy Queen?
(A Midsummernight's Dream)

veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 15 mei 2009 - 01:31:56
Nee, ik ken 't niet, maar 't klinkt super. Als je foto's vindt, voel je vrij ze te delen. :)

Lappeleer

• Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 15 mei 2009 - 11:25:51
kHeb dit type zomerschoen ook ontdekt. Kent iemand het Italiaanse "Creazione Iii Amster" oid? (lastig logo, 0 hits).
Zwart, gelakte alligator(?) bovenzijde met zorgvuldig opgespoten groene dwarssstrepen.  :-s
Zorgvuldig geselecteerd uit de assortimenten van de meest vooraanstaande tweedehands kledinghuizen van de hoofdstad.

Pardon, het is ANster.
probeer nog uit te vinden hoe foto's te plaatsen... :idea:

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #112 Gepost op: 15 mei 2009 - 11:33:33
Lappeleer; Foto's posten.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Lappeleer

• Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 18 mei 2009 - 12:46:35
Lappeleer; Foto's posten.
Ugh! Als nieuweling op het stijlforum moet ik dus eigenlijk eerst maar eens een hele gebruiksaanwijzing doorspitten? #-o
Dat valt me een beetje tegen.
Ik hoopte op een simpel venstertje met 'bladeren' en inbegrepen 'resize before upload' om een afbeelding toe te voegen. No such luck.  :roll: Tussen de 'img' tags moet dus iets worden geplakt... mja, ja... :-s

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 12 juni 2009 - 11:31:46
Ik ben een beetje loafers freak. Hierbij wil ik een van de beste loafers die ik heb laten zien: Poulsen Skone Henley (Grenson Masterpiece). Leerkwaliteit en maakwijze van deze schoenen zijn bijna uitstekend te noemen. Ze (Grenson) hebben een juiste balans gevonden tussen soepelheid van het leer (van een casual loafer) en kwaliteitsgevoel dat de Engelse schoenen uit een hoger segment zouden moeten genereren. Het leer is niet te zacht en tegelijk ook niet te stug. Het is precies voor de Engelse loafers bestemd die je casual gaat gebruiken. Zulke balans heb ik bij mijn Church’s en C&J’s niet kunnen bespeuren. Daar hebben ze niet alleen over de leerkeuze nagedacht. Grootheid en hoogte van de hak is ook zo afgestemd met de rest dat je er geen moeite mee zou hebben om deze schoenen te gaan dragen ook bij een korte broek. Voor de aankomende (dat hoop ik) zomer is dat niet zonder belang.
Bovendien vind ik deze loafers wat meer “exclusief” als de daarmee vergelijkbaar C&J Marston … hoewel C&J Marston is ongeveer GBP 50 goedkoper (via de combinatie P. Lal – Pediwear)

eterum censeo Carthaginem esse delendam

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 16 juni 2009 - 13:53:16
Afgelopen Vrijdag, bij de uitverkoop bij van Rhijn-Koppen, een stel donkerbruin suede moccasins gekocht.

Ik houd er persoonlijk van om mijn schoenen wat strakker aan te trekken, maar aangezien hier geen veters in zitten lukt dit dus niet. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Heb eens begrepen dat het ook helpt om de binnenkant van de schoen bij de hiel wat nat/vochtig te maken en dat het leer zo krimpt. (binnenkant is natuurlijk geen suede, maar gewoon glad leer)

Iemand die hier iets over kan zeggen?
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 16 juni 2009 - 15:11:48
een paar oude moccasins van mij zijn ooit nat geweest en weer opgedroogd, dat zijn nu echt vodden, totaal uitgelubbert.. niet doen dus

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 16 juni 2009 - 21:50:17
Afgelopen Vrijdag, bij de uitverkoop bij van Rhijn-Koppen, een stel donkerbruin suede moccasins gekocht.

Ik houd er persoonlijk van om mijn schoenen wat strakker aan te trekken, maar aangezien hier geen veters in zitten lukt dit dus niet. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Heb eens begrepen dat het ook helpt om de binnenkant van de schoen bij de hiel wat nat/vochtig te maken en dat het leer zo krimpt. (binnenkant is natuurlijk geen suede, maar gewoon glad leer)

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Loafers/moccasins koop je altijd een maat kleiner (gem. genomen) dan de maat die je hebt voor schoenen met veters. Op deze manier moeten ze strak genoeg zitten; heb je dit gedaan ?

frits van Valburch

• Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 18 juni 2009 - 20:03:16
Ik ben een beetje loafers freak. Hierbij wil ik een van de beste loafers die ik heb laten zien: Poulsen Skone Henley (Grenson Masterpiece). Leerkwaliteit en maakwijze van deze schoenen zijn bijna uitstekend te noemen. Ze (Grenson) hebben een juiste balans gevonden tussen soepelheid van het leer (van een casual loafer) en kwaliteitsgevoel dat de Engelse schoenen uit een hoger segment zouden moeten genereren. Het leer is niet te zacht en tegelijk ook niet te stug. Het is precies voor de Engelse loafers bestemd die je casual gaat gebruiken. Zulke balans heb ik bij mijn Church’s en C&J’s niet kunnen bespeuren. Daar hebben ze niet alleen over de leerkeuze nagedacht. Grootheid en hoogte van de hak is ook zo afgestemd met de rest dat je er geen moeite mee zou hebben om deze schoenen te gaan dragen ook bij een korte broek. Voor de aankomende (dat hoop ik) zomer is dat niet zonder belang.
Bovendien vind ik deze loafers wat meer “exclusief” als de daarmee vergelijkbaar C&J Marston … hoewel C&J Marston is ongeveer GBP 50 goedkoper (via de combinatie P. Lal – Pediwear)

Ik zie ook wel de charme van loafers, zeker van die van bovenstaande  ben daarom erg benieuwd naar de leest van die Poulsen Skone Henley's .
Zou je aan de hand van C&J 337 leest hier wat meer over kunnen vertellen?
En...Welke kleur heb je aan op die pic's?

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 20 juni 2009 - 00:09:48
Volgens New and Lingwood is dat Cognac Calf. De laatste twee foto's (met voeten, zonder flits gemaakt) weergeven de echte kleur van deze loafers.
Poulsen Skone Henley (en ook Felstead Monks )UK size 9 zou ik vergelijken met C&J UK size 8.5 op de 337 leest. Wat de lengte betreft zijn ze identiek. PS is misschien een beetje breder in de tenen. De hiel blijft wat strakker (en prettiger) zitten vergelijkend met de C&J 337 leest. Ik heb geen idee op welke Grenson leest zijn deze loafers gemaakt. Persoonlijk vind ik PS UK size 9 wat beter passend aan mijn voeten dan C&J UK 8.5 (337). Misschien daarom vind ik ook de Poulsen Skone schoenen meer comfortabel dan de C&J Handgrade op de 337 last.
eterum censeo Carthaginem esse delendam