Auteur Topic: Crockett & Jones  (1814991 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Re: Crockett & Jones
Reactie #4695 Gepost op: 05 juli 2013 - 13:25:35
Stuur C&J anders een mailtje. Zij zullen vast wel weten waar ze de grotere maten aan geleverd hebben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4696 Gepost op: 05 juli 2013 - 13:29:12
http://www.brabantsschoenenhuis.nl

gaan tot mt 48 incl enkele C&J modellen
Be yourself no matter what they say

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4697 Gepost op: 01 september 2013 - 23:17:19
Vandaag mijn Connaught's weer eens onder handen genomen. Na goed schoon borstelen een laagje Renovateur, uitborstelen, daarna Pate de Luxe, op de neuzen een beetje meer.

Toendertijd van meneer Harry van Shoes & Shirts een potje Marron Claire (#03) meegekregen, maar dat leek mij altijd al te licht. Vandaag eens Mahogany  (#09) gebruikt.
Nog steeds een erg mooie kleur, dat chestnut. Ze worden ook mooi oud vind ik, draag ze 1 keer in de 2 ą 3 weken. Ik heb hetzelfde paar in het zwart en die draag ik 1 - 2 keer per jaar  :oops:, alleen als ik denk zwarte oxfords te moeten dragen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

RAW SPEED

guest45

• Gast
Reactie #4698 Gepost op: 01 september 2013 - 23:21:43
Deze worden zeker mooi oud, goed gepoetst ook!

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4699 Gepost op: 01 september 2013 - 23:23:14
Mooi!

Heb zelf ook al een aantal keer in de winkel staan twijfelen om ze te kopen!

Vindt ze alleen erg breed ogen op de wreef, dit heeft mij tot nu toe steeds weerhouden..
Overigens zie ik dit nu niet in jou foto's terug, toch maar weer eens passen misschien!

guest45

• Gast
Reactie #4700 Gepost op: 01 september 2013 - 23:26:54
Zo breed zijn ze niet maar de leest is wat kort waardoor ze optisch breed lijken.
Ik ga binnenkort ook een cap-toe oxford kopen en twijfel nog tussen de 337 en 363 leest. Neig naar de laatste. 358 en 348 zijn natuurlijk ook elegantere opties.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4701 Gepost op: 01 september 2013 - 23:37:36
Misschien dat een relatief klein maatje dit effect nog wat meer versterkt, ik heb maat 7!

358 is ook een mooie leest, het moet alleen voor mij niet veel spitser worden dan dat.

Bij een cap-toe oxford wil ik een rondere neus, moet ik toch nog maar eens gaan passen en dit keer niet de suède versie maar gewoon glad leer!

Edit: de Malvern op de 341 leest vind ik niet breed ogen/dragen!
Laatst bewerkt op: 01 september 2013 - 23:39:23 door Tobias

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4702 Gepost op: 01 september 2013 - 23:46:03
Zo breed zijn ze niet maar de leest is wat kort waardoor ze optisch breed lijken.
Ik ga binnenkort ook een cap-toe oxford kopen en twijfel nog tussen de 337 en 363 leest. Neig naar de laatste. 358 en 348 zijn natuurlijk ook elegantere opties.

Leuk Chris, wordt dus de Audley of Lonsdale. Ga je sučde of gladleer kolencentrales over de kleur al uit?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4703 Gepost op: 01 september 2013 - 23:46:58
Toen ik het zwarte paar gekocht heb, twijfelde ik ook tussen de Hallam (348) en de Connaught (236). Voor een zwarte oxford leek me de conservatieve 236 leest ook geschikter.

De 348 leest is wel redelijk lang (is al ad nauseam besproken denk ik) in mijn Northcote boots heb ik 7½ en die zijn voor mij op het randje. De oxfords pastten alleen in maat 8, dus nog langer.

RAW SPEED

guest45

• Gast
Reactie #4704 Gepost op: 01 september 2013 - 23:55:06
Toen ik het zwarte paar gekocht heb, twijfelde ik ook tussen de Hallam (348) en de Connaught (236). Voor een zwarte oxford leek me de conservatieve 236 leest ook geschikter.

De 348 leest is wel redelijk lang (is al ad nauseam besproken denk ik) in mijn Northcote boots heb ik 7½ en die zijn voor mij op het randje. De oxfords pastten alleen in maat 8, dus nog langer.
Ik snap dat wel. Veel langer/spitser dan de 348 moet het voor mij ook niet worden al vind ik de spitsere leesten op nette schoenen, gedragen onder een pak nog steeds erg mooi ondanks de rondeneusjsopmars. Die zijn beter voor casual.

Leuk Chris, wordt dus de Audley of Lonsdale. Ga je sučde of gladleer kolencentrales over de kleur al uit?
Zwart gladleer. (kolencentrales?) Dan ook meteen een Harlech (341) erbij en ik kan weer vooruit.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4705 Gepost op: 01 september 2013 - 23:59:59
Is vanaf de telefoon die gooit af en toe rare woorden ertussen.  :wink:

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4706 Gepost op: 02 september 2013 - 00:02:48
Somerville erg lekkere boot, Oxford met captor op de 363

guest45

• Gast
Reactie #4707 Gepost op: 02 september 2013 - 00:09:47
Ja, die komt er ook nog eens. Leuk maar erg dressy, zie ik mezelf i.t.t. een galway, harlech, islay, sky of alden cap toe boot niet even aanschieten onder jeans. 

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #4708 Gepost op: 02 september 2013 - 09:05:33

Blijft een mooi model; ooit zowel in zwart als cognac met veel plezier gedragen, fijne schoentjes.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #4709 Gepost op: 02 september 2013 - 20:43:13
Vandaag mijn Connaught's weer eens onder handen genomen. Na goed schoon borstelen een laagje Renovateur, uitborstelen, daarna Pate de Luxe, op de neuzen een beetje meer.

Toendertijd van meneer Harry van Shoes & Shirts een potje Marron Claire (#03) meegekregen, maar dat leek mij altijd al te licht. Vandaag eens Mahogany  (#09) gebruikt.
Nog steeds een erg mooie kleur, dat chestnut. Ze worden ook mooi oud vind ik, draag ze 1 keer in de 2 ą 3 weken. Ik heb hetzelfde paar in het zwart en die draag ik 1 - 2 keer per jaar  :oops:, alleen als ik denk zwarte oxfords te moeten dragen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Grappig, ik heb mijn paar gisteren ook weer eens flink gepoetst. In 't zwart overigens - blijft mijn go-to shoe voor onder een pak, zeker als ik er op m'n betrouwbaarst uit wil zien 8) Ik draag de mijne iets vaker dan jij je chestnut paar, denk ik.
Laatst bewerkt op: 02 september 2013 - 20:46:03 door Janus