Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811254 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel II
Reactie #375 Gepost op: 16 december 2006 - 10:36:39
Citaat van: "Velponi"
Geen superflashy schoentjes, wel zowat overal bij te dragen en supercomfortabel. De nieuwe favorieten in mijn bescheiden collectie. :)

Niet mijn type schoen... maar dat ze comfortabel zijn geloof ik meteen (en de kwaliteit dat ook prima zijn) :)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 16 december 2006 - 10:46:43
Als het wat spannender moet (gisteren kerstborrel op het werk bijvoorbeeld) trek ik ook eerder mijn Santoni's aan, maar die C&J's zitten wel veel lekkerder. Wellicht volgende keer Santoni Goodyears van Sir Max voor de ideale combinatie van visuele flair en uitgekiende pasvorm.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #377 Gepost op: 16 december 2006 - 12:38:04
Citaat van: "Velponi"
Als het wat spannender moet (gisteren kerstborrel op het werk bijvoorbeeld) trek ik ook eerder mijn Santoni's aan, maar die C&J's zitten wel veel lekkerder. Wellicht volgende keer Santoni Goodyears van Sir Max voor de ideale combinatie van visuele flair en uitgekiende pasvorm.

Prima schoen.....!! =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 16 december 2006 - 12:40:44
Ben zelf erg benieuwd naar de Santoni Goodyear die ik bij SirMax besteld heb.

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 17 december 2006 - 13:38:12
Nice! Mooie aankoop hoor.

Nu kan ik helemaal niet wachten totdat mijn CJ's gearriveerd zijn.....
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 02 januari 2007 - 13:40:04
Citaat van: "cypripedium"
Vandaag de ontdekking gedaan:

Dit prachtexemplaar (op de 348 )behoort tot de standaard collectie bij Manwood op de middenweg, 379€

Ook in het zwart?

Groeten,
Don

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 02 januari 2007 - 15:01:55
Via de website heb ik een catalogus aangevraagd van C&J. Uit het antwoord blijkt dat ze op dit moment bezig zijn deze te drukken. Ze verwachten de catalogus in de komende weken te kunnen verzenden.

Wel geven ze aan dat -als stijl, leest en maat bekend zijn- je direct met een credit card kunt bestellen bij de Royal Exchange store. Nu ben ik benieuwd of dat nog scheelt ten opzichte van de reguliere verkooppunten qua levertijd en qua prijs. Heeft iemand ervaring met deze service?

Ik heb alleen de volgende (non)informatie gevonden:
http://www.theroyalexchange.co.uk/stores/crockett-jones.asp

Groeten,
Don

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 02 januari 2007 - 15:47:19
mm...dat zeiden ze ook tegen mij; ik denk dat 't een standaard reply is...die catalogus (mail order catalogue; hier staan dus modellen in zoals de Alex die niet altijd via retail direct zijn te verkrijgen) is allang klaar. Als het meezit heb je 'm binnen 2 weken in huis!

Bij deze folder zit ook een order form waarbij je direct via C&J kunt bestellen. De prijzen zijn volgens mij redelijk gelijk, maar je zit nog wel met verzendkosten...Je kunt natuurlijk ook bij bijv. Sir Max gewoon vragen of ze de schoen willen bestellen voor je.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 02 januari 2007 - 18:36:43
Citaat van: "Don"

Dit prachtexemplaar (op de 348 )behoort tot de standaard collectie bij Manwood op de middenweg, 379€

Ook in het zwart?

Groeten,
Don

@ Don
ik heb ze niet in het zwart gezien.
Een telefoontje naar manwood is zeker niet mis. Gegevens vind je onder www.manwood.nl

succes!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 07 januari 2007 - 01:06:04
Citaat van: "Don"

Ook in het zwart?

Groeten,
Don

Met dank aan Huey die deze link postte in een ander topic: op http://www.crockettandjones.fr/ staat de Alex in het zwart afgebeeld als model in de collectie Homme - Mainline - Richelieu. Eerst maar eens bij Manwood kijken, zodra de tentamens over zijn.

Groeten,
Don

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 07 januari 2007 - 20:00:00
Die moeite kun je je besparen. Manwood heeft 'm niet meer. Er was iets mis met de kleur, de Alex is teruggegaan naar C&J en komt ook niet meer terug. Bestellen kan wel btw.

Ik begreep trouwens dat het exemplaar wat daar stond vlij licht van kleur was. Oranje tot bijna geel. Da's heel anders dan die cognackleur van bovenstaande foto.
Even googlen levert trouwens ook een japanse site op met een chocoladekleur en de zwarte.

Chillmeister

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 13 januari 2007 - 16:56:51
Was vandaag in de C&J winkel op Jermyn street. ik heb twee modellen gezien die ik leuk vind.

Alex - 'Tan' kleur met leest 348

Waymouth - Donkerbruin leest 337

Alex zag er het mooiste uit, maar leest 337 zit iets lekkerder. Alleen hadden ze van de Weymouth (momenteel) mijn maat niet 9E. Dus ik kon ze niet vergelijken. Moelijke keuze!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
C&J Alex vs. C&J Weymouth
Reactie #387 Gepost op: 13 januari 2007 - 18:34:00
Citaat van: "Chillmeister"
Was vandaag in de C&J winkel op Jermyn street. ik heb twee modellen gezien die ik leuk vind.

Alex - 'Tan' kleur met leest 348

Waymouth - Donkerbruin leest 337

Alex zag er het mooiste uit, maar leest 337 zit iets lekkerder. Alleen hadden ze van de Weymouth (momenteel) mijn maat niet 9E. Dus ik kon ze niet vergelijken. Moelijke keuze!

Een mooie gelegenheid om het leestadvies van SirMax even onder de aandacht te brengen. De man is goed.

De Alex is een wholecut en derhalve een veilige keuze. Een goede wholecut maakt volgens mij deel uit van elke schoenencollectie, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De enige kleur van Crockett & Jones die me weinig aanspreekt is 'Dark Brown Antique Calf'. Als je kiest voor zwart, dan heb je natuurlijk ook een ideale schoen voor formelere gelegenheden. De Alex kan vanuit Nederland besteld worden via mail order. De schoen wordt dan bij je thuisbezorgd. Wellicht een geschikte optie als je weet wat qua leest, maat en model bij je voet past. Weet je dat niet, dan is bestellen via internet een spannende aangelegenheid. Beargumenteerd kan worden dat Crockett & Jones weinig spectaculair is, maar voor een evenwichtige opbouw van een schoenencollectie (d.w.z. zo'n 6 à 7 paren) vind ik één schoen met een gevlamd uiterlijk wel genoeg. Eerst de breedte in orde brengen, daarna de diepte. De keuze van je schoenen hangt natuurlijk ook af van de rest van je garderobe. Verder zullen liefhebbers van de Italiaanse stijl vinden dat op deze stelling wel wat valt af te dingen.

Dan de Weymouth: Brogueing is over het algemeen een kenmerk van een vrijetijdsschoen, waar een (Edit: zwarte) wholecut de meest formele schoen voor overdag is. De wholecut wordt gevolgd door een Oxford met toecap. Een wholecut met broguing lijkt dan een beetje vleesch noch visch, ook al zal dat afhangen van het doel dat je ermee beoogt. Het zelfde doet zich voor met de Welbeck. Dat is een half-brogue, maar dan in het zwart. Enerzijds de formaliteit van een zwarte schoen, gecombineerd met brogueing, typerend voor een vrijetijdschoen.

Hieronder het verschil tussen een half brogue en een full brogue.

Half Brogue - Kensington

Full Brogue - Loake Severn

Voor mij heeft dit geleid tot de volgende conclusie: De eerstvolgende projecten (qua schoenen) zijn een zwarte C&J Alex en een MTO C&J Welbeck op de 348 leest. Voordeel is dan dat ook de brogueing van de toecap bepaald kan worden. De brogueing van de schoen die in de handgrade-collectie is opgenomen vind ik ronduit saai.

Links: Alex op 348 leest                              
Rechts: Welbeck op 337 leest

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #388 Gepost op: 13 januari 2007 - 18:57:53
Don,
Goede bijdrage!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jason

• Gast
Reactie #389 Gepost op: 13 januari 2007 - 20:12:54
In Nederland is een wholecut m.i. minder formeel dan een toecap oxford.