Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811248 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Crockett & Jones - Deel II
Reactie #270 Gepost op: 05 april 2006 - 07:36:07
Citaat van: "Camiceria"
Ik heb vandaag bij een klant een paar vergelijkbare schoenen gezien maar dan wat lichter en slanker (Santoni). In ieder geval meer mijn ding.

Inderdaad, Santoni zou ze ook moeten hebben een beetje onderstaand model, maar dan met monk en brouquering:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 05 april 2006 - 10:42:44
De schoenen die Cami bedoelt zijn de 7221's van Santoni, te koop bij v.d. Assem. Ook een combi van derby, monkstrap en wingtip brogueing. En 'whiskykleurig', een stukje lichter dus.

:oops:  helaas kan ik er voorlopig geen foto's van posten, misschien van 't weekend even.

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 09 april 2006 - 00:06:39
Citaat van: "Mikey Fuoco"
De schoenen die Cami bedoelt zijn de 7221's van Santoni, te koop bij v.d. Assem. Ook een combi van derby, monkstrap en wingtip brogueing. En 'whiskykleurig', een stukje lichter dus.

:oops:  helaas kan ik er voorlopig geen foto's van posten, misschien van 't weekend even.

Iemand pics van?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #273 Gepost op: 09 april 2006 - 16:55:36
Verkeerde topic heren ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 10 april 2006 - 07:53:46
Citaat van: "Nexus"
Verkeerde topic heren ;)

oeps  :oops:

Aaron

• Gast
Reactie #275 Gepost op: 16 april 2006 - 13:10:28
Ik vind dit echt een mooie C&J. Het is trouwens een model uit de huideige collectie (2006).Wel jammer dat het geen handgrade is, en het patina valt m.i. ook wel tegen. De Weymouth zou een alternatief zijn maar ik haat dat medallion. Overdadige brogues zijn aan mij ook niet besteed, ik wil schoenen het liefst zo clean mogelijk :p.

C&J Alex
Die verkoper gaat kijken of hij een model is mijn maat kan vinden. Hij koopt C&J en John Lobb RTW rechtstreeks in bij de fabriek.

Ik weet bijvoorbeeld dat hij alle (ook de 2006 modellen) John Lobb rtw uit de prestige lijn voor 365 pond + verzenden kan leveren. De retail prijs begint bij 700 pond. Persoonlijk vind ik de leest die John Lobb gebruikt oerlelijk, dus waarschijnlijk blijft het bij een C&J.

Hoe valt C&J btw? Mijn Santoni GAM is 10,5 en ik heb een hoge wreef. Bij instappers van Santoni heb ik 11.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 16 april 2006 - 13:21:34
Wellicht verstandig om bij de aanschaf van je eerste C&J je eerst te laten adviseren over welke maat je überhaupt hebt, en welke leesten je het beste passen :idea:.  Het is geen pak suiker qua aanschaf, en het is zonde als je schoenen na een tijdje niet goed blijken te passen.

Mijn eerste C&J's heb ik bij Shoes & Shirts gekocht. Volgende paren kan ik gewoon direct bij C&J kopen als ik geen zin heb om af te reizen naar Maastricht.

Aaron

• Gast
Reactie #277 Gepost op: 16 april 2006 - 13:26:07
Daar heb je idd gelijk in, maar is het niet zo dat als een Santoni 10.5 F goed past, dat dat bij een C&J ook zo zal zijn? Ik heb een vrij brede voet (vandaar F) en een hoge wreef.

Wat is btw de slankste leest van C&J? Is dat 348?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 16 april 2006 - 13:37:07
Santoni heeft een heel afwijkende maatvoering, ik kan er geen peil op trekken. In het ene model heb ik 9.5, in het andere 8.5... etc. Doorgaans vallen ze ook nog eens een maat groter uit dan bij andere merken.

Je hebt een brede voet maar wil de slankste leest? Wellicht echt een goed idee om eens te gaan passen/advies te vragen ;)

Aaron

• Gast
Reactie #279 Gepost op: 16 april 2006 - 13:39:30
Citaat van: "Nexus"
Santoni heeft een heel afwijkende maatvoering, ik kan er geen peil op trekken. In het ene model heb ik 9.5, in het andere 8.5... etc. Doorgaans vallen ze ook nog eens een maat groter uit dan bij andere merken.

Je hebt een brede voet maar wil de slankste leest? Wellicht echt een goed idee om eens te gaan passen/advies te vragen ;)

Dat moet ik toch maar doen dan. Ik bedoelde btw een slank ogende leest. Mijn Santoni's die ik bij Sir Max heb gekocht zitten perfect, ook al oogt de leest zeer slank.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 16 april 2006 - 13:43:07
Dan zou ik eens bij Sir Max vragen welke C&J maten/leesten hij zou adviseren. En pas er eens een paar schoenen. Dan weet je pas hoe het voelt. Ik durf je hierin iig niet te adviseren, er zijn gewoon zoveel factoren...

Het slankste oogt leest 348. Het prettigste zit (voor mij!) leest 236 in F-breedte. 348 is dan weer alleen in E-breedte te krijgen geloof ik. Foto's van mijn schoenen in diverse leesten vind je op pagina 1 van dit topic.

Jason

• Gast
Reactie #281 Gepost op: 16 april 2006 - 21:51:05
Citaat van: "thmeky"
Ik vind dit echt een mooie C&J. Het is trouwens een model uit de huideige collectie (2006).Wel jammer dat het geen handgrade is, en het patina valt m.i. ook wel tegen. De Weymouth zou een alternatief zijn maar ik haat dat medallion. Overdadige brogues zijn aan mij ook niet besteed, ik wil schoenen het liefst zo clean mogelijk :p.

C&J Alex
Die verkoper gaat kijken of hij een model is mijn maat kan vinden. Hij koopt C&J en John Lobb RTW rechtstreeks in bij de fabriek.

Ik weet bijvoorbeeld dat hij alle (ook de 2006 modellen) John Lobb rtw uit de prestige lijn voor 365 pond + verzenden kan leveren. De retail prijs begint bij 700 pond. Persoonlijk vind ik de leest die John Lobb gebruikt oerlelijk, dus waarschijnlijk blijft het bij een C&J.

Hoe valt C&J btw? Mijn Santoni GAM is 10,5 en ik heb een hoge wreef. Bij instappers van Santoni heb ik 11.

Misschien is made to order een idee?

Aaron

• Gast
Reactie #282 Gepost op: 16 april 2006 - 21:55:52
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "thmeky"

C&J Alex

Misschien is made to order een idee?

In die prijsklasse zou ik voor Edward Green of Santoni gaan. Het is m.i. een beetje zonde om 200 euro extra neer te leggen voor het ontbreken van een medaillion.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 17 april 2006 - 01:21:25
Er is een versie van de Weymouth zonder medaillon, dus op de 337 leest. Deze wholecut heet Hanover. Is zeer moeilijk verkrijgbaar, ook in GB. Misschien dat je hier iets aan hebt.
esus saves, George Nelson withdraws!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 17 april 2006 - 07:52:58
Bij Edward green hebben ze de Newbury, dit is ook een mooie wholecut, met medalion. Als je hem Made to order besteld, kun je de finish, de leest en ook het ontbreken van het medalion kiezen...
Bijvoorbeeld:
Newbury Wholecut
Burnt Pine Finish
888 last
No Medalion

Reken op een prijs van EUR 699,- en nog ± 15% voor de MTO opdracht!