Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811236 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Crockett & Jones - Deel I
Reactie #180 Gepost op: 17 januari 2006 - 21:38:18
Dat is voor jezelf natuurlijk ook een afweging maken van wat je het belangrijkste vind. Ik vind het uiterlijk van minstens zo groot belang. Pantoffels (niet Pantofola voor de bijdehandjes) zitten ook erg lekker... Daarnaast heb ik Santoni's die werkelijk geweldig lopen. Zou alleen niet weten welke maakwijze. Niet zo mijn specialiteit. Ik oordeel op uiterlijk :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Palmeiras

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 20 januari 2006 - 18:30:56
Mijn eerste paar Crockett & Jones is vandaag binnengekomen! Model Dalton, leest 348.

Stonden op eBay en prijs was te goed om het niet te proberen. Schoenen zijn in het echt wat donkerder dan op de foto's en hebben niet zo'n levend patina, maar dat neem ik nu even voor lief.... misschien is met vriend Saphir tzt wat te verbeteren.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 20 januari 2006 - 19:18:41
Zo zijn ze ook mooi Palmeras.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 20 januari 2006 - 20:13:56
Nice.... mooi slank :)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #184 Gepost op: 20 januari 2006 - 20:45:29
Citaat van: "Palmeiras"
Mijn eerste paar Crockett & Jones is vandaag binnengekomen! Model Dalton, leest 348.

Stonden op eBay en prijs was te goed om het niet te proberen. Schoenen zijn in het echt wat donkerder dan op de foto's en hebben niet zo'n levend patina, maar dat neem ik nu even voor lief.... misschien is met vriend Saphir tzt wat te verbeteren.

Errug mooi!!!!!  Wat kosten ze als ik vragen mag.
En hoe kom je aan de info over de soort leest die gebruikt is en wat zegt dit dan!?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Palmeiras

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 20 januari 2006 - 20:50:16
Citaat van: "Migliore"

En hoe kom je aan de info over de soort leest die gebruikt is en wat zegt dit dan!?

Dank je  :D . Ik heb er, inclusief verzendkosten, EUR 165 voor betaald. Zeker nu ik ze aan m'n voeten heb gehad de prijs zeker waard.

Het nummer van de leest stond op de doos. Ik ben nog niet zo'n kenner, dus het zegt me nog niet heel veel, maar ik zal deze zeker in gedachten houden als ik een volgend paar C&J aan wil schaffen. Deze leest is mooi slank en past me goed.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 20 januari 2006 - 20:54:19

Dank je  :D . Ik heb er, inclusief verzendkosten, EUR 165 voor betaald. Zeker nu ik ze aan m'n voeten heb gehad de prijs zeker waard.

Het nummer van de leest stond op de doos. Ik ben nog niet zo'n kenner, dus het zegt me nog niet heel veel, maar ik zal deze zeker in gedachten houden als ik een volgend paar C&J aan wil schaffen. Deze leest is mooi slank en past me goed.

Ze waren helemaal nieuw??  Super prijs heb je dan betaald!
Wat betreft het leestnummer, gek dat er geen leestnummer op mijn doos van mijn handgrade boots staat!

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #187 Gepost op: 22 januari 2006 - 11:24:43
Heel mooi Palmeiras, goed gedaan.

De leest zou wel eens de 348 kunnen zijn als ik het zo bekijk?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 22 januari 2006 - 11:35:27

Wat betreft het leestnummer, gek dat er geen leestnummer op mijn doos van mijn handgrade boots staat!

Bij de Handgrades is het vrij eenvoudig: er zijn maar twee leesten, de 337 en de 330. Deze leesten zijn niet met elkaar te verwarren, zo zeer verschillen ze van elkaar. De laatste is klassieker, met een ronde neus. De 337 is wat ik scherper noem. Jouw boots zijn op de 337 leest gemaakt.
esus saves, George Nelson withdraws!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 23 januari 2006 - 09:47:35
Citaat van: "Alboreto"

Bij de Handgrades is het vrij eenvoudig: er zijn maar twee leesten, de 337 en de 330. Deze leesten zijn niet met elkaar te verwarren, zo zeer verschillen ze van elkaar. De laatste is klassieker, met een ronde neus. De 337 is wat ik scherper noem. Jouw boots zijn op de 337 leest gemaakt.

Tnx voor de heldere uitleg Alborato!!  Waar is hierover het een en ander op te zoeken? Op de C&J site staat hier niets over!

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 23 januari 2006 - 11:03:52
Donderdag mijn eerste paar britsschoeisel aangeschraft en ik moet zeggen helemaal top! Ik heb de Crockett & Jones "Malvern" tevens ook mijn eerste paar monks, goed begin dacht ik zo  :wink: .

Niet weer beginnen over mijn behang he 8)  :)  

Palmeiras

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 23 januari 2006 - 11:36:56
Nice! In Den Haag gekocht, bij Pelger?

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 23 januari 2006 - 11:53:47
Ja in den haag gekocht, albert nolten.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 23 januari 2006 - 17:55:29
Citaat van: "Alboreto"

Tnx voor de heldere uitleg Alborato!!  Waar is hierover het een en ander op te zoeken? Op de C&J site staat hier niets over!

Staat gewoon op de website hoor. Als je de verschillende modellen aanklikt krijg je een overzichtje van de kleur(en), breedte, leest. Je kunt trouwens ook een brochure aanvragen via de site. Even je naw-gegevens invullen en in no time heb je een folder in de bus liggen. In die folder staan overigens ook modellen die niet op de website staan. Jammer genoeg ontbreken alle modellen op de 348 leest (van Nexus' Hallam en Palmeiras hierboven). Dit is naar mijn mening de mooiste non-handgrade leest maar hij lijkt uitgefaseerd. Ik heb een paar zwarte oxfords nodig, die ik bijna nooit zal dragen, en vind het eigenlijk een beetje onzin om Handgrades te kopen (draag sinds enige tijd voornamelijk bruine schoenen, weet niet hoe het komt...). De "benchgrade" leesten vind ik muv de 348 een beetje rustiek. (341 is ook wel ok.)
esus saves, George Nelson withdraws!

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 23 januari 2006 - 18:20:14
Citaat van: "Michael"
Donderdag mijn eerste paar britsschoeisel aangeschraft en ik moet zeggen helemaal top! Ik heb de Crockett & Jones "Malvern" tevens ook mijn eerste paar monks, goed begin dacht ik zo  :wink: .

Nice :)

Bij mij ook pas een "late overstap" naar monks. Geen spijt van :)