Vrūger was je arm als je broekspijpen te kort waren.
draag het gewoon in verhouding, dus pijp van 20-21cm
Citaat van: "Napoleon"draag het gewoon in verhouding, dus pijp van 20-21cmNa 2 'experimenten' met 18 en 19 cm, ben ik tot dezelfde conclusie gekomen. 21 cm staat me het best. Dat geldt (dus) ook voor jeans.
"Met de term sansculotten werden tijdens de Franse Revolutie de handwerkslieden, kleine handelaren, winkeliers, dagloners, daklozen en stedelijke armen aangeduid.Zij droegen geen kniebroek (waren dus sans culotte = zonder kniebroek) zoals de gegoede burgerij in die tijd." bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/SansculotteCitaatVrūger was je arm als je broekspijpen te kort waren. Dus eigenlijk was je broek te lang, beetje mierenneuken natuurlijk, maar wel een leuk feitje.
Vandaag tezamen met twee andere sf'ers en een niet-sf'er bij Heerlijk langsgeweest. Was erg gezellig en heb er mijn eerste maatbroek laten opmeten. Ik ben benieuwd, zal jullie over een weekje of 4-6 laten zien hoe het is geworden!
Pijpen De breedte van de broekspijp hangt af van de schoenmaat. Vuistregel: een pijp is 2/3 van de schoenzool. [...]
Ik wielren, ik moet minimaal 22 cm hebben, anders lijkt het of ik een legging aan heb (mits met rechte pijpen)Wat kost zo'n maatbroek eigenlijk, is voor mij misschien geen slecht idee, (taillemaat 46 met 'dikke' dijen)
ik wil geen reclame maken maar 350 e is wel erg aan de ruime kant... we beginnen bij 220.