Auteur Topic: Broeken  (493888 keer gelezen)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1620 Gepost op: 28 maart 2012 - 16:05:05
Heb een mooie chino van Vanishing Elephant gezien. Kent iemand dat merk en de kwaliteit er van?

Australisch, made in Malaysia.

Heb je die echte Go To Hell Pants van ze? Die zijn jofel!

*Edit* De band lijkt er niet echt netjes op te zitten...
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Leonardus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1621 Gepost op: 30 maart 2012 - 14:09:07
Ik heb het ook al gepost het koopjestopic, maar ik zet het hier nog maar een keer.

Bij de Bijenkorf zijn Dockers broeken in de aanbieding voor 65 euro!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1622 Gepost op: 30 maart 2012 - 14:39:16
Moet tien jaar geleden zijn dat ik voor het laatst een Dockers heb gedragen. Ik zie die broeken nog weleens liggen maar ik vind ze er vooral erg cheap uitzien. Stikwerk van de naden en de stofkwaliteit is niet anders dan van een chinootje van H&M denk ik.
Laatst bewerkt op: 30 maart 2012 - 14:57:05 door Mikey Fuoco

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1623 Gepost op: 30 maart 2012 - 14:41:56
Ik heb er een (geen idee welke lijn maar lekker slank) en die bevalt goed hoor.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1624 Gepost op: 06 april 2012 - 19:44:49
Ik heb een broek gekocht, maar achteraf gezien is deze overal toch wat te wijd.
Is het mogelijk om broekpijpen smaller te laten maken?  Daarnaast zou de broek ook sowieso korter gemaakt moeten worden. Indien mogelijk zou het ook leuk zijn als de broek bovenaan iets groter kan gemaakt worden.
Heeft iemand ervaring met dat soort aanpassingen, en is het allemaal mogelijk?  Ik heb zelf nog geen ervaring met kleermakers, dus ik weet niet of die aanpassingen mogelijk zijn.  Als alles al mogelijk is, zou het resultaat dan ook mooi kunnen zijn?
Waar moet ik op letten als ik naar de kleermaker ga? Is er een  bepaalde manier die het beste is om broekpijpen smaller te maken waar ik op moet letten, ...?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1625 Gepost op: 06 april 2012 - 20:21:20
Ruilen zo te lezen is een betere optie.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1626 Gepost op: 06 april 2012 - 20:24:07
Ruilen zo te lezen is een betere optie.

Dat is helaas geen optie.  Dat de broek korter gemaakt moest worden was sowieso nodig, de broek is nog niet om gemaakt. (is een Incotex) Het groter maken is optioneel, ze past wel, maar zit strak.
Zou dat smaller maken zo'n groot werk zijn?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1627 Gepost op: 06 april 2012 - 20:39:44
Afvallen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1628 Gepost op: 06 april 2012 - 20:45:06
Afvallen.

Dat is wellicht de makkelijkste optie om ze bovenaan beter te laten passen.  Maar het zit eigenlijk vrij comfortabel, maar een half centimetertje meer zou nog beter zijn.
Heb trouwens net ook een topic hier gevonden over pijpen versmallen, dat blijkt dus mogelijk te zijn.  Morgen maar eens naar wat kleermakers gaan :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1629 Gepost op: 06 april 2012 - 21:03:28
Laten versmallen vanuit de heup. Als er veel uit moet strekt het tot aanbeveling om het aan beide kanten van de pijp te laten doen anders raakt de broek uit balans. Een goede kleermaker zal dit uit zichzelf al inschatten.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1630 Gepost op: 06 april 2012 - 21:14:49
Laten versmallen vanuit de heup. Als er veel uit moet strekt het tot aanbeveling om het aan beide kanten van de pijp te laten doen anders raakt de broek uit balans. Een goede kleermaker zal dit uit zichzelf al inschatten.

Oké perfect!  De broek is overal wat wijd, dus des te beter als ze boven de knie ook wat strakker zit.
Ze moet heel wat smaller gemaakt worden (van 45cm pijp naar 40cm (?)) dus waarschijnlijk zal het dan aan de beide kanten van de pijp moeten gebeuren.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1631 Gepost op: 06 april 2012 - 21:23:16
Real soul dus. :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1632 Gepost op: 06 april 2012 - 21:30:22
Oké perfect!  De broek is overal wat wijd, dus des te beter als ze boven de knie ook wat strakker zit.
Ze moet heel wat smaller gemaakt worden (van 45cm pijp naar 40cm (?)) dus waarschijnlijk zal het dan aan de beide kanten van de pijp moeten gebeuren.

Dat klinkt inderdaad als een flinker verbouwing. Mijn inschatting is dan sowieso vanuit de heup en inderdaad beide kanten van de pijp. Doe je dat niet dan heb je grote kans dat de pijp raar gaat draaien tijdens het dragen, waardoor de naad bijvoorbeeld naar voren gaat staan.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1633 Gepost op: 06 april 2012 - 22:03:50
Dat klinkt inderdaad als een flinker verbouwing. Mijn inschatting is dan sowieso vanuit de heup en inderdaad beide kanten van de pijp. Doe je dat niet dan heb je grote kans dat de pijp raar gaat draaien tijdens het dragen, waardoor de naad bijvoorbeeld naar voren gaat staan.

Zal waarschijnlijk een flinke verbouwing worden, maar ik denk dat het wel mogelijk is.  Lees ik net trouwens dat Amerikaanse Incotexen over het algemeen bredere pijpen hebben dan de Europese versies, had ik dat maar eerder geweten  :lol:
Het gaat echter wel een goede proef zijn voor de kleermaker, als hij hierin slaagt heb ik ineens een vaste kleermaker voor de toekomst :)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1634 Gepost op: 07 april 2012 - 14:55:06

Net terug van de kleermaker.  Ze konden ze smaller maken en korter maken.  Ik heb ook gevraagd van waar ze het smaller zouden maken, en dat zou vanuit de heup gebeuren.  Toen ik echter naar buiten ging, dacht ik er ineens aan dat je zei dat het aan beide kanten van de pijp moest aangepast worden.  Ik ging terug binnen om dat te vragen, maar blijkbaar was dat niet nodig.
Gaat mijn broek nu helemaal verpest zijn, of zal het toch goed gaan?  Wat doe je trouwens in zo'n geval, als ze die broek helemaal verpest hebben.  Betaal ik gewoon niet en eis ik de kostprijs van de broek terug, of is het allemaal mijn schuld?
Ze zouden volgens mij dus enkel de buitenkant van de pijp gaan versmallen, vanaf de heup.  Ook hadden ze het niet afgespeld ofzo terwijl ik ze aan had.  Ik zei dat ik een pijpwijdte wou van 20cm, en toen duidde ze het even aan en klaar...