Auteur Topic: Broeken  (460731 keer gelezen)

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1635 Gepost op: 07 april 2012 – 16:46:12
Wat een stress om een broek, koop dat kreng dan niet...

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Broeken
Reactie #1636 Gepost op: 07 april 2012 – 16:53:06
Net terug van de kleermaker.  Ze konden ze smaller maken en korter maken.  Ik heb ook gevraagd van waar ze het smaller zouden maken, en dat zou vanuit de heup gebeuren.  Toen ik echter naar buiten ging, dacht ik er ineens aan dat je zei dat het aan beide kanten van de pijp moest aangepast worden.  Ik ging terug binnen om dat te vragen, maar blijkbaar was dat niet nodig.
Gaat mijn broek nu helemaal verpest zijn, of zal het toch goed gaan?  Wat doe je trouwens in zo'n geval, als ze die broek helemaal verpest hebben.  Betaal ik gewoon niet en eis ik de kostprijs van de broek terug, of is het allemaal mijn schuld?
Ze zouden volgens mij dus enkel de buitenkant van de pijp gaan versmallen, vanaf de heup.  Ook hadden ze het niet afgespeld ofzo terwijl ik ze aan had.  Ik zei dat ik een pijpwijdte wou van 20cm, en toen duidde ze het even aan en klaar...

Ik hoor het al wel, die kleermaker neemt het niet al te serieus... Maargoed wie weet wordt het wat, je kostprijs krijg je sowieso niet terug. Niet betalen is een mogelijkheid..


Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Broeken
Reactie #1637 Gepost op: 07 april 2012 – 16:54:57
Je bent sowieso wat twijfelachtig zo te zien, betreffende je aangeschafte schoenen. Ik zou als ik jou was maar een kratje bier leeg drinken, dan kom je wel tot rust :wink:


Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1638 Gepost op: 07 april 2012 – 17:51:45
Je bent sowieso wat twijfelachtig zo te zien, betreffende je aangeschafte schoenen. Ik zou als ik jou was maar een kratje bier leeg drinken, dan kom je wel tot rust :wink:

Haha, dat ben ik nu eenmaal van nature.
Het resultaat is vrij goed te noemen.  Ze hebben, zoals ze zeiden, enkel aan ้้n kant de broek smaller gemaakt.  De broek valt echter goed, dus een groot probleem is het niet.  Het is ook vanuit de heup smaller gemaakt dus dat is prima.
Origineel was de afwerking van de broek beter, maar het is nu nog steeds acceptabel.  Voor de prijs van 16 euro is het volgens mij zelfs goed te noemen. (Inclusief korter maken)
Voor toekomstige, moeilijkere werkjes, ga ik wel op zoek gaan naar een andere kleermaker, maar voor kleine aanpassingen is deze kleermaker wellicht voldoende.
Laatst bewerkt op: 07 april 2012 – 17:57:15 door Jo...

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1639 Gepost op: 07 april 2012 – 18:00:08
Ik neem aan dat je het antwoord al hebt. ;-) Volgende keer een betere kleermaker zoeken. :P

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Broeken
Reactie #1640 Gepost op: 07 april 2012 – 18:13:09
Het is wel een snelle jongen in ieder geval! Ik moet toch meestal wel 2 dagen wachten.


Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1641 Gepost op: 07 april 2012 – 19:14:52
Het is wel een snelle jongen in ieder geval! Ik moet toch meestal wel 2 dagen wachten.

Zeer snel inderdaad, ik dacht eerst dat ik ging moeten wachten tot volgende week dinsdag, maar een paar uur later mocht ik al terugkomen.
Overigens is de fit nog steeds goed, ze hebben het mooi vanuit de heup, geleidelijk, naar 20cm pijpwijdte gemaakt.
Enkel was het vroeger net iets beter afgewerkt, maar dat zie je toch amper tot niet aan de buitenkant.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1642 Gepost op: 07 april 2012 – 19:27:58
Dat zou ik niet willen, moet goed afgewerkt zijn.

Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1643 Gepost op: 07 april 2012 – 19:39:19
Dat zou ik niet willen, moet goed afgewerkt zijn.

Eigenlijk weet ik niet of het goed of slecht is afgewerkt.  Het was imo beter toen het nog niet aangepast was, maar slecht kan ik het niet noemen.
Je hebt zo aan de binnenkant twee stukken stof, oorspronkelijk waren die beide mooi afgewerkt, en hingen niet aan elkaar.  Nu zijn die afgewerkt door ze aan elkaar te stikken.
Omdat beelden duizend keer meer zeggen dan (mijn) woorden, hier een foto van de binnenkant!



GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Broeken
Reactie #1644 Gepost op: 08 april 2012 – 02:50:48
Je had ook even in de topics hier op het forum kunnen zoeken naar een bekende goede kleermaker bij jou in de buurt? :)

Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1645 Gepost op: 08 april 2012 – 09:02:59
Je had ook even in de topics hier op het forum kunnen zoeken naar een bekende goede kleermaker bij jou in de buurt? :)

Heb ik gedaan, maar over kleermakers in Belgi๋ vond ik niets ;)

emre

  • Gebruiker
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1646 Gepost op: 10 mei 2012 – 11:29:56
Gents, even een vraag over een mtm-broek van een paar jaar die inmiddels niet meer helemaal goed zit; vergeef me enig onjuist gebruik van terminologie.

Bij gewoon dragen, wordt de rits niet meer bedekt door het linkerdeel van de broek (rits 'schuift' naar rechts, alsof hij stiekem om de hoek komt kijken). De broek zit op de band niet te strak, daar ligt het volgens mij niet aan. Kan het zijn dat de goddelijk stevige bilpartij iets teveel ruimte vraagt?

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1647 Gepost op: 12 mei 2012 – 11:22:35
Ik denk dat de naad van je rits los is. Naar kleermaker en vanavond gewoon naar de Frituur.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1648 Gepost op: 28 oktober 2012 – 00:53:33
Iemand ervaring met broeken van het merk Atelier Noterman? Zag onlangs in een etalage een mooie flanellen broek hiervan, maar had helaas geen tijd om binnen te springen.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1649 Gepost op: 28 oktober 2012 – 01:00:55
Gents, even een vraag over een mtm-broek van een paar jaar die inmiddels niet meer helemaal goed zit; vergeef me enig onjuist gebruik van terminologie.

Bij gewoon dragen, wordt de rits niet meer bedekt door het linkerdeel van de broek (rits 'schuift' naar rechts, alsof hij stiekem om de hoek komt kijken). De broek zit op de band niet te strak, daar ligt het volgens mij niet aan. Kan het zijn dat de goddelijk stevige bilpartij iets teveel ruimte vraagt?

Kijk even of je ook horizontale plooien hebt de band en het kruis. Als dat zo is dan lijkt het alsof je te weinig ruimte hebt in het bassin inderdaad.