Waar is dit voor nodig? Suprageex is tevreden met de feet. Je kan hoogstens zeggen dat het niet jouw voorkeur heeft, alleen dit (ongevraagde) advies getuigt van ontzettende pedanterie (
).
Het is inderdaad helemaal nergens voor nodig, op dezelfde manier dat suggesties in het WDDHV-topic en reacties op andermans' nieuwe aanschaf onnodig zijn.
Ik ga ervan uit dat wanneer iemand iets post, hij reacties probeert te ontlokken. Ik ben overigens niet de enige die mogelijkheden tot verbetering van de fit van zijn shirt ziet. In plaats van hem daar slechts op te wijzen heb ik geprobeerd iets constructiefs van mijn suggestie te maken. Vanzelfsprekend is het volledig aan hem om er wat mee te doen of niet. Voor mijn part leest hij ze niet eens, 't kan me werkelijk geen zier schelen. Wellicht leest hij het wel en doet hij er vernieuwde inspiratie mee op, of ontdekt hij dat zijn huidige fit toch het beste bij 'm past.
Laten we onszelf alleen niet voor de gek houden: iedereen probeert elkaar hier te wijzen op mogelijke verbeteringen. Dat iemand tevreden is met de fit betekent hier niet dat de opmerkingen daarmee ophouden. Er zijn talloze discussies geweest over omslagen, over pijpwijdte, over
slant, vaak naar aanleiding van posts van mensen die zelf tevreden waren met hun oorspronkelijke fit.
Om in dit geval te zeggen dat het geven van ongevraagd advies van pedanterie getuigt legt de grens van pedanterie wel erg laag, op die manier eindigen we hier allen als pedante bemoeials. Niet dat ik daar ook maar de minste moeite mee zou hebben, is een mooie geuzennaam.