Poll

Welke optie kies jij en hoe wijd zijn je pijpen

Geen idee, nooit op gelet.
11 (7%)
Omslag en 23 cm wijd en harmonica
3 (1.9%)
Omslag, maar wel kort en redelijk smal, 21 cm
5 (3.2%)
Zonder omslag, 21 cm en redelijk kort
18 (11.5%)
Zonder omslag, 20 cm en lekker kort
13 (8.3%)
Zonder omslag, 19 cm en lekker kort
28 (17.8%)
Zonder omslag, 18 cm
30 (19.1%)
Mid Atlantic Solution
7 (4.5%)
Hoog water en ik krijg mijn voet nauwelijks door de pijp heen! (17 cm)
16 (10.2%)
Omslag, 19 cm, kort
26 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Pijpwijdte; Meten is weten !!  (121930 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Pijpwijdte; Meten is weten !!
Reactie #225 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:16:03
Langer wellicht, slanker niet. Misschien is dat iets lastiger voor jou om voor te stellen Duco, maar jij bent ook wel een stuk slanker.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #226 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:18:00
Duco moet nog groeien maar dat geeft niet.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:20:33
Je zegt net zelf toch ook dat op de tweede foto de broek slanker is?

Ik ga er van uit dat je zelf liever dat effect bereikt dan het effect van de eerste foto.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:29:49
Je zegt net zelf toch ook dat op de tweede foto de broek slanker is?

Ik ga er van uit dat je zelf liever dat effect bereikt dan het effect van de eerste foto.
Ik ga niet slanker dan 21 centimeter omdat mijn kuiten de pijpen dan uit vorm duwen en natuurlijk vanwege het feit als je hebt gezeten je niet een halve waterdance wilt doen voordat de pijp weer terug beneden is.

Mediaman

• Gast
Reactie #229 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:40:02
Ik ga niet slanker dan 21 centimeter omdat mijn kuiten de pijpen dan uit vorm duwen en natuurlijk vanwege het feit als je hebt gezeten je niet een halve waterdance wilt doen voordat de pijp weer terug beneden is.

Plaatje in mijn hoofd.  :lol:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #230 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:42:26
Lolbroek
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:59:41

Hoe herkenbaar, vooral met kousen heb ik dit. Af en toe heb ik het ook niet door als ik opsta, met als resultaat dat ik even rondloop met een drollenvanger..
Always have a better answer.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:11:09

Dat heb ik dus met mn Suit Supply pakken als ik kousen draag. Eerst radslag, dan zit het pas weer goed. Stevige kuiten waarschijnlijk.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:17:51
Of het heeft met het materiaal van je kousen te maken, maar dat zal wel niet als je het alleen met suitsupplypakken hebt.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:26:11
Vandaag voor het eerst een broek aangehad met 19 cm pijpjes en het viel me nog mee. Het begint wel strak te zitten op de kuiten maar met een katoenen broek kon het nog wel.

Mijn pakken hou ik wel op 20-21 CM met knikje op de schoen. 
if i stop lying i just disappoint you

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:27:11
Dantès heeft het net eens bij z'n eige nagemeten en heeft aldus ontdekt dat het gros van zijn besproken pakkies een pijplengte heeft van 8 inch. Hij is dan ook buitengewoon tevreden met de lengte van zijn broekspijpen.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:29:50
De wijdte mag ik hopen.
Always have a better answer.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:35:37
Dantès heeft het net eens bij z'n eige nagemeten en heeft aldus ontdekt dat het gros van zijn besproken pakkies een pijplengte heeft van 8 inch. Hij is dan ook buitengewoon tevreden met de lengte van zijn broekspijpen.

De wijdte mag ik hopen.

Nou ja, blijkbaar bedekt het voldoende. :mrgreen:

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #238 Gepost op: 26 oktober 2010 - 22:40:46
De wijdte inderdaad.
Ik heb altijd al wat moeite gehad met het verschil tussen lengte en breedte - is me op de MULO nooit goed uitgelegd. Het enige dat ik wel zeker weet is dat ik vrij lang ben en indrukwekkend breed.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 26 oktober 2010 - 23:48:14
De pol is weer opengebroken?

Vandaag dit topic nog besproken met de jongens van Vanità. Ik wil de pijpwijdte graag op een centimeter of 21 en redelijk kort zodat er, indien de broek vers geperst is, er een loodrechte lijn ontstaat. Inspiratie van Voxsartoria via styleforum.net. In tegenstelling tot de Vox wil ik géén omslag.
*Vers geperst.
*Ingelopen.

Als je een redelijk korte broek laat aanmeten zodat je een loodrechte lijn hebt nadat de broek vers geperst is, dan zou ik me bedenken dat de meeste stoffen de neiging hebben om te kreuken in de knieholte. Dan kan redelijk kort al snel té kort worden nadat je er wat in hebt rondgelopen.

De omslag kan dan direct naar binnen, zodat het gewicht iets toeneemt en de broek makkelijker valt.