Auteur Topic: Kiton  (50160 keer gelezen)

thunderman

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #30 Gepost op: 12 december 2006 – 21:22:19
Mijn kast hangt vol met pakken van Zara, Zegna, en Boss, maar binnenkort ben ik van plan mijn eerste échte pak aanschaffen. Ik heb al eens in Italië een pak van Attolini geprobeerd, en was meteen enthousiast: de slim-fit stijl, de hoge mouwen en het strakgesneden jasje. Helaas was de prijs me toen iets te gortig.

Nu denk ik erover om een Attolini te kopen, maar hoor ook veel goede verhalen over Kiton. Het gaat dan altijd over het materiaal dat gebruik wordt, het handwerk, etc.... maar nooit over hoe een Kiton zit, elke snit en Kiton pak heeft. En juist dat wil ik graag weten! Omdat ik nogal ver van een Kiton verkooppunt woon (momenteel in Brazilie) om er eentje te proberen, hoor ik graag of iemand op dit forum met Kiton ervaring me dit kan vertellen.

Ik ben benieuwd of de snit van Kiton meer naar het lichaam is gesneden als bij Attolini, of dat het veel ruimer zit, zoals bij mijn bestaande pakken van Boss en Zegna. En zijn de schouder breed als bij Brioni, of meer in Attolini-stijl?

Alvast bedankt voor de reacties! :D

Huey

  • Gast
De typische Kiton snit...
Reactie #31 Gepost op: 12 december 2006 – 22:47:31
Ik heb toevallig net mijn eerste Kiton pak gekocht, het zit gewoon érg comfortabel. Het is meer als een sweater dan een jasje. Ik denk dat Attolini wat strakker/agressiever is. Kiton is erg 'soft'.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
De typische Kiton snit...
Reactie #32 Gepost op: 12 december 2006 – 22:51:21
Interessante post!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #33 Gepost op: 13 december 2006 – 09:59:22
Als ik zo veel geld kon uitgeven aan een pak zou ik zeker voor Attolini gaan, ik vind Kiton iets meer "ouwelijk"/comfortable van snit (maar ik weet niet hoe oud jij bent natuurlijk). Attolini zit allemaal net weer wat slicker om het even in goed Nederlands te zeggen  :D

Vorige week weer staan kwijlen bij de Attolini pakken bij Pauw, helaas niet betaalbaar voor mij op dit moment als eenvoudige loonslaaf...
The man with style, is the man who can smile

filippini

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #34 Gepost op: 13 december 2006 – 11:01:27
Een Kiton pak is net wat meer "peervormig", dzw dat hij bij de heupen ten opzichte van de taille wat wijder is. Als je slank bent, zou ik eerder voor een Attolini gaan
ignus est intrare

Jason

  • Gast
De typische Kiton snit...
Reactie #35 Gepost op: 13 december 2006 – 11:32:33
Als je in een grote oude stad zit in brazilie zou je kunnen proberen om daar een kleermaker te vinden..

Immanuel

  • Gast
De typische Kiton snit...
Reactie #36 Gepost op: 13 december 2006 – 12:26:59
kiton heeft een mooie schouderlijn en draagt heel erg plezierig door lichte materialen

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #37 Gepost op: 13 december 2006 – 18:03:23
Citaat van: "Immanuel"
kiton heeft een mooie schouderlijn en draagt heel erg plezierig door lichte materialen
Precies Kiton is nu eenmaal niet zo cut to the bone.Dit wil niet zeggen dat het te wijd of oudelijk zit het valt wel mooi zoals Huey al zei in zijn post.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #38 Gepost op: 13 december 2006 – 21:15:08
Heeft alleen Pauw Attolini in het repertoire, of verkopt Oger het ook.
Wat zijn de vanaf-prijzen zo'n beetje?
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #39 Gepost op: 13 december 2006 – 22:06:10
Oger verkoopt het ook. Wat ik zag was iets boven EUR 3,000.

Huey

  • Gast
De typische Kiton snit...
Reactie #40 Gepost op: 13 december 2006 – 22:16:36
Attolini is meer een powersuit en Kiton wat meer 'laid back'. Denk dat je het zo een beetje moet zien.

Napoleon

  • Gast
De typische Kiton snit...
Reactie #41 Gepost op: 13 december 2006 – 22:20:41
ik vind borrelli mooier dan kiton, en attolini mooier dan borrelli

ibookje

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #42 Gepost op: 13 december 2006 – 22:48:43
Mensen die naar mate ze meer pakken hebbe gekocht opeens een 'aggresieve' (cut to the bone) pak willen kopen vraag ik me af of zo'n pak wel past bij de persoon.

Je moet natuurlijk wel een beetje een figuur hebben die het ondersteunt. Om maar niet te vergeten je uitstraling. Heb je 'Women in Red' gezien met die vent (ben ff zijn naam kwijt) die opeens in een 'strak' pak & metamorfose op zijn werk verscheen?...

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #43 Gepost op: 13 december 2006 – 23:19:35
Eens met volgorde Attolini >Borrelli > Kiton. Verder Kiton > Brioni.
Wat bovenstaande opmerking betreft, ben niet de slankste maar een slank Atollini-pak kan mijn gebrek aan sport redelijk goed verhullen.
Te CTTB zoals bij Oger wordt gedragen slaat natuurlijk ook nergens op. Was er van de week, de verkoper scheurde bijna uit z'n pak toen hij iets van een plank net boven z'n hoofd wilde pakken.

thunderman

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
De typische Kiton snit...
Reactie #44 Gepost op: 14 december 2006 – 14:55:30
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe. Leuk om te zien dat er toch af en toe tegenstrijdige meningen naar voren komen:

Zo noemen sommigen de Kiton stijl "ouwelijk", terwijl in de ogen van anderen dit helemaal niet zo is. En niet iedereen schijnt het ermee eens te zijn dat Attolini aggresief overkomt.

In ieder geval helpen jullie berichten om een beeld te vormen bij de snit van een Kiton pak (eerlijk is eerlijk: toch de grootste naam onder de Napolitaanse kleermakers). Toch nog twee vraagtekens:

 :?: Allereerst noemt Filippini de stijl van een Kiton "peervormig" (....klinkt niet erg aantrekkelijk :? !!!). Ik ben benieuwd of Huey -en alle andere gelukkigen onder ons in het bezit van een Kiton- deze mening delen...

 :?: Ten tweede begrijp ik uit jullie posts, dat Kiton niet zo "cut to the bone" is als Attolini. Maar als Napolitaanse sartoria, verwacht ik toch dat een Kiton wat minder als een ruime zak over komt als mijn Zegna Soft-pakken. Klopt dit vermoeden, of heb ik hier een verkeerd beeld bij Kiton?

Van wat ik van Kiton heb gezien tot nu toe, vind ik allemaal erg mooi. Ik hoop wel dat hun pakken toch enigszins wat meer "slim-fit" zijn dan doorsnee. Samen met Attolini vind ik Kiton prachtig, en heb absoluut niet de indruk dat ze ouwelijk overkomen: daarbij denk ik toch eerder aan een doublebreasted Brioni!

Sommigen plaatsen Borrelli hoger als Kiton, maar ik vind dat de Borrelli's wel erg brede revers hebben en de knopen te ver uit elkaar geplaatst. Na Attolini en Kiton ben ik dan meer onder de indruk van Castangia.

Ik hoor graag jullie meningen!