Auteur Topic: Kiton  (64823 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Kiton
Reactie #90 Gepost op: 18 september 2010 - 17:10:28
Tijd en gemak. Niet iedereen die in goede doen is, is bovenmatig geïnteresseerd in kleding.

Dat ook.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 19 september 2010 - 00:10:19
Ik denk dat iemand die niet bovenmatig geinteresseerd is in kleding, nimmer 3k zal betalen voor een pak. Of uberhaupt de tijd zal nemen om in winkels te komen waar ze dit spul verkopen.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 19 september 2010 - 00:12:20
Ik denk dat iemand die niet bovenmatig geinteresseerd is in kleding, nimmer 3k zal betalen voor een pak. Of uberhaupt de tijd zal nemen om in winkels te komen waar ze dit spul verkopen.
Met alle respect, maar je vergist je echt meer dan bovenmatig. Ooit gehoord van het concept 'statussymbool'...?!! Hollywood enzo, damn... :P
This, madame, is Versailles.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 19 september 2010 - 01:38:43
Dan zijn ze dus wel meer dan gemiddeld geinteresseerd in kleding, vanwege de status die de kleding (in hun ogen) met zich meebrengt. In Hollywood zal dat vrij gebruikelijk zijn ja, maar daar staat ook een hoop mensen tegenover die het niet interesseert.

Bill Gates bijvoorbeeld is duidelijk niet of nauwelijks geinteresseerd in kleding, en loopt rond in RL-overhemdjes die hij waarschijnlijk al sinds zijn studententijd draagt.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 19 september 2010 - 02:29:53
Ik denk dat er genoeg mensen met met bovengemiddelde interesse in kleding Kiton kopen. Niet vanwege de status maar gewoon omdat het erg mooi is en vanwege alle andere voordelen van RTW tov MTM en bespoke. Het onderstaande is Kiton RTW, zowel hemd als jasje. Ik ben misschien te snel tevreden maar ik vind dit mooi genoeg om geen extra moeite te doen met MTM / bespoke.

Van de week ga ik toevallig wel iets bestellen, maar dat is alleen omdat ik in de winkel niet iets zie dat ik graag zou willen hebben, anders zou ik weer gewoon iets 'uit het rek' hebben gekocht.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 19 september 2010 - 08:43:59
Eens. Zolang je bij een winkel koopt met deskundig personeel en gewoon zonder al te veel vermaken wegkomt met de RTW pasvorm lijkt me het geen enkel probleem. Daarnaast kun je voor dit bedrag natuurlijk ook naar een MTM-tent gaan maar dan krijg je echt niet deze kwaliteit (hoeveel geld je ook neerlegt).
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 19 september 2010 - 08:59:39
Gelijk heb je, Marcos. MTM is natuurlijk ook niet heilig; nou ja, op dit forum dan misschien. En zelfs bespoke kan teleurstellend uitpakken, als ik de verhalen lees en voorbeelden bekijk.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 19 september 2010 - 09:00:49
Serieuze vraag van mijn kant. Waar zit m dat exact dat enorme prijsverschil in? Kwaliteit vh materiaal snap ik maar is dat naast ambachtelijk opmeten en in elkaar naaien het enige of is er meer?
Be yourself no matter what they say

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 19 september 2010 - 09:05:52
De stoffen zijn duur en er zitten een hoop Italiaanse uren in. En een ietsiepietsie voor de naam natuurlijk.

Joltcan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 21 september 2010 - 12:38:48
Nu vraag ik me af wat zijn verwachtingen waren. :mrgreen:

Verwacht: 4 duizend
Gehoopt: 3 duizend

Ben op zoek naar een nieuw huismerk voor in de kast.
Misschien ga ik wel gewoon voor het huismerk van Oger.
En dan gewoon zorgen dat alles netjes wordt aangepast.
highly caffeinated

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 21 september 2010 - 12:59:59
Daarvoor kun je aardig wat Red inslaan.

Joltcan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 26 september 2010 - 14:10:44
Daarvoor kun je aardig wat Red inslaan.

Misschien is dat wel leuker inderdaad. Ik zit alleen een beetje met het maatwerk.
Wat is beter... zo'n mtm pak van bijvoorbeeld cut to the bone van een paar honderd euro.
Of mooie confectie (van een paar honderd euro) die goed is gepast en "op maat" is gemaakt.
highly caffeinated

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 26 september 2010 - 14:41:16
MTM
Bij MTM kun je zelf de stof, kleur, knopen etc. bepalen.
Bij RTW moet je dan geluk hebben dat het je bevalt.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 29 september 2010 - 14:44:44
Ligt aan wat je zoekt en (vooral) aan je figuur. Zoals avvocato al zegt, als jij in een RTW pak past krijg je bij een RTW meer waar voor je geld dan bij MTM. Nee, je kunt niet zelf de stof en knopen en dergelijke kiezen, maar een RTW pak van dezelfde prijs zal beter gemaakt zijn. Oger Red is volgens mij geplakt, ook MTM; dan heb ik liever een RTW canvas pak.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 29 september 2010 - 15:03:59
Goed onderwerp voor een topic...