Auteur Topic: Kiton vs. Borrelli  (8822 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Gepost op: 23 september 2004 – 00:49:49
Ik heb vandaag een overhemd van Kiton in mijn handen gehad met een prijskaartje van 320 euro. Ik kon mijn ogen niet geloven, dat is dan niet eens een maathemd! Waarom zijn deze hemden bijna 100 euro duurder dan Borrelli? Zo op het eerste gezicht was het niet zo veel meer dan een Borrelli?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Kiton vs. Borrelli
Reactie #1 Gepost op: 23 september 2004 – 01:29:07
Pauw is sowieso duurder dan bijv. Oger toch? Althans dat heb ik gehoord mbt Attolini, dan zal dat ook wel z'n uitwerking hebben in de rest van het assortiment.

Desaniettemin is ruim €300 voor een shirt die niet eens op maat gemaakt is imho veel te duur.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Kiton vs. Borrelli
Reactie #2 Gepost op: 23 september 2004 – 11:19:42
Die shirts gaan denk ik ook wel 'n paar keer over de kop. Ik zou echt eens benieuwd zijn wat 'n shirt qua inkoop kost.

Vond inderdaad Kiton veel minder mooi dan Borrelli. Het Kiton shirt dat ik goed aan 't bekijken was deed me niks.. terwijl je het van 'n Borrelli best warm kan krijgen qua afwerking :).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Reactie #3 Gepost op: 23 september 2004 – 11:21:22
Citaat van: "Nexus"
Die shirts gaan denk ik ook wel 'n paar keer over de kop. Ik zou echt eens benieuwd zijn wat 'n shirt qua inkoop kost.

Vond inderdaad Kiton veel minder mooi dan Borrelli. Het Kiton shirt dat ik goed aan 't bekijken was deed me niks.. terwijl je het van 'n Borrelli best warm kan krijgen qua afwerking :).


Ja precies! Het was best een net shirt hoor. Maar 320 euro? Beetje érg véél te duur imho...

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Kiton vs. Borrelli
Reactie #4 Gepost op: 23 september 2004 – 11:40:56
Citaat van: "Nexus"
Die shirts gaan denk ik ook wel 'n paar keer over de kop. Ik zou echt eens benieuwd zijn wat 'n shirt qua inkoop kost.

Vond inderdaad Kiton veel minder mooi dan Borrelli. Het Kiton shirt dat ik goed aan 't bekijken was deed me niks.. terwijl je het van 'n Borrelli best warm kan krijgen qua afwerking :).


Dat had ik nou ook bij een linnen Brioni hemd: was wel mooi gemaakt, maar niet echt van "WHOEI!!" (te veel machinale details)  Dit zou dan 300 eur moeten kosten...... ik heb hem wel gekocht overigens, maar dan voor 100 in de uitverkoop
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Huey

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Reactie #5 Gepost op: 23 september 2004 – 11:42:17
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Nexus"
Die shirts gaan denk ik ook wel 'n paar keer over de kop. Ik zou echt eens benieuwd zijn wat 'n shirt qua inkoop kost.

Vond inderdaad Kiton veel minder mooi dan Borrelli. Het Kiton shirt dat ik goed aan 't bekijken was deed me niks.. terwijl je het van 'n Borrelli best warm kan krijgen qua afwerking :).


Dat had ik nou ook bij een linnen Brioni hemd: was wel mooi gemaakt, maar niet echt van "WHOEI!!" (te veel machinale details)  Dit zou dan 300 eur moeten kosten...... ik heb hem wel gekocht overigens, maar dan voor 100 in de uitverkoop

Had exact hetzelfde met een linnen hemd van Ermengildo Zegna. Wel het mooiste linnen hemd dat ik heb tot nu toe.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Kiton vs. Borrelli
Reactie #6 Gepost op: 23 september 2004 – 12:40:23
Citaat van: "Huey"
Ik heb vandaag een overhemd van Kiton in mijn handen gehad met een prijskaartje van 320 euro. Ik kon mijn ogen niet geloven, dat is dan niet eens een maathemd! Waarom zijn deze hemden bijna 100 euro duurder dan Borrelli? Zo op het eerste gezicht was het niet zo veel meer dan een Borrelli?

Dan kun je beter voor een Borelli-Attolini-Finamore shirt gaan een betere prijs kwaliteit verhouding.En voor iets minder Ign.Joseph.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Kiton vs. Borrelli
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2004 – 01:44:12
Zelf zit ik nog een klasse lager (budget he ;))

Dus voor mij nog Fattori, Lorenzini, Zegna e.d.

Wil in de volgende uitverkoop een Borrelli scoren  :roll:
Sailing, an expensive way to travel for free"

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Kiton V/S Borelli
Reactie #8 Gepost op: 07 maart 2005 – 19:24:04
Ik vind Kiton hemden 100 toch een stuk mooier gemaakt dan die van Borelli, ik vind de stof bij Borelli vaak een beetje cheap...

Ik heb een stuk of 5 hemden van Kiton uit 70procent katoen/30 linnen, dat zijn de beste die ik ken.

mooie boorden, mooie knopen, alleen de snit is wat ruim.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Kiton vs. Borrelli
Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2005 – 19:29:11
Borrelli wil nog wel eens per seizoen van stof wissellen.Laat de mijne altijd van Sea Island katoen maken is mooier en het beste.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Re: Kiton V/S Borelli
Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2005 – 19:30:29
Citaat van: "bracco"
Ik vind Kiton hemden 100 toch een stuk mooier gemaakt dan die van Borelli, ik vind de stof bij Borelli vaak een beetje cheap...

Ik heb een stuk of 5 hemden van Kiton uit 70procent katoen/30 linnen, dat zijn de beste die ik ken.

mooie boorden, mooie knopen, alleen de snit is wat ruim.

Stof is naar keuze natuurlijk :)

Maar ik heb het idee dat bij RTW Borrelli er vaak wat minder dure stoffen ingekocht worden om het nog enigzins betaalbaar te houden. Ik heb wat Kiton RTW shirts gezien en ik kon er echt niet warm van worden. Ik heb de pakken wel eens bekeken en die zien er toch wel heel mooi uit hoor.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Kiton vs. Borrelli
Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2005 – 20:38:36
Idd de pakken komen beter over als hun shirts waar je wel van moet houden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Reactie #12 Gepost op: 08 maart 2005 – 06:28:03
ik vind de kiton shirts ook mooier (gemaakt) dan de borrelli;s :!:

Huey

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Reactie #13 Gepost op: 08 maart 2005 – 10:53:13
Dan vind ik Finamore mooier dan Kiton moet ik zeggen hoor.

guest45

  • Gast
Kiton vs. Borrelli
Reactie #14 Gepost op: 08 maart 2005 – 20:38:01
Kiton heeft meer handwerk geloof ik (jaja :roll: ) en dat vind ik wel belangrijk bij diit soort  hemden....een etro hemd bijvoorbeeld heeft een hele andere uitstraling....