Het lijkt me gezien de weersomstandigheden tijd dit topic nieuw leven in te blazen.
Zondag heb ik de sneeuw getrotseerd met mijn Cordovan Vass, omdat ik ervan uit ging dat cordovan het beste tegen deze omstandigheden bestand zou zijn. Nadat ik 's nachts in beschonken toestand thuiskwam heb ik ze netjes in schoenspanners op hun kant gelegd, zodat de zolen goed konden drogen. Wellicht had ik ze beter ook nog uitgebreid moeten wassen. Toen deze droog waren schrok ik toch wel van de schade, aan de zijkant net boven de zool zijn vlekken ontstaan, waarvan ik hoop dat deze na enige poetsbeurten zullen verdwijnen. Ik heb met een vochtige doek de schoenen afgenomen, even laten drogen en ben gaan poetsen.
Waar het me vooral om gaat is dat vooral de zolen erg te verduren hebben gehad, ze zien eruit alsof ik ze uitgebreid heb opgeschuurd. Geldt ook voor de zoolranden. Nu heb ik in een ander topic gelezen dat deze randen zijn bij te kleuren met donkere poets, maar dit dekt niet lekker. Het staat me bij eens gelezen te hebben dat hier ook stiften voor op de markt zijn, maar dat kan ik niet terugvinden. Hoe zijn de ervaringen met deze stiften? Zijn er nog andere opties?
Hoe lopen de heren de afgelopen dagen rond? In oude sneakers, of elegantere schoenen met rubberen zool (dan zal er net zo goed pekel op het leer komen lijkt me?). Wellicht interessant om hier nog eens over van mening te wisselen.