Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (913146 keer gelezen)

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #75 Gepost op: 12 april 2005 – 23:20:16
Citaat van: "HotFudge"
hum ik poets niet zo heeeeeel veel schoenen maar hum ik heb gewoon een beetje erop gedaan, ingeborsteld, gewacht en daarna met poetsdoek opgepoetst...


Ik gok teveel, ik dacht toen ik dat had ook dat ik er te weinig op smeerde. Ik zou of nu flink gaan oppoetsen of morgen even langs schoenmaker/winkel lopen die de schoen oppoetst met speciaal middel waardoor de poets verdunt wordt........ of wachten op de expert Soli..... :wink:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #76 Gepost op: 12 april 2005 – 23:22:56
Ga eens met je vingers over het leer gaat dat soepel als je drukt of beetje stroef en piepend (soort van)?? Als dat beetje stroef gaat is het te dik erop....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #77 Gepost op: 12 april 2005 – 23:27:14
hm ik kan me bijna niet voorstellen dat het te dik is, ik heb er echt helemaal niets opgesmeerd bijna maar het piept wel

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #78 Gepost op: 12 april 2005 – 23:29:58
Citaat van: "HotFudge"
hm ik kan me bijna niet voorstellen dat het te dik is, ik heb er echt helemaal niets opgesmeerd bijna maar het piept wel


ik denk toch echt dat het te dik is......(bij mijn santoni's heb ik ook met zwetend hoofd gestaan omdat ik dacht dat ik het juist te dun had gedaan). Ik zou morgen even naar schoenwinkel gaan en ze laten behandelen. Kan verder geen kwaad maar zeker even doen voor de looks en het behoud van je schoen.....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #79 Gepost op: 12 april 2005 – 23:32:10
hm thnx iig :)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #80 Gepost op: 12 april 2005 – 23:32:51
moet ook oppassen dus als ik mijn santoni's onder handen ga nemen
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #81 Gepost op: 12 april 2005 – 23:35:23
nou ik kan het nog steeds niet geloven ik heb er echt bijna niets opgesmeerd ...  :?

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #82 Gepost op: 12 april 2005 – 23:37:24
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor "shampooing" product?

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #83 Gepost op: 12 april 2005 – 23:42:03
Citaat van: "HotFudge"
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor "shampooing" product?


wat is dit voor een product?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #84 Gepost op: 12 april 2005 – 23:44:20
Shampooing
Shampooing is applying a cream, preferably using a special shampoo brush, starting at the stem of the heel and continuing round the edge of the shoe.


The cream, which contains lanolin (milk and water), acts in the same way as make-up cleansers. It brings out the colour of the leather and acts as a foundation for everyday wax polish.


If the shoes are very worn, the cream should be left to dry overnight so that it penetrates the leather. The following day the shoes should be shampooed again. Shoes should be shampooed every three weeks..

Aldus de site van LCA

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #85 Gepost op: 12 april 2005 – 23:47:41
Citaat van: "HotFudge"
LCA Bees Wax Shoe Polish


Dat zou het goede spul moeten zijn.... bij mij is het altijd van BING BLING als ik dit gebruik. Heb je al een microvezeldoekje gebruikt voor de glans? Zo'n doekje neemt ook het teveel aan wax op (maar helaas ook wel wat pigmenten)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #86 Gepost op: 12 april 2005 – 23:49:21
Citaat van: "HotFudge"
hum ik poets niet zo heeeeeel veel schoenen maar hum ik heb gewoon een beetje erop gedaan, ingeborsteld, gewacht en daarna met poetsdoek opgepoetst...


Welke kleur? De blanke kan wel eens wat dofheid geven...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #87 Gepost op: 12 april 2005 – 23:50:38
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "HotFudge"
hum ik poets niet zo heeeeeel veel schoenen maar hum ik heb gewoon een beetje erop gedaan, ingeborsteld, gewacht en daarna met poetsdoek opgepoetst...


Welke kleur? De blanke kan wel eens wat dofheid geven...


ja zkr de creme de luxe, dat hebben mijn schoenen mogen ondervinden (weg finish). Over het algemeen poetsen mensen met teveel poets en worden ze daardoor dof, tenminste dat vertelden ze mij.......kan dit kloppen?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

HotFudge

  • Gast
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #88 Gepost op: 12 april 2005 – 23:50:42
Heuj die microvezeldoekjes heb ik niet en de winkels zijn al dicht ;)
Het is inderdaad de neutrale maar ja... :) het ziet er nu al iets beter uit... na nog een keer flink poetsen

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #89 Gepost op: 12 april 2005 – 23:52:28
Citaat van: "FokLex"

Over het algemeen poetsen mensen met teveel poets en worden ze daardoor dof, tenminste dat vertelden ze mij.......kan dit kloppen?


Dat is wel mijn eigen ervaring. Teveel verstikt het leer.....

Ik weet dat ik teveel poets heb gebruikt als - ondanks goed uitborstelen - het spul in de loopplooien bij de neus weer uit het leer komt zetten na verloop van (draag)tijd. Dan voel je een ruwe/stoeve/korrelige substantie bij die plooien, bovenop het leer dus.

De oplossing dan: veel borstelen&wrijven en veel dragen, opdat je het teveel er weer uitloopt.... en daarna dus voorlopig zeer spaarzaam zijn met poetsen

Maar dat is allemaal mijn eigen 'boeren wijsheid':
1000 schoendragers, 1000 poets/onderhoudswijsheden
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias