Na 2 jaar is het eind van een lange thuiswerk-periode in zicht. De herenschoenen gaan het daglicht weer zien nadat ze bijna allemaal bijna onafgebroken in de kast hebben gestaan (met spanners, zonder stofzak - leerpuntje

).
De meeste paren zijn nog erg netjes, maar er zijn er die wel een beurt kunnen gebruiken. Voor de leren schoenen heb ik een bestelling geplaatst:
- Saphir Lotion
- Saphir Renovateur
- Saphir Renomat
- Saphir Sole guard (even bezien of dat nuttig blijkt)
- Insmeerborstels
- Uitsmeerborstels
- Insmeerdoeken
En een handige
fysieke Saphir-kleurenkaart met perforaties, zodat ik in een volgende bestelling een aantal potjes Pommadier, Pate de Luxe en Mirror Gloss kan bestellen.
Aan de spullen kan het dan niet meer liggen

Ondanks de kleurenkaart, is het lastig de juiste kleur te bepalen. Kunnen jullie kenners eens meedenken?
Voor paar #1 denk ik aan #6 (navy):

Voor paar #2 denk ik aan #9 (mahogany):

Voor paar #3 vermoedelijk #10 (cognac) én #34 (Tobacco):

Voor paar #4 denk ik aan #8 en #6:

Voor paar #5 denk ik #3:

Paar #6 vind ik lastig; iemand een kleurcode-suggestie voor deze? Volgens mij waren ze origineel effen en heeft de neus wat specifieke aandacht (reiniging) nodig.

De paren 5 en 6 zijn budget-schoenen (maar bovenwerk en binnenwerk absoluut nog in acceptabele staat en pas verzoold). Ondanks het kleurverschil (wat in het echt wat duidelijker is dan op de foto) neig ernaar ze met dezelfde kleur te gaan poetsen.
De mirror gloss is er zowel kleurloos als in kleur (maar niet in heel veel kleuren). Kan ik op de bruine schoenen een donkerdere bruin dan de poets gebruiken, of dan beter de blanke?