Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (911338 keer gelezen)

Scarpa

  • Gebruiker
  • Berichten: 520
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3405 Gepost op: 18 augustus 2018 – 22:02:58
Toen ik mijn bijenwas (Saphir crème) kocht bij een andere winkel. Zij die man exact hetzelfde "kan je gewoon met je vingers aanbrengen want er zitten geen schadelijke stoffen in". Zo eigenwijs als ik ben blijf ik wel gewoon een doek gebruiken.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.878
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3406 Gepost op: 18 augustus 2018 – 22:19:04

Scarpa

  • Gebruiker
  • Berichten: 520
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3407 Gepost op: 18 augustus 2018 – 22:32:08
Het lijkt allemaal zo simpel.

Het viel mij op dat hij alleen was op de neus doet en niet op de zachtere delen. Op de zachtere delen gebruikt hij alleen een voedende crème. En hij laat de schoen niet rusten bij na het opbrengen van de voedende crème.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.878
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3408 Gepost op: 18 augustus 2018 – 22:37:19
Het lijkt allemaal zo simpel.

Het viel mij op dat hij alleen was op de neus doet en niet op de zachtere delen. Op de zachtere delen gebruikt hij alleen een voedende crème. En hij laat de schoen niet rusten bij na het opbrengen van de voedende crème.
Idd lijkt heel makkelijk. Heeft volgens in 2017 de world championship shoe polishing gewonnen (toen was Chris jurylid als ik me niet vergis).
Laten rusten doet hij volgens mij normaal gesproken wel, dan gaat hij namelijk verder met de andere schoen. Is denk ik voor het filmpje weggelaten/geknipt.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3409 Gepost op: 18 augustus 2018 – 22:58:33
Heeft volgens in 2017 de world championship shoe polishing gewonnen (toen was Chris jurylid als ik me niet vergis).

 :shock:

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3410 Gepost op: 19 augustus 2018 – 08:20:45
[...]

Het viel mij op dat hij alleen was op de neus doet en niet op de zachtere delen. [...]

Het zou me niet verbazen als het aanbrengen van de mirror-shine in werkelijkheid langer heeft geduurd dan getoond in dit filmpje.

Voor een belangrijk deel is het een kwestie van ervaring. Na verloop van tijd ken je de juiste verhouding tussen water en was. Aan de hand daarvan kun je die verhouding corrigeren terwijl je bezig bent.

Was op de zachte delen is vragen om problemen. Die delen buigen (meer). Als je daar was zou smeren, dan zou je je craquelé in de waslaag krijgen.

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3411 Gepost op: 19 augustus 2018 – 09:23:30
Mirror-shine gaat op zich vrij snel omdat de was relatief harder is en dus ook sneller gaat glansen bij het uitwrijven.

En inderdaad geen was op de zachtere delen, maar alleen op de neus en hak.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3412 Gepost op: 20 augustus 2018 – 09:13:28
Toen ik mijn bijenwas (Saphir crème) kocht bij een andere winkel. Zij die man exact hetzelfde "kan je gewoon met je vingers aanbrengen want er zitten geen schadelijke stoffen in". Zo eigenwijs als ik ben blijf ik wel gewoon een doek gebruiken.

Lijkt me dat je dan een have week met bruine of zwarte vingers rondloopt

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3413 Gepost op: 20 augustus 2018 – 09:16:38
Ik doe altijd nog rubber handschoentjes aan onder de poetsdoek, anders worden al mijn vingers zwart. Erg moeilijk om af te wassen, zeker rond de nagels.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3414 Gepost op: 20 augustus 2018 – 09:41:03
Nergens voor nodig, nagelborsteltje gebruiken en je handen worden echt wel schoon.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3415 Gepost op: 20 augustus 2018 – 09:51:31
is lastig met alleen water en zeep vind ik altijd. Best veel pigment in die Saphir creme.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.878
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3416 Gepost op: 20 augustus 2018 – 10:49:26
Gisteren geprobeerd, je wast het met normale zeep gewoon af. Even nagelborstel voor onder nagels en je ziet er niks meer van.
Werkt echt fantastisch, ik heb nu veel beter door wanneer de saphire laag dik genoeg is.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3417 Gepost op: 20 augustus 2018 – 10:50:46
Waarom zou je dat spul met je blote vingers gaan zitten inwrijven als je géén wereldkampioen schoenpoetsen wil worden?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3418 Gepost op: 20 augustus 2018 – 11:10:14
Wíe wil er nou geen wereldkampioen schoenpoetsen worden?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #3419 Gepost op: 20 augustus 2018 – 11:18:16
Fair enough. Maar zullen we dan gewoon zeggen dat we die Japanner niet als wereldkampioen erkennen en onze eigen schoenpoetsfederatie oprichten? Misschien wil Chris dan wel terugkomen, om de jury voor te zitten.