Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980921 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1035 Gepost op: 26 mei 2010 - 14:28:16
Het is alweer een tijd dat ik van me heb laten horen, dus laat ik het maar weer eens doen. ;) Ik zit namelijk met de volgende vraag. Op Amsterdam CS zie je regelmatig een wat oudere (hij lijkt Turkse) man met zo'n mooi klassiek schoenpoetskistje. Is het laten poetsen op het station een goed alternatief als je zelf te lui bent om te poetsen? Of is het een garantie dat je je mooie dure schoentjes naar het grootje werkt?

Zelf zou ik niet zo snel bij de beste man langsgaan, Yair. Het blijft toch veelal onwetendheid, als je het toch zou willen doen neem dan een paar oude schoenen mee (voor zover je die hebt) en probeer het eens uit.

Ik blijf erbij, dat ik poetsen liever zelf in de hand heb.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1036 Gepost op: 26 mei 2010 - 14:32:44
Zelf zou ik niet zo snel bij de beste man langsgaan, Yair. Het blijft toch veelal onwetendheid, als je het toch zou willen doen neem dan een paar oude schoenen mee (voor zover je die hebt) en probeer het eens uit.

Ik blijf erbij, dat ik poetsen liever zelf in de hand heb.

De beste man smeert je schoenen in met z'n vingers [-X Schoonmaken van je schoen voor het poetsen ho maar en een mooie finish met was zul je toch echt zelf thuis moeten doen.

Mij niet gezien daar op Amsterdam CS, ik doe dat liever zelf

Edit toevoeging: Maar desalniettemin een vrolijke aardige man die vriendelijk een compliment maakt over je mooie glimmende schoenen als je langsloopt
Laatst bewerkt op: 26 mei 2010 - 14:34:17 door bavb
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #1037 Gepost op: 26 mei 2010 - 16:08:45
Edit toevoeging: Maar desalniettemin een vrolijke aardige man die vriendelijk een compliment maakt over je mooie glimmende schoenen als je langsloopt

Zeg jij bij die opmerking dan nooit: much to learn you still have, my young padawan.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1038 Gepost op: 26 mei 2010 - 16:30:58
Zeg jij bij die opmerking dan nooit: much to learn you still have, my young padawan.

Nee ik zeg: I've been waiting for you. We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner; now *I* am the master.

bron: http://www.imdb.com/title/tt0076759/quotes :-^
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #1039 Gepost op: 26 mei 2010 - 17:08:13
Haha. Hulde.

Kobuske

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1040 Gepost op: 26 mei 2010 - 17:37:51
Heeft iemand hier ook ervaring met de schoenverzorgingsproducten van de 1909-lijn van Collonil? Schijnt een luxere (en duurdere) lijn van het merk te zijn. Kocht ergens schoenspanners en kreeg een boekje met informatie over deze lijn mee. Boekje ziet er goed uit, er wordt echter geadviseerd om na de creme en de wax nog een spray erop te sprayen voor extra glans en heb het niet zo op spray's voor schoenen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1041 Gepost op: 26 mei 2010 - 17:54:29
Hoewel ik die lijn van Collonil niet ken ben ik na zo'n opmerking eigenlijk al direct klaar. De rest van hun spul is ook al zo chemisch als het maar zijn kan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1042 Gepost op: 26 mei 2010 - 18:10:32
Naar spul hoor, daar lost je schoen in op!

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #1043 Gepost op: 26 mei 2010 - 23:35:26
Saphir heren, saphir  :roll:

Kwam er van de week achter dat een niet veel voorstellende schoenmaker hier in het winkelcentrum een zeer uitgebreide collectie van saphir heeft.
Gelijk maar wat potjes meegenomen.
Laatst bewerkt op: 26 mei 2010 - 23:37:12 door Jim-Jorden
"Greed is good"

Charlie

• Gast
Reactie #1044 Gepost op: 26 mei 2010 - 23:45:11
Gelijk maar wat potjes meegenomen.

Zonder dat ie keek?  :lol:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1045 Gepost op: 26 mei 2010 - 23:48:13

guest2946

• Gast
Reactie #1046 Gepost op: 27 mei 2010 - 06:11:36
van een Jap geloof ik (altijd met die camera's...)

en verder nog wat glimmende neusjes
Crockett

Altan

Santoni

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1047 Gepost op: 27 mei 2010 - 10:14:52
Heeft iemand hier ook ervaring met de schoenverzorgingsproducten van de 1909-lijn van Collonil? Schijnt een luxere (en duurdere) lijn van het merk te zijn. Kocht ergens schoenspanners en kreeg een boekje met informatie over deze lijn mee. Boekje ziet er goed uit, er wordt echter geadviseerd om na de creme en de wax nog een spray erop te sprayen voor extra glans en heb het niet zo op spray's voor schoenen.

Ik heb daar een potje "creme de luxe" van. Werd mij aangeraden bij Heubel in maastricht. Ik moet zeggen dat je er een mooi resultaat mee krijgt, maar het wel veel vloeibaarder is dan saphir producten. Ik vind het daarom wat moeilijker om te gebruiken, zeker bij schoenen met broguering. Ik gebruik het nu nog maar heel af en toe, voornamelijk omdat ik de kleur van saphir mooier vind. Het is wel goed om je schoenen wat waterafstotend mee te maken. De regendruppels trekken niet het leer in. Het is overigens net als saphir gemaakt van natuurlijke wassoorten en olie.
Laatst bewerkt op: 27 mei 2010 - 10:16:31 door Alliata
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1048 Gepost op: 27 mei 2010 - 11:15:26
Ik gebruik uitsluitend John Lobb en Saphir voor mijn schoeisel; ook naar volle tevredenheid van mijn schoenen. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1049 Gepost op: 27 mei 2010 - 13:01:16
Ik toch nog steeds TRT, maar ik geloof dat dat weinig tot niets verschilt van Saphir d'Or