Auteur Topic: Jantzen Tailor  (17623 keer gelezen)

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Gepost op: 22 september 2004 – 22:04:03
Iemand al ervaring met Jantzen Tailor (zie jantzentailor.com)? Ik had hier begin augustus een overhemd besteld, echter was mijn bestelling niet aangekomen. Na gebeld te hebben met de eigenaar van de zaak beloofde deze mij mijn bestelling zo spoedig mogelijk te behandelen. Het shirt moet dus binnen nu en een week binnen komen. Naar schijnt een zeer goede prijs/kwalititeit verhouding. Sowieso is 35 euro voor een overhemd dat geheel op maat wordt gemaakt niet veel. Daarbij gebruikt Jantzen ook nog eens goede stoffen. Ik zal zo gauw als het overhemd gedragen is een review posten!

Overigens gefeliciteerd met het openen van een mooi forum!

Krishan

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jantzen Tailor
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2004 – 22:09:05
Ik heb van je post in 'Overhemden' topic even een nieuw topic gemaakt.

Welkom Krishan!
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2004 – 22:12:30
Citaat van: "Krishan"
Iemand al ervaring met Jantzen Tailor (zie jantzentailor.com)? Ik had hier begin augustus een overhemd besteld, echter was mijn bestelling niet aangekomen. Na gebeld te hebben met de eigenaar van de zaak beloofde deze mij mijn bestelling zo spoedig mogelijk te behandelen. Het shirt moet dus binnen nu en een week binnen komen. Naar schijnt een zeer goede prijs/kwalititeit verhouding. Sowieso is 35 euro voor een overhemd dat geheel op maat wordt gemaakt niet veel. Daarbij gebruikt Jantzen ook nog eens goede stoffen. Ik zal zo gauw als het overhemd gedragen is een review posten!

Overigens gefeliciteerd met het openen van een mooi forum!

Krishan


Welcome Krishan op dit forum vol met kleding gekken ( positief bedoeld uiteraard ).
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jantzen Tailor
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2004 – 22:35:42
Ziet er uit als een Hong Kong Tailor gone e-business.

Wel leuke details op de shirts trouwens:



Maar zelf je eigen maten opnemen..  :?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #4 Gepost op: 23 september 2004 – 13:26:40
Inderdaad zelf maten opnemen. Ik heb dit door mijn kleermaker laten doen, die dit zag als een extra service, kostenloos dus. Daarnaast heb ik de verkregen maten ietwat aangepast op basis van de ervaringen van users van andere fora die betrekking hebben op herenkleding. .

Roman_Empire

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #5 Gepost op: 28 september 2004 – 15:23:01
Van styleforum.net:

We all gave it a shot, but I think we have to finally agree that Jantzen is just not worth the hassle. Yeah, it was worth a try but we just have to move on. Its true, sometimes you get what you pay for. Let's just bury this topic, and move on. We've all been hoping and praying, that after all the previous problems that we'd finally get a shirt we would be satisfied with. But, after ordering 5 shirts, they still don't fit!!

I'm sure I'm not the only one who's had this problem:

Ordered a shirt. Tried calling the owner, who can't speak or understand any English. Then, e-mailed the person, and never got a response. So, I sent my measurements online, and they have no security features at all. A hacker could easily steal by credit card when I order from them.

Finally, get the shirt 6 months late. And, it sucks!! The buttons were poorly sewn on, and fell off after awhile. And, the collar was poorly constructed. After a few months, there's a hole at the buttom of the collar point.

Plus, we've been blinded by our greed. Let's remember that we're supporting outsourcing with this company, and this is responsible for all those manufacturing jobs closing in the usa. Come on, we're sending shirts to be made in red china. Geez, I wonder why they're cheaper. Perhaps, its all the slave labor, all the ten year olds they whip so these kids will sew faster. I'm sorry, but after a certain point, no matter how hard you whip, these kids won't sew any faster.  Their policies are no better than Wal-Mart, and we wouldn't shop at WM so why should we buy from this company as well.

---------------------------------------------------------------------------------------

My shirt arrived dusted in a white powder, that made my skin itch and burn uncontrollably when I tried the garment on.  Is this Ricky's idea of a joke?

Also, my credit card was charged $450 instead of $45.  The issue is still unresolved.

Sleeves too short by an inch, shirt too tight in the chest and too loose in the waist.  Was he on drugs when he cut the fabric?

Emails are always returned 2 months late, and with a very insulting tone.  "Damn cracker", "stupid american" are used too frequently in his emails for my liking.

Fabric was not correct.  Instead of a white fabric with dark blue pinstripes, I got pink with orange and green polka-dots.  Also, he used a red-and-blue striped fabric for one of the sleeves, and brown fabric for the right cuff.  Also, the fabric felt more like fiberglass than cotton.

'Buttons' were not actually buttons, but rather Altoids that were glued to the shirt.  

Additionally, shirt smelled as if it had been previously worn, most likely while excercising in.

Banana Republic is a better bet.  Express isn't bad either, nor is J Crew for the money.



Kortom ik ga in iedere geval niks bij die toko bestellen  :)
Cash=King

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jantzen Tailor
Reactie #6 Gepost op: 28 september 2004 – 15:24:22
Oops...
Fashion can be bought. Style one must possess.

JJ

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #7 Gepost op: 28 september 2004 – 15:52:16
Tip: opteer voor www.yoox.com

Alles perfect afgeleverd, product is goed en snelle levering! (4 werkdagen).

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jantzen Tailor
Reactie #8 Gepost op: 28 september 2004 – 15:53:32
Citaat van: "JJ"
Tip: opteer voor www.yoox.com

Alles perfect afgeleverd, product is goed en snelle levering! (4 werkdagen).

Echter geen maatwerk ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

JJ

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2004 – 15:58:27
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "JJ"
Tip: opteer voor www.yoox.com

Alles perfect afgeleverd, product is goed en snelle levering! (4 werkdagen).

Echter geen maatwerk ;)


Maar ook geen credit-card rip off  :wink:

Nee, je hebt gelijk. Eigenlijk moet ik zeggen: wie confectie over internet tegen een goede prijs wil bestellen, zou eens naar yoox moeten gaan.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Jantzen Tailor
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2004 – 16:32:54
Citaat van: "Nexus"
Oops...


Aardige giller idd, dat hele verhaal.....  :oops:
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2004 – 20:11:25
Dat laat mij inderdaad schrikken.. Ik heb gister netjes mijn shirt gekregen. Ik heb de eigenaar ook over de telefoon gesproken en van mijn credit-card rekening is het goede bedrag afgeschreven. Al met al, vrij weinig aan de hand.. Maar ik kan alleen maar over mijn eigen ervaring oordelen.. It's up to you to decide where to order your own shirts..

Dionysus

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2005 – 18:24:44
Even een flinke kick omhoog!

Vandaag een shirt van Jantzen binnen gekregen en ik ben aangenaam verrast!

Het contact verliep al erg soepel en vriendelijk, wat voor mij de doorslag was om het er toch maar op te wagen... voor de prijs hoef je het iig niet laten..

Ik heb een shirt uit wit Sea-Island katoen met visgraatmotief laten maken. Dikke paarlemoeren knopen vastgezet met mooie kruissteek, Napolitaanse manchetten, cut-away boord, onberispelijke afwerking, zelfs de mouche ontbreekt niet.

De pasvorm is verrassend goed! Mooi slank gesneden, precies zoals ik het wilde.

Ik was best sceptisch en dit had ik al helemaal niet verwacht... \:D/ . En het mooiste van alles is natuurlijk nog wel de prijs, rond de 45 dollar!

Foto's volgen zo snel mogelijk... :).
i]"I like hearing myself talk. It is one of my greatest pleasures. I often have long conversations all by myself and I am so clever that sometimes I don't understand a word of what I'm saying."[/i]

Oscar Wilde

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2005 – 01:09:44
Citaat van: "Dionysus"
Even een flinke kick omhoog!

Vandaag een shirt van Jantzen binnen gekregen en ik ben aangenaam verrast!

Het contact verliep al erg soepel en vriendelijk, wat voor mij de doorslag was om het er toch maar op te wagen... voor de prijs hoef je het iig niet laten..

Ik heb een shirt uit wit Sea-Island katoen met visgraatmotief laten maken. Dikke paarlemoeren knopen vastgezet met mooie kruissteek, Napolitaanse manchetten, cut-away boord, onberispelijke afwerking, zelfs de mouche ontbreekt niet.

De pasvorm is verrassend goed! Mooi slank gesneden, precies zoals ik het wilde.

Ik was best sceptisch en dit had ik al helemaal niet verwacht... \:D/ . En het mooiste van alles is natuurlijk nog wel de prijs, rond de 45 dollar!

Foto's volgen zo snel mogelijk... :).


$45 is helemaal niet veel voor een overhemd dat je zelf kan samenstellen.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Veel plezier met je aankoop.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Jantzen Tailor
Reactie #14 Gepost op: 30 november 2005 – 01:12:40
In overhemden consumenten test staan zijn foto's van het hemd.
Support your local Mikey Fuoco chapter.