Auteur Topic: Levensduur van schoenen  (17556 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Levensduur van schoenen
Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2010 - 23:59:02
Verhaal

Je zou natuurlijk ook van die rubberen overschoentjes kunnen kopen voor wanneer het wat slechter weer wordt. Dit is in ieder geval iets wat ik wel ga doen en wat de levensduur van mijn schoenen zeerzeker verlengd.

Wel moet ik zeggen dat het bruine bovenleer anders kreukelt dan ik gewend ben. Minder mooi zal ik maar zeggen. De groeven zijn wat dieper.

Eensch, ik denk dat dit komt omdat het leer wat Tricker's gebruikt gewoon wat stugger is dan het leer dat door C&J wordt gebruikt. Althans dat is mijn beleving als ik de schoenen met elkaar vergelijk...

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #46 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:13:21
ik ga nu mijn eerste paar C&J (connaught) weggooien - de bovenkant vertoont de nodige barsten en kleine scheurtjes -  na 5 jaar circa 1 keer per week gedragen te hebben. Santoni gaat korter mee, ook omdat het leer van minder kwaliteit is. 
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #47 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:17:10
Ik vind dat eigenlijk best kort, Bateman!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #48 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:18:04
Hmm, klinkt alsof je vrij ruw met je schoenen omgaat, en/of ze niet goed onderhoudt. Na 5 jaar eenmaal per week dragen zouden je C&J's er nog redelijk tot goed uit moeten zien. In ieder geval het bovenleer.

edit: MMorley was me voor!

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:25:19
ja valt mij ook op. ik heb bijvoorbeeld wel nog een paar oude bommeltjes die ik op de middelbare school nog droeg (12 jaar terug), ook met barstjes in het leer maar niet zo erg.

ps onderhoud circa eens per maand en goedkope spanners, dat zal het zijn...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:29:18
ik ga nu mijn eerste paar C&J (connaught) weggooien - de bovenkant vertoont de nodige barsten en kleine scheurtjes -  na 5 jaar circa 1 keer per week gedragen te hebben. Santoni gaat korter mee, ook omdat het leer van minder kwaliteit is. 

Vind ik ook vrij kort. Mijn Santoni's hebben bij gemiddeld 2 keer per week dragen na ruim 3,5 jaar nog soepel en glad leer zonder enig scheurtje of barstje. Ongeveer eens in de 2-3 weken poetsen, goede spanners, dat wel.

Als wat jij zegt klopt ben ik erg benieuwd hoe jij met je schoenen omgaat :)
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:31:48
Misschien wel enorme zweetpoten? ;)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:37:09
Misschien wel enorme zweetpoten? ;)
Zout is killing voor schoenen. :twisted:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #53 Gepost op: 20 mei 2010 - 10:43:19
ja valt mij ook op. ik heb bijvoorbeeld wel nog een paar oude bommeltjes die ik op de middelbare school nog droeg (12 jaar terug), ook met barstjes in het leer maar niet zo erg.
ps onderhoud circa eens per maand en goedkope spanners, dat zal het zijn...
Zo blijken regelmatig onderhoud en goede spanners toch van doorslaggevende aard te zijn voor schoenen; mijn C&J connaught's zijn ouder en hebben geen enkel mankement [los van de plooivorming, nog steeds zonder scheurtjes of barsten overigens]aan het bovenleder[draag-frequentie: eerste jaren 1x per week, nadien 1x per 2 weken gedurende een jaar of 10?]
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 20 mei 2010 - 17:36:20
Toch eigenlijk best mooi om te kunnen zeggen, deze mooie schoenen zijn al 10 jaar oud. Geeft je het gevoel dat je een beetje historie aan je voeten hebt van goede oude tijden!

Niet dat de huidige tijd minder is, maargoed... je begrijpt wat ik bedoel... ;)

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #55 Gepost op: 23 juni 2011 - 22:58:42
Ik heb geen idee of het hier bij hoort, maar kan iemand mij vertellen hoe dit soort scheuren ontstaan en te voorkomen???

http://imageshack.us/photo/my-images/151/schoenen003.jpg/
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #56 Gepost op: 23 juni 2011 - 23:39:40
Ik heb geen idee of het hier bij hoort, maar kan iemand mij vertellen hoe dit soort scheuren ontstaan en te voorkomen???

Heb het ook bij m'n stap magnanni's.
Glas op de vloer in de club jwtz.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

guest45

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 24 juni 2011 - 00:03:32

Ze ontstaan door af te wikkelen met je voet (lopen) en voorkomen kan je ze niet.
Uitstellen kan wel door goede spanners te gebruiken en het leer niet uit te laten drogen. Hoe beter de kwaliteit van het leer hoe minder snel zulke scheuren voorkomen. Na 5 jaar zaten er ook zulke scheuren in mijn Santoni's ondanks goed onderhoud en geen/weinig misbruik. Bij schoenen als bijv. CJ of EG komen zulke scheuren over het algemeen pas later.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #58 Gepost op: 24 juni 2011 - 07:55:19
OK, dan gaan we ze proberen zo lang mogelijk uit te stellen. Ik heb het eerder gehad in een paar Santoni's die waren toen 3 jaar oud. Bij mij C&J heb ik er geen last van en die heb ik al een jaar of 6.

Bedankt voor het antwoord in ieder geval.
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

skenda

• Bekijk profiel
Reactie #59 Gepost op: 29 juni 2011 - 15:56:02
Veel schoenen zijn mooi. Voor elke stijl een passend paar. Ik gebruik schoenspanners en bijpassende verzorgingsproducten. Afhankelijk van hoe vies
Laatst bewerkt op: 29 juni 2011 - 15:59:09 door skenda