Auteur Topic: [Pakken] Corneliani  (128767 keer gelezen)

Huey

  • Gast
[Pakken] Corneliani
Gepost op: 22 september 2004 – 17:39:40
Ik ben niet zo heel bekend met de pakken van Corneliani, heb er een tijdje terug een paar gezien en die zagen er op zich netjes uit. Ze positioneren zich ook als de instappers onder de betere italiaanse merken.

Dus ik vraag me nu een beetje af, op wat voor prijsklasse moet ik rekenen en hoe zijn de pakken kwalitatief gezien? Beetje zoals Hugo Boss pakken of toch al wat meer richting bijv. Brioni/Borrelli?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Corneliani
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2004 – 18:24:53
Corneliani is idd wel te vergelijken met Armani, alleen waar Armani erg modieus is, is Coreneliani toch wat klassieker. Corneliani heeft vele lijnen, van (geplakte) instaplijnen uit de Trend collectie (vanaf zo'n €550) tot aan de (gestikte) made-to-measure pakken, die toucheren de €1000. Corneliani is imho nog het beste te vergelijken met Pal Zileri.

Overigens maakt Corneliani ook pakken die onder het Ralph Lauren label worden verkocht (helaas niet de Purple Labels :( ). De Purple Label wordt gemaakt bij Saint Andrews in Italie.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
Corneliani
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2004 – 19:46:18
Made to measure rond de 1000 euro? Dus minder dan Suitsupply? :D

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2004 – 20:47:50
Citaat van: "Huey"
Made to measure rond de 1000 euro? Dus minder dan Suitsupply? :D

Dit niks voor jou, Huey?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Corneliani
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2004 – 20:58:03
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Made to measure rond de 1000 euro? Dus minder dan Suitsupply? :D

Dit niks voor jou, Huey?

Ik denk dat maatconfectie voor mij qua prijs sowieso haalbaarder is ;)

Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen en dan wil ik zeker een tussenfit hebben. Dan spaar ik liever even door zeg maar.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2004 – 21:01:54
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Made to measure rond de 1000 euro? Dus minder dan Suitsupply? :D

Dit niks voor jou, Huey?

Ik denk dat maatconfectie voor mij qua prijs sowieso haalbaarder is ;)

Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen en dan wil ik zeker een tussenfit hebben. Dan spaar ik liever even door zeg maar.

Volgens mij heeft een echt goede kleermaker in de meese gevallen geen tussenfitting nodig... naar ik ergens gelezen heb.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Corneliani
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2004 – 21:03:31
Citaat van: "Nexus"

Volgens mij heeft een echt goede kleermaker in de meese gevallen geen tussenfitting nodig... naar ik ergens gelezen heb.


En jij wil die kans nemen bij een pak van rond de 700 a 800 euro dat er een echt goede kleermaker aan werkt :P

Voor mij is het gewoon echt veel geld, en dan wil ik gewoon iets dat echt mooi is :) Hopelijk heb ik het na mijn studie een stukje breder en dan wil ik me wel eens wagen aan een pak van Attolini ofzo :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2004 – 21:05:58
Citaat
Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen.

Een reden om dus niet voor maatconfectie te gaan? ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Corneliani
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2004 – 21:06:43
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen.

Een reden om dus niet voor maatconfectie te gaan? ;)

Dat is dan weer een budgetaire kwestie helaas :( Maar ik heb liever een mooi maatconfectie pak dan een cheap-ass maatpak. De reden dat ik naar Corneliani vroeg is dat het me een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te hebben.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2004 – 21:08:46
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen.

Een reden om dus niet voor maatconfectie te gaan? ;)

Dat is dan weer een budgetaire kwestie helaas :( Maar ik heb liever een mooi maatconfectie pak dan een cheap-ass maatpak. De reden dat ik naar Corneliani vroeg is dat het me een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te hebben.

Ik ben iig benieuwd wat een Corneliani volgens jouw wensen gaat kosten. Laat het maar even horen als je het hebt nagevraagd! Ben ook benieuwd wat je van de kwaliteit vindt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Corneliani
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2004 – 21:11:10
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen.

Een reden om dus niet voor maatconfectie te gaan? ;)

Dat is dan weer een budgetaire kwestie helaas :( Maar ik heb liever een mooi maatconfectie pak dan een cheap-ass maatpak. De reden dat ik naar Corneliani vroeg is dat het me een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te hebben.

Ik ben iig benieuwd wat een Corneliani volgens jouw wensen gaat kosten. Laat het maar even horen als je het hebt nagevraagd! Ben ook benieuwd wat je van de kwaliteit vindt.


Van de week was ik bij Sartoria, die hebben een huismerk. Red Label, kan eventueel ook Su Misura geleverd worden. Dat kwam kwalitatief goed op me over. Maatconfectie voor DRIE-delig kwam op ongeveer 900 euro vanwege het vestje. 2 delig was rond de 750. Dat heb ik dan liever dan Suitsupply. Ik denk dat Corneliani in dezelfde prijsklasse zit.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Corneliani
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2004 – 21:39:56
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Maar als ik een maatpak bestel, wil ik het wel gelijk goed doen.

Een reden om dus niet voor maatconfectie te gaan? ;)

Dat is dan weer een budgetaire kwestie helaas :( Maar ik heb liever een mooi maatconfectie pak dan een cheap-ass maatpak. De reden dat ik naar Corneliani vroeg is dat het me een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te hebben.

Ik ben iig benieuwd wat een Corneliani volgens jouw wensen gaat kosten. Laat het maar even horen als je het hebt nagevraagd! Ben ook benieuwd wat je van de kwaliteit vindt.


Van de week was ik bij Sartoria, die hebben een huismerk. Red Label, kan eventueel ook Su Misura geleverd worden. Dat kwam kwalitatief goed op me over. Maatconfectie voor DRIE-delig kwam op ongeveer 900 euro vanwege het vestje. 2 delig was rond de 750. Dat heb ik dan liever dan Suitsupply. Ik denk dat Corneliani in dezelfde prijsklasse zit.


De pakken van hun huislabel zijn van een goede kwaliteit is zeker hun prijs waard check ook tevens het merk Partenopea die ze voeren zowel uit het rek als apart opgenomen zijn zeker de moeite waard.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Corneliani
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2004 – 21:43:41
Het kopen van een maatpak maakt je gek :oops:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Corneliani
Reactie #13 Gepost op: 22 september 2004 – 21:43:51
Citaat van: "gusto napolitano"
De pakken van hun huislabel zijn van een goede kwaliteit is zeker hun prijs waard check ook tevens het merk Partenopea die ze voeren zowel uit het rek als apart opgenomen zijn zeker de moeite waard.

Wat is trouwens jouw mening over Corneliani, gusto?
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Corneliani
Reactie #14 Gepost op: 22 september 2004 – 21:58:16
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "gusto napolitano"
De pakken van hun huislabel zijn van een goede kwaliteit is zeker hun prijs waard check ook tevens het merk Partenopea die ze voeren zowel uit het rek als apart opgenomen zijn zeker de moeite waard.

Wat is trouwens jouw mening over Corneliani, gusto?

Merken als Corneliani en dergelijke worden op de markt gezet als een pak die een goede prijs kwaliteit hebben d.w.z. de stof en de snit niets meer en niets minder.Je koopt als het ware een degelijk pak beter als het huis merk van Setpoint.
Support your local Mikey Fuoco chapter.