Auteur Topic: [Pakken] Corneliani  (128750 keer gelezen)

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #345 Gepost op: 16 juni 2015 – 10:06:45
Toen ik begon met werken droomde ik ook van een echte Corneliani 8) maar ja, 2000 gulden :(
The man with style, is the man who can smile

warrioractual1

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #346 Gepost op: 26 februari 2016 – 22:01:52
Goedendag heren.
Weet iemand wat voor Corneliani lijn dit label vertegenwoordigt?


Mijn vraag komt vanuit de interesse voor het betreffende pak; van suitsupply draag ik maat 48 en van wat ik me heb laten vertellen zijn de suitsupply pakken drop 7. Het Corneliani pak van op de foto is ook drop 7, maar ik vroeg me af of iemand hier weet of de snit van suitsupply en Corneliani pakken vergelijkbaar is? (anders heb je natuurlijk niks aan de drop)

Jemand?

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #347 Gepost op: 26 februari 2016 – 22:36:03
Kan je helaas niet helpen. Kan iemand me 'drop' even in Jip-en-Janneketaal uitleggen trouwens? Het is mij nog niet helemaal duidelijk 😁

Lemar

  • Gebruiker
  • Berichten: 364
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #348 Gepost op: 26 februari 2016 – 22:39:31
"If you're good at something, never do it for free."

Merick

  • Gebruiker
  • Berichten: 945
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #349 Gepost op: 27 februari 2016 – 08:53:53
Kan je helaas niet helpen. Kan iemand me 'drop' even in Jip-en-Janneketaal uitleggen trouwens? Het is mij nog niet helemaal duidelijk 😁

Verschil tussen chest en waist volgens mij
Goedendag heren.
Weet iemand wat voor Corneliani lijn dit label vertegenwoordigt?


Mijn vraag komt vanuit de interesse voor het betreffende pak; van suitsupply draag ik maat 48 en van wat ik me heb laten vertellen zijn de suitsupply pakken drop 7. Het Corneliani pak van op de foto is ook drop 7, maar ik vroeg me af of iemand hier weet of de snit van suitsupply en Corneliani pakken vergelijkbaar is? (anders heb je natuurlijk niks aan de drop)

Jemand?

Corneliani valt een stuk ruimer dan de gangbare stijlen van SuSu.

warrioractual1

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #350 Gepost op: 27 februari 2016 – 12:31:08
Danku.
Ik dacht dat ik me kon herinneren dat een willekeurig corneliani jasje dat ik in de winkel had gepast, goed zat in mijn suitsupply maat.
En het corneliani jasje van op de foto is ook even lang als zijn suitsupply "Napoli fit" counterparts zie ik (76 cm).

Maar dan zal het wel breder zijn in de schouders?

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #351 Gepost op: 27 februari 2016 – 12:50:33

Corneliani valt een stuk ruimer dan de gangbare stijlen van SuSu.

Valt redelijk ruim idd.
Deze dikzak heeft 50 van Corneliani en 48 kan ook nog net soms.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Merick

  • Gebruiker
  • Berichten: 945
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #352 Gepost op: 27 februari 2016 – 13:08:37
Danku.
Ik dacht dat ik me kon herinneren dat een willekeurig corneliani jasje dat ik in de winkel had gepast, goed zat in mijn suitsupply maat.
En het corneliani jasje van op de foto is ook even lang als zijn suitsupply "Napoli fit" counterparts zie ik (76 cm).

Maar dan zal het wel breder zijn in de schouders?

Schouders zullen wel goed zitten maar het pak is wat ruimer gesneden.

warrioractual1

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #353 Gepost op: 27 februari 2016 – 18:19:55
Schouders zullen wel goed zitten maar het pak is wat ruimer gesneden.
Ah, dus het verschil zit hem meer in de mate van taillering (waist suppression) e.a.?
Dat zou dan een kleermaker eventueel nog kunnen bijstellen naar mijn wensen.

ShoeT

  • Gebruiker
  • Berichten: 74
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #354 Gepost op: 24 januari 2017 – 21:34:08
Op zoektocht geweest naar een goed colbertje en in de sale (online) twee corneliani jasjes besteld met 50% korting. Een mainline en een cc colection. Ik dacht een mooie slag geslagen te hebben, maar dat valt tegen. De fit van beide is aardig, beide half canvas, zonder enig handwerk, geen werkende sleeve buttons, plastic buttons. De mainline is van een wollen stof met cupra (bemberg) lining en de ccline is van een wol-cotton-polyblend half gevoerd met een poly lining.

Mijn inziens doet Corneliani aan Santoni praktijken. Ze produceren aardig wat en kunnen voor elke winkelier wat leveren in de kwaliteit die de winkelier wenst.

Verder bij de bijenkorf ook nog een Humberto by van gils gepast. Half canvas VBC stof, zag er goed uit voor de prijs (beter dan de corneliani main), zeker in de sale. Alleen pasvorm was iets minder voor mij. En ook nog een hackett jasje gepast, unconstructed en zeer mooi afgewerkt. Iets duurder dan de Humberto, maar daarvoor een betere afwerking. Hier ook de fit niet perfect.

Ik denk dat ik de Corneliani mainline houd. Hij past en het is een jasje, maar niet veel bijzonders.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
Reactie #355 Gepost op: 24 januari 2017 – 22:26:54
Op naar de mto danwel bespoke

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Pakken] Corneliani
Reactie #356 Gepost op: 24 januari 2017 – 22:33:41
Corneliani doet aan enorme Santoni praktijken.
Uit mijn ervaring ligt het heel erg aan de line die je hebt.
Ik verkoop mainline uitsluitend full canvas, bij die van ons zit 7 uur handwerk. (Prijs begint bij 1299 en loopt op tot 1599 voor los jasje)
Canvas machinaal gestikt.
Verder inderdaad geen werkende sleeve buttons.
De cc is ook geprijsd naar kwaliteit ligt namelijk een dikke 300 euro lager, voor los jasje begint cc ongeveer bij 800 euro.
Ik denk dat je wel kunt stellen dat even passen en checken of het full of half canvas is echt belangrijk is.