Auteur Topic: Boots  (457409 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boots
Reactie #225 Gepost op: 07 april 2011 - 19:18:35
Zou best kunnen; de leest van de Cleverly lijkt op de foto wat minder carré dan de Northcote. Het zou een 358 kunnen zijn (Northcote is op 348) maar het zou ook gewoon aan de foto kunnen liggen. De binnenkant van de Cleverly lijkt ook handgrade-achtig voor zover je die kan zien.

Mocht C&J deze boots voor Cleverley maken, waar het naar uitziet, dan denk ik dat ze toch minstens op een leest van Cleverley gemaakt worden. Ook al lijkt die veel op de leest waarop C&J dezelfde boots onder eigen naam maakt.
Rare jongens bij C&J.

Het kan zijn dat voor de boots van Cleverley beter leer gebruikt wordt (dan de eigen handgrade) waardoor het niveau in de buurt van EG en consorten komt te liggen.
Het is maar hoe je het bekijkt..

guest45

• Gast
Reactie #226 Gepost op: 07 april 2011 - 19:29:30
Citaat van: Leathersoulhawaii
George Cleverley has several workrooms based in London, Kent, Cornwall & Northampton (all in England) where they make their RTW shoes. The demand/orders for their shoes cannot be made in just one workroom. It is true that they have a workroom at C&J, BUT, they are made COMPLETELY different and to a much high specification. They are made using Cleverley’s craftsman, Cleverley’s designs, Cleverley’s selection of leathers, and most importantly, Cleverley’s lasts. Cleverley’s head pattern cutter, Mr. Dominic Casey, spends 3 days in their London workroom and 2 days in their workshop at C&J overseeing all production.

I hope this clears up any confusion about the topic of Cleverley RTW and Crockett and Jones.

Ik las overigens ook dat de heer Gaziano bij Cleverly gewerkt heeft en dat zijn vertrek daar bepaald niet soepel is verlopen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 07 april 2011 - 20:18:40
Dean Girling heeft bij John Lobb ltd. gewerkt en Tony Gaziano bij zowel Edward Green als bij Cleverley.

About Gaziano & Girling Shoes:

Gaziano & Girling is a small company owned by Tony Gaziano & Dean Girling who both have history and a vast knowledge of English shoemaking. Tony Gaziano who worked at George Cleverley & Edward Green’s bespoke shoe departments is very involved with the design side which he is famous for. Dean Girling who is a Master Shoemaker worked with John Lobb Bespoke (St. James, London) is very involved with the hand-made bespoke side of the company being admired as the finest shoe making craftsman in the world. Gaziano & Girling’s objective is to make a ready to wear shoe to the quality standards of bespoke shoes & in our opinion they have accheived possibly the finest Ready-To-Wear and Made-To-Order collection ever produced in England.
http://www.legalmalpracticelawyers.info/news/general/i-will-only-wear-shoes-from-gaziano-and-girling-john-lobb-and-edward-green
Laatst bewerkt op: 07 april 2011 - 20:28:04 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 08 april 2011 - 19:21:39
Ik las overigens ook dat de heer Gaziano bij Cleverly gewerkt heeft en dat zijn vertrek daar bepaald niet soepel is verlopen.

Dat stukje zou ik ook wel eens willen lezen.
Kun je een link plaatsen?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #229 Gepost op: 14 april 2011 - 23:30:22
Yves Saint Laurent ‘Croc Skin’ Chukka

guest45

• Gast
Reactie #230 Gepost op: 14 april 2011 - 23:48:46
Tja...ik vind het ook leuk om om soms een 'hippe modeschoen' te dragen (niet per se deze YSL). Denk dat de meesten hier die mening niet met me delen :)

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 15 april 2011 - 01:51:10
Ik vind deze stiekem best goed gelukt..

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 04 september 2011 - 23:23:17

Mijn nieuwe Sutors.

Ennuh, als er speedhooks oid op schoenen zitten, altijd negeren.
Laatst bewerkt op: 04 september 2011 - 23:25:38 door Daedalus

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 04 september 2011 - 23:28:53
Dit is denk ik een gevalletje van 'moet je in het echt zien'....  :?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 04 september 2011 - 23:30:24
Dit is denk ik een gevalletje van 'moet je in het echt zien'....  :?

Mooi he. Kan ik net als Mikey tegen hopen bladeren aan schoppen en in regenplassen stampen.
Laatst bewerkt op: 04 september 2011 - 23:33:52 door Daedalus

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 05 september 2011 - 09:30:05
I.v.m. de zichtbare riem een Jodpuhr boot? In ieder geval goed voorbereid op de komende herfst!
Laatst bewerkt op: 05 september 2011 - 10:59:18 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 05 september 2011 - 09:39:18
Jodpuhr èn veters? Beetje druk. Wel mooi schoentje denk ik.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 05 september 2011 - 09:49:29
^
^^
Als ik het riempje gebruik zit dat ding verborgen onder de broekspijp. Het model lijkt op de eerder geposte C&J Northcote, alleen dan met een dikkere profielzool, opgelegde spiegel en een riempje en gesp ipv van de bovenste twee speedhooks. Een jodpuhr is een veel verfijnder soort schoentje.
Laatst bewerkt op: 05 september 2011 - 10:58:53 door Daedalus

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #238 Gepost op: 25 september 2011 - 20:41:46
De schoenen snob heeft wat over boots geschreven.
Dus ik dacht: ik laat het even weten.

http://the-shoe-snob.blogspot.com/2011/09/shoes-part-2-style-names-terminology.html

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 04 oktober 2011 - 12:29:47
Goed ik ben er na anderhalf jaar wel uit, ik moet een boot hebben.
Nu heb ik jullie hulp nodig. ;-)
Wil max 600e uitgeven. Wil er een op een smalle en ranke leest. (Lees Shannon van EG 888)

Zat misschien te denken aan de Northcote van C&J maar die doet mij iets te 'grof' aan, wil ze ook onder een pak aan kunnen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford