Auteur Topic: Boots  (457408 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Boots
Reactie #210 Gepost op: 05 april 2011 - 09:46:58
Wat meer info inzake de prijsstelling/kwaliteit van Markowski:

Fabrication Markowski européenne et prix serrés.
Les lignes Markoswski seront fabriquées en Espagne (pour les goodyear) et au Portugal (norvégiens et certains good'). Leurs tarifs oscilleront entre 99 euros (modèles casual) et 195 euros (bottines), avec un tarif médian à 135 euros pour les richelieu et les derbies. Une ligne de mocassins d'intérieur est égale¬ment proposée, à 79 euros.

bron: http://www.markowski-chausseur.fr/presse2.php?article=13#

De getoonde balmoral boots zien er wel fraai uit overigens en ben dan ook benieuwd naar het comfort en de pasvorm.

Laatst bewerkt op: 05 april 2011 - 09:48:39 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 05 april 2011 - 18:51:50
...
..
.

De getoonde balmoral boots zien er wel fraai uit overigens en ben dan ook benieuwd naar het comfort en de pasvorm.

Ik ook wel.

PS: waarom scheer je altijd Greve, Van Bommel en Van Lier over 1 kam? Ook al zijn de verschillen misschien marginaal, we zijn hier toch op dit forum omdat die verschillen juist belangrijk zijn?
Het is maar hoe je het bekijkt..

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 05 april 2011 - 19:05:10
Alles goed en wel, een balmoral zonder toecap blijft toch een beetje een blotebillengezicht.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 05 april 2011 - 19:24:05
Alles goed en wel, een balmoral zonder toecap blijft toch een beetje een blotebillengezicht.

Meer blote billen:

Omdat ik er van hou!

Minder blote billen:

Vind ik ook goed.

Ik vind eigenlijk alles wel goed.
Maar een captoe is misschien wel het mooiste:

Cleverley

Tenzij je helemaal niet van Boots houdt natuurlijk.

Oudje.
Laatst bewerkt op: 05 april 2011 - 22:14:12 door Pierlala

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 05 april 2011 - 22:22:34
PS: waarom scheer je altijd Greve, Van Bommel en Van Lier over 1 kam? Ook al zijn de verschillen misschien marginaal, we zijn hier toch op dit forum omdat die verschillen juist belangrijk zijn?

De verschillen zijn ook niet marginaal. Greve is qua kwaliteit van een andere, (veel) hogere klasse dan vB en vL.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Reactie #215 Gepost op: 06 april 2011 - 08:13:20
Die Cleverly lijkt aardig op de CJ Northcote (hieronder), jammer dat hij Amerikaans geveterd is.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 06 april 2011 - 08:47:17
Omdat ik de verschillen tussen standaard van Greve, van Bommer en van Lier persoonlijk te verwaarlozen vind, maar daar kunnen anderen uiteraard anders over denken.
De top line van Greve en Noble Blue van van Bommel zijn m.i. van een ander en beter niveau.

Hieronder een mooie oxford style balmoral boot zonder blote billen:
Laatst bewerkt op: 06 april 2011 - 08:48:57 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 06 april 2011 - 19:17:57
Die Cleverly lijkt aardig op de CJ Northcote (hieronder), jammer dat hij Amerikaans geveterd is.

"foto"

Ze lijken op elkaar als 2 druppels water.
Ik kan me daarom nauwelijks voorstellen dat het een Cleverley is.
Maar het schijnt toch echt zo te zijn.
Op ebay is er nu een paar te koop in maat 11,5 UK voor 395 pond.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200589155363

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 06 april 2011 - 19:21:06
Sommige modellen worden toch bij C&J gemaakt heb ik weleens gelezen.

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 06 april 2011 - 20:54:54
Sommige modellen worden toch bij C&J gemaakt heb ik weleens gelezen.

Ik heb ergens gelezen dat ze worden verkocht ver na de draagbaarheidsdatum, oppassen geblazen G.

guest45

• Gast
Reactie #220 Gepost op: 07 april 2011 - 00:56:13
Citaat van: thelondonlougne
Cleverley RTW are made to Cleverley designs by Crockett & Jones to what is assumed to be the latter's Handgrade standards. This would seem to place them a small step, perhaps, below Edward Green and John Lobb Paris in quality, although I suppose it's possible that the shoes C&J make for Cleverley are of higher quality than regular C&J Handgrades. Most knowledgeable forumers, however, don't believe that there's a difference in quality between the Cleverley RTWs and C&J Handgrades.

Zou best kunnen; de leest van de Cleverly lijkt op de foto wat minder carré dan de Northcote. Het zou een 358 kunnen zijn (Northcote is op 348) maar het zou ook gewoon aan de foto kunnen liggen. De binnenkant van de Cleverly lijkt ook handgrade-achtig voor zover je die kan zien.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 07 april 2011 - 09:24:53
"A small step below Edward Green and John Lobb Paris in quality"... hmm...

guest45

• Gast
Reactie #222 Gepost op: 07 april 2011 - 09:28:52
Het gaat over de handgrade lijn he. Mijns inziens zit die idd niet ver onde EG qua niveau.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 07 april 2011 - 09:31:28
Ik ben niet helemaal in staat om de vergelijking te maken omdat ik geen Edward Green heb, maar ik kan C&J handgrade wel vergelijken met Alfred Sargent Handgrades. Tussen AS en C&J zit toch echt wel een verschil. Daar bedoel ik niet mee te zeggen dat C&J Handgrade slecht is. Zeker niet.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 07 april 2011 - 12:27:51
"A small step below Edward Green and John Lobb Paris in quality"... hmm...
Het ligt er aan wat deze man verstaat onder a small step; het is i.m.h.o. eerder a big step en dan hebben we het nog niet over de top drawer line of prestige line van genoemde merken.
Mijn persoonlijke ervaring met Cleverley en AS is beperkt dus kan ik daar geen echte mening over vormen, het verbaasd mij echter wel dat C&J schoenen van een hoger niveau aan derden zou leveren dan zij onder eigen naam verkopen. :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“