Auteur Topic: Blazer  (47003 keer gelezen)

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Blazer
Gepost op: 08 februari 2005 – 21:35:19
Wat vinden jullie? Kan hij nog? En moet hij dan enkele rij of dubbele rij gesloten zijn?

Ik zelf zit er over na te denken een kamgaren Brooks Brothers blazer over te laten komen, leuk met die lage $ koers, en dan te combineren met een lichtgrijze broek. Een keer wat anders dan een pak. Alleen heb ik zo´n moeite met die gouden knopen, en allemaal bij de DB blazer.
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2009 – 18:05:56 door Jesper

FFW

  • Gast
de Blazer...
Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2005 – 21:45:37
Ik ben dol op donker blauw jasje met grijze broek. Maar dan geen blazer, maar met gewone knopen. Van cashmir ongevoerd, zoiets hadden ze baldessarini hangen en vond het super.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:11:01
Blazer is leuk voor een proud to be fout feest. Voor de rest kan het in mijn ogen echt niet, komt vooral door die vreselijke gouden knopen. Een normaal blauw jasje op een grijze broek is geen probleem.

guest45

  • Gast
de Blazer...
Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:14:47
bij mij op school echter was er een erg hoog blazer gehalte...enniet op proud to be fout feesten...
wil natuurlijk niet zekken dat een blazer stijlvol is....maargoed..hij wordt toch als "normaal" kledingsstuk gezien

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:17:59
Citaat van: "Chris"
bij mij op school echter was er een erg hoog blazer gehalte...enniet op proud to be fout feesten...
wil natuurlijk niet zekken dat een blazer stijlvol is....maargoed..hij wordt toch als "normaal" kledingsstuk gezien

Het is ook zeker een normaal kledingstuk, alleen vind ik het niet bepaald mooi door die gouden knopen. Maar tieners die met een blazer lopen :?, vind ik toch meer wat voor een gepensioneerde.

Huey

  • Gast
de Blazer...
Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:18:59
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Chris"
bij mij op school echter was er een erg hoog blazer gehalte...enniet op proud to be fout feesten...
wil natuurlijk niet zekken dat een blazer stijlvol is....maargoed..hij wordt toch als "normaal" kledingsstuk gezien

Het is ook zeker een normaal kledingstuk, alleen vind ik het niet bepaald mooi door die gouden knopen. Maar tieners die met een blazer lopen :?, vind ik toch meer wat voor een gepensioneerde.


Beetje Bushwood Country Club in de jaren tachtig vind ik het.
Caddyshack anyone?

guest45

  • Gast
de Blazer...
Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:20:46
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Chris"
bij mij op school echter was er een erg hoog blazer gehalte...enniet op proud to be fout feesten...
wil natuurlijk niet zekken dat een blazer stijlvol is....maargoed..hij wordt toch als "normaal" kledingsstuk gezien

Het is ook zeker een normaal kledingstuk, alleen vind ik het niet bepaald mooi door die gouden knopen. Maar tieners die met een blazer lopen :?, vind ik toch meer wat voor een gepensioneerde.


engeland met haar tradities he :wink:
misschien had marco :?:  toch gelijk met dat kinderen hun opa's kleren dargen daar :lol:

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2005 – 23:20:47
Citaat van: "Huey"
Beetje Bushwood Country Club in de jaren tachtig vind ik het.
Caddyshack anyone?

Precies :).

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #8 Gepost op: 09 februari 2005 – 00:05:24
ok. Ik ga op jacht naar de όber cheapass blazer.  (Iemand tips?)
Of ik ga een oud blauw corneliani pak upgraden naar "blazer met foute gouden knopen".
Mochten de reacties in mijn dagelijkse teloorgang de Uwe evenaren dan moesten we het maar niet doen.

Kennen jullie het boek "de gentleman"? Daarin wordt de flesgroene  :shock: Brooks Brothers blazer als legendarisch beschreven. Als het dan toch als fout wordt beschouwd, dan moet je het gelijk goed fout doen...

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #9 Gepost op: 09 februari 2005 – 09:08:39
Citaat van: "Sprezzatura"
ok. Ik ga op jacht naar de όber cheapass blazer.  (Iemand tips?)
Of ik ga een oud blauw corneliani pak upgraden naar "blazer met foute gouden knopen".
Mochten de reacties in mijn dagelijkse teloorgang de Uwe evenaren dan moesten we het maar niet doen.

Kennen jullie het boek "de gentleman"? Daarin wordt de flesgroene  :shock: Brooks Brothers blazer als legendarisch beschreven. Als het dan toch als fout wordt beschouwd, dan moet je het gelijk goed fout doen...

Waarom een blazer en niet gewoon een mooi blauw jasje?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
de Blazer...
Reactie #10 Gepost op: 09 februari 2005 – 09:14:03
Draag geen blazers maar als ik een ander kleur jasje bij een broek draag (bijv. grijze broek + navy jasje) kan erg mooi zijn, smart casual) dan moet het jasje voor mij opgestikte zakken hebben. Voor de rest is het jasje zoals het jasje van een pak -- dus geen rare knopen enzo.
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
de Blazer...
Reactie #11 Gepost op: 09 februari 2005 – 10:32:28
Citaat van: "Sprezzatura"
ok. Ik ga op jacht naar de όber cheapass blazer.  (Iemand tips?)
Of ik ga een oud blauw corneliani pak upgraden naar "blazer met foute gouden knopen".
Mochten de reacties in mijn dagelijkse teloorgang de Uwe evenaren dan moesten we het maar niet doen.

Kennen jullie het boek "de gentleman"? Daarin wordt de flesgroene  :shock: Brooks Brothers blazer als legendarisch beschreven. Als het dan toch als fout wordt beschouwd, dan moet je het gelijk goed fout doen...


kringloop winkel ofzo? daar ga ik wel eens heen voor uberchaepass kleren voor hockeyfesten ofzo

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #12 Gepost op: 09 februari 2005 – 21:49:59
Ik heb 2 jaar geleden bij Episode een blauw fluwelen jasje gekocht, ook voor een feestje, heb het echter veelvuldig gedragen, ook bij "kenners" en alleen maar goede reacties gehad. kosten destijds: 30e. Heb er daarna wel een zijden voering in laten zetten van een restje wat ik op een stoffenbeurs tegenkwam.

Heb vandaag even rondgekeken en denk dat ik idd een blauw jasje met opgestikte zakken wel erg leuk vind. Ik moet nog even kijken wie een mooi exemplaar heeft hangen, voor niet al te veel geld. Het is een sportief jasje, en dan vind ik het zonde om er veel geld voor neer te leggen. iemand een tip :?:
 
Daarnaast zit ik er over na te denken een Cerruti 110's 280gr. te bestellen, als blazer, 3 knoops. Fabrikant is Atelier Torino, goedkope fabrieksmeuk, maar de stof is goed. Dit wordt dan mijn teststuk wanneer het "blazeridee" bevalt bestel ik er een bij BrooksBrothers.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
de Blazer...
Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2005 – 23:53:35
Ben ook voor het navy jasje. Heb de halfgevoerde uit de zomercollectie van DFS en ben er erg tevreden mee. makkelijk op verschillende manieren te dragen; op grijze broek, op kleur broer (oud roze, geel, lime) of casual op een jeans.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
de Blazer...
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2005 – 00:07:41
Citaat van: "Camiceria"
Ben ook voor het navy jasje. Heb de halfgevoerde uit de zomercollectie van DFS en ben er erg tevreden mee. makkelijk op verschillende manieren te dragen; op grijze broek, op kleur broer (oud roze, geel, lime) of casual op een jeans.

Opgestikte zakken?
Fashion can be bought. Style one must possess.