Auteur Topic: Domhoff Traveling Tailors shirts  (12119 keer gelezen)

Charlie

  • Gast
Domhoff Traveling Tailors shirts
Gepost op: 24 maart 2010 – 13:38:41
Recentelijk heb ik eens zitten kijken naar de shirts van Domhoff Traveling Tailors. Ik had de beste man dus een e-mail gestuurd met de vraag wat nu eigenlijk de kosten zijn voor shirts bij hen en of zij als maatwerk kleermaker kunnen worden beschouwd.

De kosten voor een maatshirt bedragen €145 per stuk met een minimum aantal van drie. De totale kosten komen dus neer op €435 voor de eerste bestelling. Nu heb ik nog geen bericht terug gehad of je na dit minimumaantal gewoon een enkel shirt kan bestellen. Ik zal jullie hiervan op de hoogte stellen wanneer ik hier meer over weet. Als dit het geval is dan is de stap om een bestelling te plaatsen iets kleiner.

Ik heb zo vernomen dat Domhoff veel ervaring heeft met shirts, etc. en zij dit ook al vrij lang doen. Dit zou bevorderlijk moeten zijn voor de kwaliteit, maar het is nog maar afwachten natuurlijk. Ik denk dat ik bij hen wel eens een shirt zou willen bestellen om te beoordelen of het nu werkelijk zo goed is. Ik weet alleen nog niet wanneer...

Voorts heb ik ook even de gelegenheid aangegrepen om te vragen hoe het zit met de constructie van shirts. Zij zijn van mening dat het goede ontwikkeling is geweest dat bepaalde processen bij het vervaardigen van een shirt machinaal uitgevoerd worden en dat het van belang is dat het maat aspect niet verloren gaat. Ik ben nog een beetje kritisch... we zien wel.

Wellicht heeft een van jullie ervaringen of een aantal foto's?

Website is www.domhoff.nl.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2010 – 13:42:42
De website komt erg glad en kitsch op mij over, dat vind ik erg negatief. (Dat logo in het goud vooral YUK)
Verder is het wel raar dat je er eerst minimaal 3 moet afnemen, als ze je dus niet bevallen heb je drie shirts die je niet bevallen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

  • Gast
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2010 – 13:45:08
Ja precies, dat is dus het nadeel. Aan de andere kant heb ik dan ook weer zoiets van... ze doen het al zo lang... het moet dus niet zo slecht zijn. Dit biedt natuurlijk helemaal geen garantie, maar hopelijk is het wel beter dan SuitSupply.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2010 – 13:46:32
Ja precies, dat is dus het nadeel. Aan de andere kant heb ik dan ook weer zoiets van... ze doen het al zo lang... het moet dus niet zo slecht zijn...

Dat adagium gaat niet op in Nederland natuurlijk. Als je ziet hoe mensen er in pak/shirt/das bij lopen is bedroevend om te huilen. Deze mensen moeten de wansmaak toch ergens vandaan halen..

Als je beter wilt dan Suit Supply, ga dan eens langs Menco Nieuwenhuis, Vanita, Frans Boone. Dan weet je dat de kwaliteit TOP is.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2010 – 13:54:15
Eh, ik zou het niet doen.

Mediaman

  • Gast
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2010 – 14:33:13
Los van de look & feel van de site, kan je vijf generaties kleermakers niet zomaar even diskwalificeren obv een site. Wat oudbollig; ja, niet overdreven commercieel; ja, maar als ik denk aan de conservatieve indruk die in heb van Charlie (2x no pun intended) zou dit best een kleermaker kunnen zijn die bij hem past. Misschien gewoon eens bellen en bespreken wat de wensen en mogelijkheden zijn. Hoewel niet erg commercieel kan ik me me wel voorstellen dat een kleine onderneming in de basis niet zit te wachten om voor één shirt voor te komen rijden. Misschien hun manier om serieuze klanten van de niet-serieuze te scheiden.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2010 – 14:43:10
Voor net iets meer kan je naar Van den Heuvel (Hoge Nieuwstraat, Den Haag); een gerespecteerde traditionele shirtmaker.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2010 – 14:54:22
Los van de look & feel van de site, kan je vijf generaties kleermakers niet zomaar even diskwalificeren obv een site. Wat oudbollig; ja, niet overdreven commercieel; ja, maar als ik denk aan de conservatieve indruk die in heb van Charlie (2x no pun intended) zou dit best een kleermaker kunnen zijn die bij hem past. Misschien gewoon eens bellen en bespreken wat de wensen en mogelijkheden zijn. Hoewel niet erg commercieel kan ik me me wel voorstellen dat een kleine onderneming in de basis niet zit te wachten om voor één shirt voor te komen rijden. Misschien hun manier om serieuze klanten van de niet-serieuze te scheiden.

+1

Ik zie onze beste ML, uiteraard uitsluitend op basis van een soortgelijk gevoel als dat van MM, zich ook niet zo snel een hippe Italiaanse wardrobe bij Menco, Suitsupply, Vanita, Oger of Frans Boone aanmeten. Wel gezegd hebbende dat een traditionele outfit bij deze aanbieders natuurlijk ook mogelijk is.

Is New Tailor wellicht iets voor je ML? (Aan Charlie moet ik nog een beetje wennen...)

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:08:14
New tailor zou een goede optie zijn inderdaad.

Ik vind trouwens dat je Vanita, MN, Oger en FB niet kan kwalificeren als 'snel en hippe Itiliaanse wardrobe'. Als jij namelijk je wensen kenbaar maakt dan hoeft dat er niet uit te rollen. Daarbij komt dat sommige van de aanbieders met Engelse ateliers werkt. Die opmerking raaks dus kant noch wal.
Ik snap dat de conclusie wordt getrokken op basis van de forumleden die daar komen. Maar er komen ook mensen buiten dit forum die andere wensen hebben.

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:25:46
New tailor zou een goede optie zijn inderdaad.

Ik vind trouwens dat je Vanita, MN, Oger en FB niet kan kwalificeren als 'snel en hippe Itiliaanse wardrobe'. Als jij namelijk je wensen kenbaar maakt dan hoeft dat er niet uit te rollen. Daarbij komt dat sommige van de aanbieders met Engelse ateliers werkt. Die opmerking raaks dus kant noch wal.
Ik snap dat de conclusie wordt getrokken op basis van de forumleden die daar komen. Maar er komen ook mensen buiten dit forum die andere wensen hebben.


Precies. Vandaar ook mijn toevoeging:

Wel gezegd hebbende dat een traditionele outfit bij deze aanbieders natuurlijk ook mogelijk is.


En 'hip Italiaans' is natuurlijk in de context van dit forum bedoeld. Denk aan Santoni vs. Crockett & Jones.

Mediaman

  • Gast
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:33:55
En 'hip Italiaans' is natuurlijk in de context van dit forum bedoeld. Denk aan Santoni vs. Crockett & Jones.

Italiaans is niet altijd hip, het kan ook zeer klassiek zijn, ook deze opmerking raakt kant noch wal. Hou je bij snobistische proza.  :P :wink:

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:36:26
Voor net iets meer kan je naar Van den Heuvel (Hoge Nieuwstraat, Den Haag); een gerespecteerde traditionele shirtmaker.

Ik kan me herinneren dat het eerste hemd een 'proefhemd' is, en dus eerst een paar maal wordt gedragen en gewassen door de klant. Daarna zullen de laatste aanpassingen worden gedaan en de andere shirts geproduceerd. Kan zo snel niet meer vinden waar dit staat, maar ik herinner het me van dit forum. In ieder geval gebeurt het tekenen en snijden van patronen in eigen atelier, volgens de site.
You can buy clothes, but you can't buy style

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:48:53
Die opmerking raaks dus kant noch wal.

ook deze opmerking raakt kant noch wal.

Oh, OK. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch?

Charlie

  • Gast
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:50:10
Voor net iets meer kan je naar Van den Heuvel (Hoge Nieuwstraat, Den Haag); een gerespecteerde traditionele shirtmaker.

Zou je hier wat meer over kunnen vertellen... ik kon op het forum jammerlijk genoeg geen topic vinden.

Oh, OK. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch?

Charlie snapt wat je bedoeld, mijn beste.

Mediaman

  • Gast
Re: Domhoff Traveling Tailors shirts
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2010 – 15:57:08
Oh, OK. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch?

Zoals gewoonlijk heb ik geen flauw idee waar je het over hebt, maar ik heb niet de indruk dat dit aan mij ligt. :mrgreen: