Auteur Topic: Istanbul  (8751 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #15 Gepost op: 07 januari 2015 - 20:53:03
Kom er vaak! mooie stad, druk, gelukkig nu eindelijk wat ov beschikbaar... zal een lijstje opstellen met wat leuke tentjes! Al verblijfplaats geregeld? Let op: VISA online aanvragen! is nog mogelijk op vliegveld, maar dat gaat snel veranderen!

Respect the beard

guest45

• Gast
Istanbul
Reactie #16 Gepost op: 07 januari 2015 - 21:02:42
Een verblijfplaats is het enige dat ik er heb, dus maar eens heen. :)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Istanbul
Reactie #17 Gepost op: 07 januari 2015 - 21:08:56
Ga er waarschijnlijk heen eind februari dus volg dit draadje ook!

guest45

• Gast
Istanbul
Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2015 - 21:10:44
Oh. Dan wilde ik ook gaan.

Musschien dan toch maar begin maart :mrgreen:

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2015 - 22:09:18
Oh. Dan wilde ik ook gaan.

Musschien dan toch maar begin maart :mrgreen:

Moest lachen

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2015 - 13:14:45
Goede spot inderdaad!

Een rondvaart over de Bosphorus is ook een aanrader (neem voor de zekerheid wel een jack / jasje mee, het kan best fris zijn op de boot).

Ik vond de boottocht naar de Prinseneilanden eigenlijk nog mooier. Zie je ook veel onderweg en zeker het laatste eiland is toch wel leuk om eventjes rond te kijken. Wel erg lange tocht.

Verder is de wijk tussen de Grote Bazaar en Egyptische Bazaar wel geinig om in rond te lopen. Dit gebied tussen die twee markten in komen vooral de lokale bewoners en zie je allerlei soorten zaakjes. Eigenlijk gewoon de Grote bazaar helemaal uitlopen en aan de achterkant eruit. Ze waren destijds bezig met de opnames van Skyfall bij de Egyptische Bazaar.

Kumpir is inderdaad een aanrader, eigenlijk overal wel te eten langs de Bosporus, bijv. in het Galatagedeelte aan het water bij Kabatas of nog verder noordelijk bij de moskee vlakbij de Bosporusbrug.s

Qua weer in April inderdaad zo rond de 18-22 C was mijn ervaring. Kan als je pech hebt nog wat fris zijn en je kan wat buien krijgen, maar je kan ook prachtige dagen hebben dat je alleen in je shirt rondloopt en met zonnebril. Reken op een mix hiervan, maar zeker aangenamer dan het weer rond die tijd hier meestal is.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2015 - 13:16:28
Istanbul is een van mijn favoriete steden tot op heden. Sommige wijken heb ik tijdens mijn bezoek wel vermeden.
Quotidie potest esse ultimo die

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2015 - 16:51:02
Ik ben er zelf 2x geweest maar heb me er nooit onveilig gevoeld o.i.d. Één keer rond oud-en-nieuw geweest met ontzettend veel kou en sneeuw, en 1x in april (erg mooie tijd overigens vanwege alle tulpen in bloei). Vond juist ook die minder toeristische wijkjes ten zuidwesten van sultanahmet leuk richting de zee. Wel inderdaad veel krakkemikkige huisjes e.d., maar ook erg goedkope tentjes om wat te eten.

Qua kleding kan ik jammer genoeg geen advies geven, ben daar destijds niet echt naar opzoek geweest. Geen idee wat daar de specifieke herenmodekledingstraat is. Wellicht ergens in Galata of wellicht heb je iets in één van de vele moderne winkelcentra. Geen idee of Soktas er een brand store heeft.

tango

• Gebruiker
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2015 - 17:20:24
Ben vorig jaar in November geweest, leuke stad maar voor de herenkleding hoef je er naar mijn mening niet te zijn...
Wat eervolle vermeldingen voor leuke avonden:
- Reina, de Jetset-tent van Istanbul
- Ulus 29, mooi uitzicht vanaf een heuvel over de bosphorus
- Anjelique, ook mooie views over de bosphorus
- 360, mooie rooftop restaurant/club in hartje Istanbul

Met een gezelschap van meerdere mannen is het beter een tafeltje te reserveren om te eten, dan kun je meteen door met clubben en voorkom je mot met de uitsmijters ;)

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2015 - 22:30:52
"Balkon" vond ik een leuk tentje om wat te drinken aan het begin van de avond. Wat je voor een taxi betaalt in Istanbul is altijd een verrassing trouwens.

Dennis4

• Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #25 Gepost op: 14 januari 2015 - 10:59:21
Top, dit topic. Ga binnenkort ook naar istanbul. Heeft er iemand nog tips voor een verblijfplaats?

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2015 - 10:45:24
Spontaan een vlucht geboekt voor donderdag. Langs bij een vriendin daar. Qua hoteltips: wat zoek je precies? In Sultanahmet (wijk) zit je goed als je voor het eerst gaat (bijv. Sunlight Hotel). Maar ik neem altijd goedkope hotels met stedentrips. Deze keer zit ik in Kadıköy aan de Aziatische kant voor het eerst omdat die vriendin aan die zijde woont. Misschien ook even zwemmen bij de Prinseneilanden (Adalar). Veel standaarddingen heb ik de vorige twee keren al gezien. Nu meer relaxen daar en minder standaarddingen.

Iemand nog tips qua goede zaken met dassen en overhemden in Istanbul?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #27 Gepost op: 10 augustus 2015 - 10:48:53
Nee, voor kleding ga je niet naar Istanbul.
Of je moet een Burka willen.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Istanbul
Reactie #28 Gepost op: 10 augustus 2015 - 11:39:56
Topmerken alleen in Nisantasi (Brioni, Zilli, Hermes bijvoorbeeld). Overigens heb je een grote outletcenter vlakbij Kadikoy in Yeni Sahra, goed bereikbaar met de Metro. Begane grond rechts, Brandroom (heeft ook een vestiging in Nisantasi) heeft ook wel eens Isaia (soms Santoni) e.d. merken, maar vaak collecties van 3+ jaar oud, verkopen veel van Harolds. Tweede verdieping heb je BSS.D, heeft ook soms wat van Kiton, veel van Canali, Corneliani etc., ook oudere collecties met kortingen van 50-75%, dan heb je een Kiton jasje voor bijvoorbeeld omgerekend 1100 euro.

Het is qua aanbod dus wel beperkt.

Lekkere wafel eet je bij Mado, heeft vrijwel in elke shoppingcenter een hoekje.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2015 - 21:13:16
Dank voor de tip! Optimum Outlet vlakbij de metrohalte Yenisahra moet zo te zien goed voor mij te bereiken zijn. Al wil ik mijn lokale metgezellin daar ook niet te veel belasten met specifieke wensen van waar ik heen wil.

Apart dat er niet zo veel aanbod is, aangezien Turkije toch een gigantische textielproducent is. Geen lokale goede Turkse merken?