Auteur Topic: Istanbul  (8117 keer gelezen)

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Istanbul
Gepost op: 01 maart 2010 – 15:06:54
Hier plaats voor tips over Istanbul,

Adressen voor handgemaakte hemden, pakken etc.
tips voor leuke spots, winkels, restaurants e.d.

deel het hier! 

Ik bezoek de stad eind mei en wil niets missen!

Mediaman

  • Gast
Re: Istanbul
Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:16:21
We hebben er een jaar of twee geleden een vrijgezellenweekend gevierd o.a. hier:

Restaurant 360: http://www.360istanbul.com/flash.html

The House Café Ortakoy: http://www.thehousecafe.com.tr/web/24,352,1,1/house_cafe_eng/subeler/subeler/ortakoy

Geslapen: https://www.misafirsuites.com/?pid=4

Vanavond zal ik nog eens kijken in de foto's of ik nog meer adressen kan herinneren. Ik heb geen satoriale adressen, daar hebben we geen tijd voor gehad. :)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #2 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:17:26
Ben er vorig jaar april geweest, hier wat foto's.
Heb je iemand bij je die Turks spreekt?












Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #3 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:23:44

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #4 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:26:34
Dat is Kumpir:

Kumpir is een Turks fastfood-gerecht. De basis bestaat uit een grote aardappel  die in aluminiumfolie in een oven gebakken wordt, in het midden doorgesneden en geprakt met echte boter en speciale kaas (oorspronkelijk is dit Kaşar peyniri maar er wordt ook wel mozarella voor gebruikt.) Vervolgens wordt het gevuld met een keus van peen, maïs, olijven, doperwten, champignons, augurken, tatziki, mayonaise, ketchup, rode kool en een hete pepersaus.

(bron: wikipedia)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #5 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:28:52
Thanks, Bachelor. Dat ziet er lekker uit, zeg.

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #6 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:32:17
Ben er vorig jaar april geweest, hier wat foto's.
Heb je iemand bij je die Turks spreekt?


ziet er goed uit, wat was de temperatuur in april?
Hebben niemand mee die de taal spreekt helaas.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:41:20
ziet er goed uit, wat was de temperatuur in april?
Hebben niemand mee die de taal spreekt helaas.

Toen ik er was het rond de 20graden, heb eigenlijk de 7 dagen dat ik er was rondgelopen in een shirt met zonnebril op.

Jezelf verplaatsen kan je het beste doen met het openbaar vervoer, kost meestal 1 of 2 lire.
Taxi is ook een goede mogelijkheid, maar omdat je geen tolk hebt zal je waarschijnlijk aan alle kanten de jackpot moeten betalen.

Shoppen:
http://www.luxurytravel.com/destinations/turkey/istanbul/shopping.php

Om een goed overzicht te krijgen van de stad zou ik een bezoekje brengen aan het intercontinental hotel. Op het dak heb je een goede bar zitten met schitterend uitzicht over de stad.


Mediaman

  • Gast
Re: Istanbul
Reactie #8 Gepost op: 01 maart 2010 – 15:46:51
Wij hebben toentertijd het hele weekend een Vito-busje met chauffeur tot onze beschikking gehad. Dit hebben we geregeld met de nederlandse eigenaar van Misafir Suites. De kamers of zeg maargerust appartementen kosten geen fluit als je kijkt naar wat je krijgt, gigantisch groot, goed turksontbijt en prima qua locatie.

Bar, goed toeven met prachtig uitzicht en erg aardig publiek, we hebben tot diep in de nacht sigaren gerookt en gedronken met een groep turken: Ulus 29: http://www.group-29.com/
Laatst bewerkt op: 01 maart 2010 – 15:52:06 door Mediaman

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #9 Gepost op: 01 maart 2010 – 16:00:05
Wij hebben toentertijd het hele weekend een Vito-busje met chauffeur tot onze beschikking gehad. Dit hebben we geregeld met de nederlandse eigenaar van Misafir Suites. De kamers of zeg maargerust appartementen kosten geen fluit als je kijkt naar wat je krijgt, gigantisch groot, goed turksontbijt en prima qua locatie.

Bar, goed toeven met prachtig uitzicht en erg aardig publiek, we hebben tot diep in de nacht sigaren gerookt en gedronken met een groep turken: Ulus 29: http://www.group-29.com/

Goede spot inderdaad!

Een rondvaart over de Bosphorus is ook een aanrader (neem voor de zekerheid wel een jack / jasje mee, het kan best fris zijn op de boot).



's Avonds zou ik zoveel mogelijk in de toeristengebieden blijven als je geen gids hebt of jezelf verplaatsen met taxi / busje van Mediaman. Er zijn een aantal wijken die er om bekend staan dat ze gevaarlijk zijn.

Mediaman

  • Gast
Re: Istanbul
Reactie #10 Gepost op: 01 maart 2010 – 16:05:02
Dat hebben wij helaas niet gedaan. Rechts bij de moskee, zit één van de House Café's waar je in de zon prima kan borrelen en een simpel hapje eten. Deze bars hebben overigens niks met de muzieksoort te maken.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Istanbul
Reactie #11 Gepost op: 01 maart 2010 – 16:53:33
De toren die je rechtsboven ziet kan je in, kost iets van 10lire, dan krijg je het uitzicht van foto nr2





Laatst bewerkt op: 01 maart 2010 – 16:55:47 door Bachelor

guest45

  • Gast
Istanbul
Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2015 – 20:27:19
kickje.

Because of reasons zal ik wss de komende tijd wat tripjes naar Istanbul maken.
Heeft iemand wat up-to-date tips?

Brench

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.002
    • Bekijk profiel
Istanbul
Reactie #13 Gepost op: 07 januari 2015 – 20:30:29
heb er paar jaar geleden gewoond maar heb je nu niets an. vriend van me gaat er nog geregeld voor business naartoe. kan hem wel eens vragen. wat wil je weten?

guest45

  • Gast
Istanbul
Reactie #14 Gepost op: 07 januari 2015 – 20:46:54
Cool, vond je het een leuke stad?

Tips die niet in de reisgids staan?
Shoppen hoeft niet maar barretjes, restaurants, wat cultuur...dat soort dingen.
Liever ontspannen authentiek dan luxe hippe shizzle.