Auteur Topic: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]  (259162 keer gelezen)

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #345 Gepost op: 27 april 2013 - 20:53:24
Hehe, dat snap ik. Heb 'm ook niet naar aanleiding van jouw opmerking ook niet weg gehaald. Ik ben het met Tobias eens dat het geen 'herenkleding voor de ware fijnproever is' en trok de conclusie dat het derhalve niet echt thuis hoort op dit forum.

En wat betreft mijn lunches; die zijn voor mij niet heilig, en dus inderdaad vaak goedkoop. Houd namelijk niet echt van brood (tenzij vers) en ben nog wel eens te lui om een alternatief te regelen. Dát, plus het feit dat mager zijn soort van in de familie zit, verklaart waarschijnlijk mijn magere verschijning inderdaad. Kortom; die grap sloeg de spijker op z'n kop. :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 27 april 2013 - 21:00:18
: )

Ach ja, wat hoort hier thuis en wat niet? Jij hebt de moeite genomen goede foto's te maken en je ervaring met een merk te beschrijven. Dat wordt gewaardeerd; in elk geval door mij.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #347 Gepost op: 27 april 2013 - 21:04:24
Gewoon laten staan die fotos.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #348 Gepost op: 27 april 2013 - 21:08:05

Dat wordt gewaardeerd; in elk geval door mij.

Ben ik het ook mee eens, dat neemt alleen niet weg dat er een "opleving" is de laatste tijd in de goedkope internet MTM websites: Bivolino, SBH enz.
Het gaat mij om de algemene discussie hier omtrent!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 27 april 2013 - 21:10:10
Akkoord.

Agnelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 27 april 2013 - 21:26:16
Nou, hij is binnen..

Bestelprocedure is redelijk eenvoudig: je voert maten in van een bestaand shirt en Luxire bouwt 'm na in de door jou gekozen stof.

Heb een oud MTM shirt genomen, de maten in inch omgezet en overal een beetje naar boven afgerond.
Standaard blauw oxford stofje gekozen, opties kiezen (enkel manchet, spread boordje unfused, verder geen gekke dingen, behalve dat ik had bedacht dat een pop-over/shirtpolo wel leuk zou zijn voor erbij deze zomer).

Na 2,5 week werd het shirt verzonden, lekker snel dus.

Stof voelt OK, standaard oxford weving dus klein beetje grof. Knopen zijn parelmoer, weinig op aan te merken. Overal afwerking is in orde, geen losse draadjes, boord is lekker slap en casual, zoals ik besteld had.

De fit had ik meer rekening mee moeten houden tijdens het bestellen. Omdat ik 'm over m'n kop moet aantrekken (want pop-over) en m'n borst breder is dan m'n taille gaat het een beetje stroef. Eigen schuld.

Verder is de mouwaanzet hoger en smaller dan verwacht, waardoor het een beetje in de oksels trekt en de mouw wat korter valt. Volgende keer (als die er komt) hier en daar dus 2-3 cm erbij.

Snelle foto, direct uit de verpakking:

hebben ze (licht)geplooide schouders?

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 27 april 2013 - 21:38:41
Die discussie is natuurlijk ook wat waard. Heb de foto op jullie verzoek weer geplaatst.

Voor mij was het online MtM concept niet echt een succes. De pasvorm correct krijgen is, in ieder geval als leek op dit gebied, erg lastig. Maten nemen is een kunst op zich. Ik kan me alleen voorstellen dat het wellicht kan werken wanneer je een goed passend shirt precies opmeet en deze maten door kan sturen.

Conclusie: wat mij betreft extra investeren en je bij een goede kledingzaak laten opmeten en aldaar een shirt bestellen.

P.s. kan zijn dat dit ook te maken heeft met mijn vrij ongewone postuur. (lang en erg slank)  :-^

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 28 april 2013 - 10:49:11
Made to Misunderstandings.

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 02 mei 2013 - 15:18:11
hebben ze (licht)geplooide schouders?
Ja, als je het even in de opmerkingen zet doen ze dat. Ik heb het voor de grap bij de manchetten laten doen, volgende keer ook op de schouders:

Daarnaast net een nieuw shirt van Luxire binnen, ik had de machetten en kraag van een afgedragen Oger-shirt ingescand en in PDF gemaild:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 02 mei 2013 - 17:14:08
Sorry, maar dat noem ik geen plooitjes.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 02 mei 2013 - 17:23:17
ziet er idd. een beetje raar uit, zou het eerder frommelen noemen.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 02 mei 2013 - 17:29:33
Aan de pols wil je denk ik wel wat subtielere plooitjes dan op je schouders. Anders kan je net zo goed gelijk de knopen op het andere pand laten zetten en je benen gaan scheren.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 11 mei 2013 - 21:50:14
Mijn Luxire shirt is ook binnen. Niet ontevreden, een paar kleine aanpassingen en het is in orde. Taille moet wat worden ingenomen, schouders wat hoger.
De stof is prima en de afwerking is ook in orde (geen losse draadjes e.d.). Voor het geld (60 USD) een prima deal.

Ja zo sta ik altijd, deal with it.

Laatst bewerkt op: 11 mei 2013 - 23:23:27 door ML
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 11 mei 2013 - 22:41:51
Hoe lang zat er tussen bestellen en ontvangen? En hoe goed zijn je maten 'nageleefd'?

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 11 mei 2013 - 22:49:01
11 April bestelling bevestigd, gisteren ontvangen. Ik heb het niet nagemeten, maar ik denk dat het wel klopt. Ik heb alles naar boven afgerond, dus dat kan e.e.a. wel verklaren. Maar voor een eerste shirt vind ik het prima.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.