Heb een testshirtje bij Luxire besteld. Recensies hier en daar waren vrij goed, ben benieuwd of ie een beetje snel binnen is.
Nou, hij is binnen..
Bestelprocedure is redelijk eenvoudig: je voert maten in van een bestaand shirt en Luxire bouwt 'm na in de door jou gekozen stof.
Heb een oud MTM shirt genomen, de maten in inch omgezet en overal een beetje naar boven afgerond.
Standaard blauw oxford stofje gekozen, opties kiezen (enkel manchet, spread boordje unfused, verder geen gekke dingen, behalve dat ik had bedacht dat een pop-over/shirtpolo wel leuk zou zijn voor erbij deze zomer).
Na 2,5 week werd het shirt verzonden, lekker snel dus.
Stof voelt OK, standaard oxford weving dus klein beetje grof. Knopen zijn parelmoer, weinig op aan te merken. Overal afwerking is in orde, geen losse draadjes, boord is lekker slap en casual, zoals ik besteld had.

De fit had ik meer rekening mee moeten houden tijdens het bestellen. Omdat ik 'm over m'n kop moet aantrekken (want pop-over) en m'n borst breder is dan m'n taille gaat het een beetje stroef. Eigen schuld.
Verder is de mouwaanzet hoger en smaller dan verwacht, waardoor het een beetje in de oksels trekt en de mouw wat korter valt. Volgende keer (als die er komt) hier en daar dus 2-3 cm erbij.
Snelle foto, direct uit de verpakking: