Auteur Topic: Dutch construction (extra broek)  (20940 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Dutch construction (extra broek)
Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2005 – 23:10:12
als mijn pak slijtplekken begint te vertonen
(manchetten en zitvlak gaan er als eerste aan), ben ik het meestal toch zat...
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Dutch construction (extra broek)
Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2005 – 23:11:53
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "FFW"
Dat sommige onder jullie Jort Kelder en die hele OGER-homobende als grote voorbeeld nemen vind ik prima, maar nou niet echt iets om trots op te zijn.
Wat is er mis met twee broeken? Ik weet een ding als ik een paar duizend euro uit zou geven aan een maatpak, ik eerder 3 dan 2 broeken erbij zou bestellen. Wat is het verschil tussen het verzolen van je maatschoenen en het bestellen van twee broeken bij een pak? Het genante hieraan ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje, verlos mij van mijn ontwetendheid.


Ik heb het ook niet zo op "voorbeelden" en zeker niet erg op Oger, vind ik een beetje de piet zomers van de betere kleding.
wat die broeken betreft...ik draag nu nog zelden een pak dus wete niet hoe dat met slijtage en eventuele verkleuring van broeken zit. kan me wel voorstellen dat als je een broek versleten hebt na zeg 2 jaar, dat je andere ongedragen broek dan niet helemaal meer onder je jasje zal passen omdat het jasje dan wat "aged" zal zijn.
maar dit is mijn theorie, ik spreek niet uit praktijk ervaring.


De hoofdreden dat het in echte pakkenlanden niet gedaan wordt is omdat het daar als pak wordt gezien. En dus niet als een losse broek en los jasje. Is je pak stuk, dan moet je het niet gaan repareren (lees: broek vervangen).

Zo'n discussie zal je ook niet aantreffen in Engeland of Italie, maar uitsluitend in the Dutch 8) Ik draag geen pakken dus heb er inhoudelijk niet echt een mening over
Sailing, an expensive way to travel for free"

guest45

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2005 – 23:12:49
ja dan wordt het tot ragpak bevorderd idd
weet niet of broeken sneller slijten dan ellebogen?
mijn vorig pak wel bij de knieen, moesten op school pak dragen en vonden het toch wel leuk om te rugby'en in vrije tijd dus tja...3 pakken/jasjes per jaar vlieg zje zo doorheen dan

Jason

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #33 Gepost op: 02 februari 2005 – 19:44:46
je biked mountain in overhemd en speelt rugby in pak?

guest45

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #34 Gepost op: 02 februari 2005 – 19:56:12
:oops:

mountainbiken ook alleen in oude hemden hoor

Huey

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #35 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:01:16
Citaat van: "FFW"
Ik heb het idee dat het voor veel mensen op dit forum moeilijk is een eigen mening te formuleren. De hele tijd kom ik uitspraken tegen van andere mensen.
Dat sommige onder jullie Jort Kelder en die hele OGER-homobende als grote voorbeeld nemen vind ik prima, maar nou niet echt iets om trots op te zijn.
Wat is er mis met twee broeken? Ik weet een ding als ik een paar duizend euro uit zou geven aan een maatpak, ik eerder 3 dan 2 broeken erbij zou bestellen. Wat is het verschil tussen het verzolen van je maatschoenen en het bestellen van twee broeken bij een pak? Het genante hieraan ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje, verlos mij van mijn ontwetendheid.


Zelf doe ik niet echt werk in een pak. Dus tegen de tijd dat mijn broek versleten is, is de rest van het pak ook wel aan vervanging toe. Is een mooie graadmeter dan. Ik bestel bijv. ook geen extra boorden en manchetten bij een hemd, dan koop ik gewoon een nieuw hemd.

Een pak van een paar duizend euro zou ik nu ook niet kopen overigens, 1800 euro voor een maatpak is echt een beetje de max. Als ik op een gegeven moment ook een pak aanmoet naar mijn werk dan koop ik gewoon een paar mooie pakken voor als je bijv. een afspraak met een belangrijke klant of potentiele nieuwe hebt. En dan wat goedkopere (bijv. SuSu of DFS) voor het gewone routinewerk. Lijkt me niets mis mee.

Overigens zijn er op dit forum niet veel mensen die echt iets hebben met Jort & Oger.

guest45

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #36 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:04:54
Citaat van: "Huey"

Overigens zijn er op dit forum niet veel mensen die echt iets hebben met Jort & Oger.


misschien is monique stiekem Georgina :wink:

Huey

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #37 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:05:36
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "Huey"

Overigens zijn er op dit forum niet veel mensen die echt iets hebben met Jort & Oger.


misschien is monique stiekem Georgina :wink:


Georgina vind ik ook niet bijster veel ;) Denk gewoon niet dat ik dezelfde smaak heb als Jort Kelder  :roll:

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Dutch construction (extra broek)
Reactie #38 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:10:12
Doe mij die dan maar, nu we toch gaan verdelen 8)

FF zorgen dat mijn vriendin dit niet leest :oops:

guest45

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #39 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:10:34
@ Huey
ik bedoelde meer dat zij dan wel iets zou hebben met jort :wink:

Huey

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #40 Gepost op: 02 februari 2005 – 20:22:56
Citaat van: "ruby tuesday"
Doe mij die dan maar, nu we toch gaan verdelen 8)

FF zorgen dat mijn vriendin dit niet leest :oops:


Ik heb niet eens een vriendin en wil Georgina niet :o

guest45

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #41 Gepost op: 02 februari 2005 – 21:07:51
nee idd...georgina mag jort houden samen met zijn broeken, bretels en kapsel

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Dutch construction (extra broek)
Reactie #42 Gepost op: 02 februari 2005 – 21:57:57
ineens een anti Jort stemming onder de echte fans :?:   :wink:

Huey

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #43 Gepost op: 02 februari 2005 – 22:00:31
Citaat van: "ruby tuesday"
ineens een anti Jort stemming onder de echte fans :?:   :wink:


Lees al m'n posts maar na sinds ik geregged ben ;) Is al vanaf het begin der tijden. 'k weet niet, maar hij wekt bij mij medelijden op.

Jason

  • Gast
Dutch construction (extra broek)
Reactie #44 Gepost op: 02 februari 2005 – 22:19:38
ik kan van Jort wel begrijpen de hij zich profileert als maatwerkman, zal vast zijn om zich te profileren.  oftwel there's no such thing as bad publicity.