Auteur Topic: GSM  (834237 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: GSM
Reactie #4305 Gepost op: 14 oktober 2020 - 13:52:37
Ben net overgestapt van Android naar Iphone, was eigenlijk helemaal niet moeilijk.

Probleem met goedkopere/oudere Android telefoons is dat je afhankelijk bent van de ambitie en/of willekeur van de fabrikant voor de updates die je krijgt.  Bij mij had Samsung geen zin meer om te updaten dus kon ik niet meer voldoen aan de security standaarden van mijn werk en kon ik geen mail meer lezen. Helaasch pindakaas.

Met Pixel heb je denk ik gewoon een standaard Android uitvoering dus zonder sausje en onnodige apps van de fabrikant dus dat lijkt me wel een pluspunt.
Je weet dat je je Samsung had kunnen rooten en er zelf de nieuwste versie op kan zetten?

JorisJ

• Gebruiker
  • Als de schoen past, vergeet men de voet.
    • Bekijk profiel
Reactie #4306 Gepost op: 14 oktober 2020 - 14:02:54
Rommel, bouwkwaliteit is echt laag. Voor dat geld kan je beter kijken naar bijv. Oppo of Oneplus.

Ik heb nooit een Pixel gehad dus daar kan ik weinig over zeggen. Verder zie ik niet echt minpunten, mijn ervaring met Android is gewoon erg goed. Apple's updatebeleid valt natuurlijk te prijzen!

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4307 Gepost op: 14 oktober 2020 - 14:03:23
Klinkt als gedoe L. Met iPhone is alles simpel, zelfs dat nieuwe blokje kan je online bestellen en laten bezorgen vermoed ik.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #4308 Gepost op: 14 oktober 2020 - 14:08:22
Ik ben sinds mn nieuwe macbook en ipad pro wel usb c fan. Irritant dat ze die lightning blijven houden bij de telefoons. Het is zo veel handiger om maar met 1 kabel voor alles rond te lopen. Met dat 18 watt (?) blokje kan ik ook mn laptop opladen als ik niet te heftige dingen aan het doen ben. Duurt een stuk langer, maar het kan.

En Lou: dat klinkt inderdaad als gedoe. Ik denk niet dat veel mensen daar zin in hebben. Het gros wil gewoon iets wat werkt. Daarvan zal ook een groot deel het weinig boeien welk besturingssysteem ze hebben. Dat dan weer wel.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4309 Gepost op: 14 oktober 2020 - 14:09:59
Ik heb nooit een Pixel gehad dus daar kan ik weinig over zeggen. Verder zie ik niet echt minpunten, mijn ervaring met Android is gewoon erg goed. Apple's updatebeleid valt natuurlijk te prijzen!

Bovenstaande advies was op basis van mijn eigen ervaring. Bouwkwaliteit van het toestel is niet super.

Android is prima, mijn advies zou zijn om een steviger toestel te pakken ipv dat plastic blok van Google.
Quotidie potest esse ultimo die

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #4310 Gepost op: 14 oktober 2020 - 14:42:56
Klinkt als gedoe L. Met iPhone is alles simpel, zelfs dat nieuwe blokje kan je online bestellen en laten bezorgen vermoed ik.
Valt allemaal reuze mee, genoeg filmpjes die het uitleggen. Maar inderdaad altijd meer werk dan een automatische update.

Maar ik zou Apple ook jailbreaken (ios voor rooten) zodat je meer vrijheid hebt.

From

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4311 Gepost op: 14 oktober 2020 - 16:25:20
Value(s), autocorrect gok ik.

Dit inderdaad.  De visuele presentatie is gewoon heel strak.

850 euro is ook best geld, maar als je er 3/4 jaar mee doet valt dat allemaal reuze mee, volgens mij geld prijs/kwaliteit voor het merendeel van de objecten die op het forum gekocht en gedeeld worden.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #4312 Gepost op: 14 oktober 2020 - 16:40:11
Je weet dat je je Samsung had kunnen rooten en er zelf de nieuwste versie op kan zetten?

Nee dat wist ik niet, kort daarna raakte ik hem ook kwijt midden in de nacht overigens.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4313 Gepost op: 14 oktober 2020 - 17:37:25
Valt allemaal reuze mee, genoeg filmpjes die het uitleggen. Maar inderdaad altijd meer werk dan een automatische update.

Maar ik zou Apple ook jailbreaken (ios voor rooten) zodat je meer vrijheid hebt.
Wat zou je na een jailbreak kunnen dat je zonder niet kan?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4314 Gepost op: 14 oktober 2020 - 18:42:05

Deed het vroeger ook maar heb er nu geen zin in + tijd meer voor. Daarom ben ik toch ook weer overgestapt op iPhone, het is gewoon minder gedoe dan Android in mijn ervaring.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #4315 Gepost op: 14 oktober 2020 - 18:53:33
Wat zou je na een jailbreak kunnen dat je zonder niet kan?
Third party apps. Voor mij een must omdat ik graag anime kijk;)

Verder niet veel extra's.

En ja is gedoe, en je koopt Apple juist voor geen gedoe. Andriod is leuk als je meer vrijheid wilt.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4317 Gepost op: 14 oktober 2020 - 20:57:00
Ai had net 18 watt oplader gekocht,  niet verwacht dat ze ooit die prijzen omlaag zouden gooien.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel