Auteur Topic: Fugato  (10136 keer gelezen)

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Fugato
Gepost op: 19 juli 2009 – 11:31:42
Een voor mij totaal nieuw merk, maar voor de prijs ben ik zeer onder de indruk. Made in Italy (als ik me niet vergis in Milaan), mooie stoffen, rollende revers en volgens mij niet geplakt of anders heel erg dun plakwerk. De collectie bestaat uit echte sartorialistische pakken (bijv. denim achtig linnen met lange piek revers) tot de de wat strakkere zakelijke pakken.

Tot nu toe heb ik het merk alleen gezien bij Boris in Dordrecht. Onderstaand pak heb ik onlangs aangeschaft voor euro 439,-. Dit merk wordt helaas wel buiten de uitverkoop gehouden aangezien de collecties doorlopen.



100% Wol (Vitale Barberis 100s), 2 knoops, met subtiele lichtblauwe pinstripe. (En nee ik heb geen commerciele banden met dit merk/of deze winkel)
Laatst bewerkt op: 19 juli 2009 – 11:42:29 door Henley

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2009 – 08:01:59
http://www.fugato.it/

De site is al zeker een jaar "in costruzione" btw. Ook verkrijgbaar in Den Haag, bij Senso. Mooi spul, ik had er bijna een jas van gekocht. Helaas stond de kleur me niet.
Het viel me wel op dat ze veel opvallende dessins gebruiken. Dikke witte krijtstrepen enzo. Maar dat kan ook aan de winkel liggen die deze collectie had ingekocht.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2009 – 10:08:32
Senso heeft inderdaad een nogal aparte inkoop. Tikje ordi vaak. Ben daar een paar keer binnen geweest, maar ze hebben me nooit tot een aankoop kunnen verleiden.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2009 – 20:53:35
Ben er toevallig dit weekend nog geweest. De jas van Fugato bleef maar door m'n hoofd spoken. Helaas hadden ze alleen nog pakken en uitverkoopspullen van modemerken. Toch ben ik wel van plan nog eens terug te gaan om te kijken of ze nog nieuwe jassen van dit merk binnenkrijgen.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2009 – 13:55:37
En ik ben teruggeweest. En, belangrijker, dit keer voor het eerst iets van Fugato gekocht. Geen pak (dus eigenlijk het verkeerde topic, maar ach), maar een jas. Deze is er ook in een korte uitvoering en in lichtbruin visgraat (Carwo, let je op?)

Ik zal 'm gebruiken als herfst/lentejas, aangezien het een halfgevoerde jas is. Flannel overigens, in een heel mooie kwaliteit. De afwerking is ook meer dan prima. De pasvorm voor mij is zeer goed. Zelfs de mouwen (meestal te lang) zijn exact op lengte. Ik hoef er niets aan te laten doen. Echt een schitterende jas, ik ga 'm vaak dragen.



Een 2,5 knoops jas met mooie rol. En prima als 3-knoops te dragen, voor de koudere dagen:


Met de hand aangezette schouder:


Halfgevoerd, met binnenin een leuk kleurtje:


Mooie details:



Gerimpelde schouderkop, nu zonder rijgdraad:









Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:03:40
Mooie jas Stromen, complimenten!

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:25:55
Senso heeft inderdaad een nogal aparte inkoop. Tikje ordi vaak. Ben daar een paar keer binnen geweest, maar ze hebben me nooit tot een aankoop kunnen verleiden.

Inderdaad, beetje Denneweg-ordi, zitten wel meer van dat soort winkels. Denneweg en Frederikstraat proberen dan ook niet voor niks een beetje PC Hoofdstraat te worden (geen geintje, dit is hun officiλle beleid) en de eigenaar van Senso is de voorzitter van de winkeliersvereniging Denneweg.

Heb een paar maanden geleden daar zo'n fugato-pak geprobeerd en ik was erg onder de indruk, met name
de schouders en het voorpand zaten heel losjes en comfortabel, tevens begonnen ze met maatwerk-shirts
en hadden reeds een paar hele mooie staalboekjes. Een fugato-pak is rond de E900 en voor 10% erbij krijg
je maatwerk (extra service van de winkel), hij had toen echter nog geen stoffen. Ik heb daar mijn gegevens achtergelaten voor als de stoffen er waren. Hij wilde een keer een avond organiseren zoals Paul Verschragen,
maar tot nu toe niks gehoord.

Die eigenaar is best okee en beseft heus wel dat hij een beetje aan de ordi-kant zit, maar hι, zijn klanten zijn
nou eenmaal die Benoordehoutse snelle gasten.

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:32:19
O ja, en inderdaad bijzonder mooie jas!
Ik ga zelf ook eens kijken, hebben ze nog meer kleuren?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:35:22
Wat me wel opvalt: geen borstzakje! Mis ik wel een beetje.

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:38:29
Ja, nu je het zegt ... geen borstzak.
Ben benieuwd of dit ook in maatwerk te bestellen is bij Senso.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2009 – 14:41:12
Very nice.

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #11 Gepost op: 07 oktober 2009 – 20:29:27
Mooi inderdaad. Prachtige stof. Gefeliciteerd!

Mediaman

  • Gast
Re: Fugato
Reactie #12 Gepost op: 07 oktober 2009 – 20:38:27
Wat me wel opvalt: geen borstzakje! Mis ik wel een beetje.

Zou dat niet te druk worden in combinatie met de klepzakken en de ticketpocket? Of heeft een dergelijke zak, een andere naam?


PS: Schitterende jas.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Fugato
Reactie #13 Gepost op: 07 oktober 2009 – 21:46:55
Zou dat niet te druk worden in combinatie met de klepzakken en de ticketpocket? Of heeft een dergelijke zak, een andere naam?

Ik denk gewoon ticketpocket. Leuk dat 'ie is doorgestikt i.p.v. opgestikt. En ik denk dat een welted borstzakje 'm mooi zou staan, maar goed, het is zo ook een hele mooie jas.

Mediaman

  • Gast
Re: Fugato
Reactie #14 Gepost op: 08 oktober 2009 – 09:01:16
Wat me nu opvalt is dat de knopen op de mouw zo hoog zitten, hoog beginnen. Heeft dat een reden en/of een naam?