Auteur Topic: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvol?  (122668 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Interessant onderwerp, hoe staan jullie daar tegenover. Vind het voor jongeren wel fris staan.
Ik niet. Vind het weer de zoveelste modetrend. Bovendien vind ik vaak dat er kleurcombinaties ontstaan die te druk zijn.

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Ik behoor ook tot de jongeren gok ik zo (18 jaar) . Ik vind die gekleurde binnenkant van een boord/manchet helemaal niks. Doet me een beetje denken aan overhemden voor kampers. Ik neem aan dat het over die felle roze kleuren gaat of erger nog bloemen etc. Ik vind dat helemaal niks.

Circle of Gentlemen bestaat uit overhemden met van die 'hippe' prints aan de binnenkant.

Voor vrouwen vind ik een subtiel ruitje overigens wel leuk.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Tsja, constateer het om me heen. Viel me gewoon op. Bijv. op straat meer shirts met boorden met 3 knopen en andere stof in het boord. Aangezien ik dat opeens meer zag leek het me nogal een modetrend.

Aan de andere kant is het een uitdaging, als je het goed weet te combineren kan het het wellicht erg fraai zijn en mooie combinaties opleveren.
Vroeg me af hoe de stijlforummer daar tegenaan kijkt. Ben ze hier op het forum namelijk ook wel eens tegengekomen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Het kan m.i. wel oké staan (wat weer afhankelijk is van tal van factoren). Vuistregel bij twijfel: niet doen.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel

Vroeg me af hoe de stijlforummer daar tegenaan kijkt. Ben ze hier op het forum namelijk ook wel eens tegengekomen.

Gevonden:



There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Dit onderwerp komt me bekend voor.

Dank! Heb de zoekmachine er nog tegenaan gegooid maar niet met bovenstaand resultaat.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Gevonden:

plaatje

plaatje

Tsja... persoonlijk zou ik het niet doen. Maar ja, ik ben dan ook vrij conservatief in mijn kledingkeuze. Als ik de binnenkant van een boord of een manchet zie dan is dat meestal omdat de drager óf geen das draagt, óf zijn manchetten niet dichtknoopt. Dat valt bij mij onder de noemer 'niet helemaal aangekleed'...

Mediaman

  • Gast
Een collega van mij heeft er een paar met in de kraag klassiek patronen zoals een kleine lichtblauwe bakkersruit en lila window check, beschaafd en niet verkeerd. Enkelknoopsboorden overigens.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Zit net wat onder 5-knoops en 3 dubbele boorden.
This, madame, is Versailles.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Oh leuk....daar gaan we weer.

Voor casual vind ik het helemaal geen probleem.
Onder het driedelig grijze krijtstreepje vind ik het wat minder smaakvol.

Maar een bloempje of een paisly motiefje aan de binnenkant van de boord en manchet vind ik geen probleem.
Niets zo veranderlijk als de mens

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Misschien kan een mod dit stuk naar het bestaande topic van MF verplaatsen (en dat topic van het subforum Offtopic naar het subforum Shirt verhuizen?)?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
(...) Als ik de binnenkant van een boord of een manchet zie dan is dat meestal omdat de drager óf geen das draagt, óf zijn manchetten niet dichtknoopt. Dat valt bij mij onder de noemer 'niet helemaal aangekleed'...

Ik was vergeten een uitzondering te maken voor mannen met pananche:



Volgens mij is het origineel van The Sartorialist, maar deze heb ik opgedoken op één van mijn favoriete blogs: JJJJound.

Groeten,
Don
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009 – 12:59:50 door Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
(Je vergeet ergens een n weg te editen, Don...)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Ik niet. Vind het weer de zoveelste modetrend. Bovendien vind ik vaak dat er kleurcombinaties ontstaan die te druk zijn.

Eensch. Just say no.
cyka blyat