Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736413 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #555 Gepost op: 08 mei 2010 - 17:58:43
Even naar rechts scrollen. ;)
Aahh, ja ik zie het. Nee, die vind ik wel prima -- dat zal het niet geweest zijn.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 08 mei 2010 - 23:50:05
ik moet zeggen dat je wel heel kritisch bent Swann. Deze man loopt er beter bij dan 99% van de mannen op hun bruiloft. :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #557 Gepost op: 09 mei 2010 - 09:03:57
ik moet zeggen dat je wel heel kritisch bent Swann. Deze man loopt er beter bij dan 99% van de mannen op hun bruiloft. :)

Dat is zonder meer waar. En zijn haar zit ook goed en hij heeft een mooie vrouw. Dus niets meer dan lof.

Ik ben de laatste die hier lesjes etiquette wil gaan geven, maar mijn morning coat ging altijd gepaard met een zwart-grijs gestreepte broek. Als iemand dit automatisch samengaan kan ontkrachten, ook goed. Voor mij komt dit nu over als black-tie met een rode broek. En die zwarte das is erg merkwaardig, toch?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #558 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:40:01
Ben ik geheel met je eens.

Charlie

• Gast
Reactie #559 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:54:34
Ik ben de laatste die hier lesjes etiquette wil gaan geven, maar mijn morning coat ging altijd gepaard met een zwart-grijs gestreepte broek. Als iemand dit automatisch samengaan kan ontkrachten, ook goed. Voor mij komt dit nu over als black-tie met een rode broek. En die zwarte das is erg merkwaardig, toch?

Volgens de etiquette bestaat een jacquet (morning coat) uit een zwart-grijs gestreepte (soms effen grijze) broek zonder omslag en een zwart jasje met lange afgeronde panden en een grijs (bij een begrafenis zwart) vestje. Leuke anekdote is wellicht, dat de leerlingen van Eton een jacquet als schooluniform dragen, alleen dan altijd met een witte das.

De Engelsen noemen het, zoals jij al aangaf, een jacquet een morning coat omdat het nooit na 18:00 uur c.q. zonsondergang gedragen wordt en omdat de edelen zich hierin vroeger kleedden tijdens het paardrijden. Het woord komt, net zoals ons Nederlandse woord jak, van jacque = lakeienjas. In de 17de en 18de eeuw werd de naam Jacque(s) Bonhomme in Frankrijk gebruikte als aanduiding voor een boer, landman, lakei (in het kaartspel is de boer nog altijd Jacques).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #560 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:57:03
Bronnen graag.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #561 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:04:50
Ik wilde al zeggen wat een algemene kennis Charlie.  :lol:

Charlie

• Gast
Reactie #562 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:34:30
Nou nou, een beetje vertrouwen in de Ditz mag wel.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 09 mei 2010 - 14:39:36
Misschien verkeerde hij stiekem in een grafstemming, weten wij veel. :mrgreen:

Die heb je van mij Mikey.

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,3978.msg234620.html#msg234620

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 09 mei 2010 - 15:21:29
Die heb je van mij Mikey.

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,3978.msg234620.html#msg234620

Sure. Als ik jou daar een plezier mee doe. Iedereen even lachen om Dantès jongens, ik ben er met zijn grap vandoor gegaan.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #565 Gepost op: 10 mei 2010 - 00:08:44
 [-X [-X
if i stop lying i just disappoint you

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 10 mei 2010 - 10:58:39
Volgens de etiquette bestaat een jacquet (morning coat) uit een zwart-grijs gestreepte (soms effen grijze) broek zonder omslag en een zwart jasje met lange afgeronde panden en een grijs (bij een begrafenis zwart) vestje. Leuke anekdote is wellicht, dat de leerlingen van Eton een jacquet als schooluniform dragen, alleen dan altijd met een witte das.

De Engelsen noemen het, zoals jij al aangaf, een jacquet een morning coat omdat het nooit na 18:00 uur c.q. zonsondergang gedragen wordt en omdat de edelen zich hierin vroeger kleedden tijdens het paardrijden. Het woord komt, net zoals ons Nederlandse woord jak, van jacque = lakeienjas. In de 17de en 18de eeuw werd de naam Jacque(s) Bonhomme in Frankrijk gebruikte als aanduiding voor een boer, landman, lakei (in het kaartspel is de boer nog altijd Jacques).

Cheers, Reinildis. Jacquet gaat dus niet noodzakelijkerwijs samen met een zwart-grijze broek. Weer iets geleerd. Maar het blijf een stom gezicht. Dit figuur maakt het wel erg bont:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #567 Gepost op: 10 mei 2010 - 11:01:36
Wedden dat Charlie daar een tegenwoord op heeft  :lol:
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 10 mei 2010 - 12:46:55
Op Ascot?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #569 Gepost op: 10 mei 2010 - 12:49:45
De stijl bij deze heer is ver te zoeken.  :lol: :lol: :lol: