Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738054 keer gelezen)

Rodrigo

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2445 Gepost op: 02 april 2016 - 19:30:02
Dank voor de snelle reacties! Ok geen Roka en niet glimmends (over beide had ik al twijfels..), duidelijk  ;). En natuurlijk ken ik de de risico's van het vragen om advies op dit forum  ;); een kritische blik is echter juist gewenst. Keerzijde is dat de kans zeer klein is dat kenners aanwezig zullen zijn op de bruiloft; ik wil er dus gewoon 'goed' uitzien met een mooi passend pak, een mooie snit, waarbij best mag opvallen dat ik de bruidegom ben. 

Voor overdag overweeg ik een lichtgekleurd pak, waarschijnlijk geen blauw, met wit gilet en witte das (of is dit laatste ook een tikkeltje fout?). Voor 's avonds overweeg ik black tie; in dat geval zal de dress code van de bruiloft hierop aangepast worden. Tegenwoordig haalt men het in zijn hoofd om zelfs in spijkerbroek naar een bruiloft te gaan.

Alternatief: een antraciet, stijlvol pak met contrasterend gilet voor de gehele dag, i.p.v. licht pak overdag en smoking 's avonds.

Tumbelaka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2446 Gepost op: 02 april 2016 - 20:05:31
Welke stijl hebben jullie voor de bruiloft gekozen? Dat contrasterende gilet idee brrrrr.  Let op stoffen en structuren speel daar eens mee en maak even wat fit pics.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stielo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2447 Gepost op: 02 april 2016 - 20:22:05
Qua kleur moet je vooral gaan voor wat jou goed staat... Als je hoog blond bent en een hele lichte uitstraling (huid/ogen) hebt, dan zal een licht pak 9 vd 10x flets overkomen. Je wilt voor contrast gaan. Een witte das is heel standaard dus zullen we het hier niet toejuichen ;) Gewoon naar Oger/Suit Supply gaan dan kun je zeker slagen. Zitten de schoenen al meegerekend in je begroting?

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2448 Gepost op: 02 april 2016 - 21:29:00
Wat Chris zegt. Plus:
- maatwerk in veel gevallen niet nodig.
- zwarte oxfords oppikken bij zwartjes in 020
- wit hemd
- gekleurd gilet brrrr gekleurd vest brrr
- witte das high risk
- en laat dat 'opvallen' nu maar aan de bruid over. Het feit dat jij de hele dag met een smile op je bakkes rondloopt + dat 95% van de gasten je kent is voldoende voor een ieder om te weten dat jij de gom bent. Enjoy!

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2449 Gepost op: 02 april 2016 - 21:43:28
Wat BB zegt

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2450 Gepost op: 02 april 2016 - 21:45:54
Waarom geen jacquet? Hoeft niet per se met hoed natuurlijk...

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2451 Gepost op: 02 april 2016 - 22:23:02
Pak is handig ook ná die 24 uur " mooiste-dag-van-je-leven"

Groen

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2452 Gepost op: 03 april 2016 - 16:42:16
Wellicht een optie is pak laten aanmeten bij suitsupply/oger met een double breasted vest (in zelfde kleur).
Kan je na het trouwen vest in de kast laten hangen en pak blijven gebruiken. 
http://40.media.tumblr.com/076504589209cf84df84d92765c5f5ff/tumblr_mi62s0zqdf1re41mro1_500.jpg

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2453 Gepost op: 16 april 2016 - 22:03:21
Algemeen vind ik het wel jammer dat goed gekleed gaan eigenlijk betekent "niet opvallen". De drang om iets speciaals te doen blijft toch altijd aanwezig.
Elke expert begon ooit als beginneling.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2454 Gepost op: 16 april 2016 - 22:11:51
Nee hoor.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Mijn trouwpak
Reactie #2455 Gepost op: 16 april 2016 - 22:31:18
Wel. Zo speciaal zelfs dat het niet opvalt : )

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2456 Gepost op: 16 april 2016 - 22:34:17
Val op met stijl , less= more

Tumbelaka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2457 Gepost op: 16 april 2016 - 22:38:40
Wij bedoelen waarschijnlijk iets anders met "iets speciaals" dan jij

Rodrigo

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2458 Gepost op: 17 april 2016 - 14:34:17
Heren, dank voor jullie reacties. Inmiddels op pad geweest en o.a. even langs gegaan bij vOvW in Maastricht. Mooie zaak, deskundig geholpen. Mooie pakken, mooie stoffen. Gezien mijn postuur (kleinere maat in jasje dan in pantalon), is een RTW geen optie voor mij. Helaas was 2.400 voor maatpak + shirt buiten mijn budget en moest ik afdruipen. Om deze reden heb ik een aantal andere shops toch maar gemeden, waaronder Montulet, Mayfair, K-Atelier en ben ik rechtstreeks naar SuSu gegaan. Tot mijn verbazing heeft SuSu exact dezelfde stoffen als vOvW, maar biedt de maatpakken voor circa 1/3 van de prijs. Waar zit het prijsverschil in? Kleinere marges bij SuSu, groter inkopen en vooral: de pakken van SuSu worden in China gemaakt, die van vOvW in Italië. Ik geloof niet dat Chinese handen minder mooie pakken kunnen maken dan Italiaanse (van dezelfde stof!), dus voor mij was het duidelijk: ik koop mijn pak bij SuSu.

De keuze was echter lastig en dus nog niet gemaakt. Ik maak een afspraak met de tailor om hier verder over te praten. Het voorbeeld dat Groen hierboven plaatste sprak me aan. Ik twijfel nu over het volgende, maar sta nog steeds open voor andere ideeën:
- http://eu.suitsupply.com/en/suits/lazio-blue-plain/P4260.html?cgid=Suits => vestje vind ik matig, ik zou eerder voor een neutraal grijs vestje gaan, met deze stof: http://www.aristonfabrics.com/availability.html => A592-12 3,5m => 'grijs-achtig-donker-blauw'. Grijs vest: volgens mij zijn jullie hier sceptisch over? Stijlvol of juist goedkoop? Ik neig af te zien van een double-breasted vest overigens, misschien wat te klassiek. De meeste mensen zullen een double breasted 'niet begrijpen'. Ik denk aan: https://www.instagram.com/p/4JZ6B5BPWQ/ of https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/fd/14/93/fd14933426029eb18484f0ea820d8a5e.jpg
- Bij SuSu heb ik tevens het volgende pak geprobeerd: http://eu.suitsupply.com/en/suits/havana-blue-check/P4804.html?cgid=Suits&prefn1=color&prefv1=Blue . Van deze online foto word ik niet heel enthousiast (zeker niet van de das), maar in de winkel was ik iets enthousiaster. Wel twijfels m.b.t. het erg 'volle' beeld dat de stof geeft.

Bij blauw heb ik wel nog een beetje het gevoel dat het wat standaard is, maar is denk ik wel de beste optie. Zwart vind ik te sober, grijs is misschien wat saai, bruin vind ik niet mooi en lichte kleuren maken mij te flets. Het zal een ongevoerd of half-gevoerd pak worden. Zonder schoudervulling; dat vind ik echt mooier. Schoenen ga ik overigens zoeken nadat ik het pak heb gekozen: hebben jullie wellicht tips waar ik terecht kan voor 200 euro?

En dan iets anders: in de avond wil ik graag een smoking dragen. Ik ben inmiddels bij 5 winkels geweest; de mooiste RTW die ik heb gepast was een smoking van Hugo Boss. Echter wederom het probleem: ik heb een andere maat nodig in broek t.o.v. jasje. Ik heb vervolgens Tip de Bruin gebeld met de vraag of zij dat kunnen aanbieden. De volgende smoking spreekt mij namelijk wel aan: http://www.tipdebruin.nl/tip-de-bruin-amsterdam-slimfit-shawlkraag-smoking.html . De beste man wilde hier vreemd genoeg geen uitspraak over doen en stond er op dat ik naar de winkel kwam. Vreemd.. dat werkt averechts bij mij. Wat ik nu overweeg (en ik weet: dit is echt vloeken in de kerk op dit forum): een smoking exact naar wens laten maken via iTailor en de gok nemen. Mogelijk zijn de stof en snit drama, maar als de stof meevalt (wat ik ook wel lees online) en ik heb mazzel met de snit op basis van de maten die ik doorgeef, dan zou ik voor 160 euro een prima op maat gemaakte smoking kunnen hebben..... Ik heb helaas geen budget voor een MTM bij SuSu oid.

Benieuwd naar jullie reacties!

edit: fix broken links
Laatst bewerkt op: 17 april 2016 - 15:19:40 door Rodrigo

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2459 Gepost op: 17 april 2016 - 15:12:42
Pinterest links zijn dood
Elke expert begon ooit als beginneling.