Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738055 keer gelezen)

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2430 Gepost op: 06 maart 2016 - 09:41:11
Had hier hetzelfde probleem. Ruzie gehad over het shirt en de das. Ook met wat oger verkopers in Rotterdam, die me de vrouw meelulden. Gebroken wit moet verboden worden, ivoorkleurig ook. Gewoon wit en een donkerblauwe das, anders kun je je beter uitschrijven hier en niet om tips vragen.
Formerly known as Ruby Tuesday

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2431 Gepost op: 06 maart 2016 - 09:44:50
Bam. Gestrekt been. en uiteraard +1

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2432 Gepost op: 06 maart 2016 - 09:50:09
Op zijn Materazzi's idd.

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2433 Gepost op: 08 maart 2016 - 17:05:08
In wat verschilt voor jullie een trouwpak van een werkpak?
Elke expert begon ooit als beginneling.

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2434 Gepost op: 08 maart 2016 - 17:15:34
Ik werk nu in mijn trouwpak. Voor mijn bruiloft heb ik een pak gekozen wat ik voor mijn werk ook aan kan doen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2435 Gepost op: 08 maart 2016 - 17:46:36
Trouwen deed ik in morning coat. Trouwpakken zijn van die moderne fratsen.
Style is never out of fashion

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2436 Gepost op: 28 maart 2016 - 17:26:24
Jaja, het is een gewoon wit overhemd geworden. Ze zei al de hele tijd dat haar jurk niet van dat echt vies gebroken wit is, ze hield de sample van de jurk bij dit shirt en het leek er op:
http://www.profuomo.com/nl/royal-twill-no-6.html

Eigenlijk paste het ook bij een shirt uit de classic collectie, maar deze Sky Blue was mooier.
Ik blij, zij blij, hopelijk SF blij. :mrgreen: (ook al is het slechts Profuomo)

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2437 Gepost op: 28 maart 2016 - 17:42:58
Verhaal.
Ik blij, zij blij.

Goedzo.

Gravian

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2438 Gepost op: 29 maart 2016 - 19:44:12
Gefeliciteerd! Goeie tips

Rodrigo

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2439 Gepost op: 02 april 2016 - 18:10:49
Heren,

Zojuist circa 120 pagina's aan posts doorgelezen in dit topic; mocht er een samenvatting van dit topic op het internet te vinden zijn, dan hoor ik het graag!

Deze zomer stap ik in het huwelijksbootje. Ergens in de komende twee weken wil ik een afspraak maken voor een trouwpak. Maar waar, hoe moet het eruit zien, welke kwaliteit en tegen welke prijs.. => geen idee.

Ik merk jullie duidelijke voorkeur voor goede kleermakers (MTM), boven 'trouwwinkels' (tot nu toe wilde ik daar een afspraak maken).

Enfin, ik ben erg benieuwd naar jullie tips, adviezen, meningen op basis van de volgende overwegingen:

- Budget voor het 3-d pak: circa 800 (indien het uitsluitend draagbaar is op de bruiloft) of circa 1000 euro indien ik het zakelijk of bij andere gelegenheden ook kan dragen.
- Kleur: kan niet kiezen, maar blauw vind ik fout. Ik lijk te twijfelen tussen een zeer donker pak of een beige / taupe kleur. Bijvoorbeeld:
https://www.roka.nl/4466-4467-446-0727-011200809-trouwpak-alexander-alesi-beige   => natuurlijk zonder die witte sok!
https://www.roka.nl/hugo-3-piece-4111-2-011200798-trouwpak-alexander-alesi-taupe
- Glimmend: hoe fout is dit? Hiermee val je als bruidegom natuurlijk wel meer op. Ik vrees dat ik verdwijn in de crowd van bruiloftsgasten zonder een ietwat glimmend of opvallend pak.
- Na het lezen van dit topic ben ik een stuk minder enthousiast geworden over bovenstaande (glimmende) pakken. Wat kunnen jullie zeggen over de kwaliteit van Roka?
- Ik twijfel nu om alsnog een afspraak te maken voor een maatpak bij SuSu (waar ik mijn pakken koop voor werk) of New Tailor. Vanita lijkt me te duur.
Wat raden jullie aan qua pak, winkel? Waar moet ik op letten? Ik kan me voorstellen dat het weinig zin heeft om naar twee winkels te gaan; dat zal de keuze alleen maar moeilijker maken.

Welke winkels raden jullie aan voor de schoenen? Budget: 175 tot 250 euro. En wellicht zelfs tips voor het uitzoeken van ringen? Wetende dat dit geen trouwforum is, maar er worden een hoop spuuglelijke ringen aangeboden bij de bekende winkels. Ik neig naar witgoud / platinum, simpel, stijlvol.

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2440 Gepost op: 02 april 2016 - 18:13:34
Denk nooit meer aan Roka.
Welkom trouwens.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Mijn trouwpak
Reactie #2441 Gepost op: 02 april 2016 - 18:23:01
Een glimmend beige pak is inderdaad lang niet zo fout als een blauw pak  :thumbsup:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2442 Gepost op: 02 april 2016 - 18:36:47
Voor straf alles nog twee keer doorlezen. Misschien wel drie keer.

guest45

• Gast
Mijn trouwpak
Reactie #2443 Gepost op: 02 april 2016 - 18:41:29
Hoi Rodrigo

dit is wat je wil. Nouja, misschien niet wat je wil maar wat je zou moeten willen.

- Susu/Oger/iets soortgelijks.
- Navy/Antraciet, nietglimmend.
-geen roka
-Als je iets laat maken let er op dat je bij MTM veel meer keuze hebt w.b. details. Don't go crazy. Het feit dat het kan betekent niet dat het moet of dat het beter is. In doubt, kies de veilige optie. Zij moet opvallen, jij moet zo goed gekleed zijn dat je niet opvalt.

VB
doe maar 3-4 knoopsgaten op de mouwen met donkerbruine knopen ipv 6 in licht parelmoer. En niet die knalroze voering nemen.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2444 Gepost op: 02 april 2016 - 19:02:50
Hoi Rodrigo,

Vraag je aan vegetariërs of je varkens- of halfomhalf gehakt in je lasagna moet doen? Je gaat hier advies krijgen wat je niet wilt horen...

Overdag een jacquet (met hoed), 's avonds een donkerblauw pak, wit hemd, rustige das, evt. corsage afgestemd op bruidsboeket, zwarte wholecuts. Het enige wat mag opvallen is de fit en de kwaliteit.

Succes.