Heren,
Zojuist circa 120 pagina's aan posts doorgelezen in dit topic; mocht er een samenvatting van dit topic op het internet te vinden zijn, dan hoor ik het graag!
Deze zomer stap ik in het huwelijksbootje. Ergens in de komende twee weken wil ik een afspraak maken voor een trouwpak. Maar waar, hoe moet het eruit zien, welke kwaliteit en tegen welke prijs.. => geen idee.
Ik merk jullie duidelijke voorkeur voor goede kleermakers (MTM), boven 'trouwwinkels' (tot nu toe wilde ik daar een afspraak maken).
Enfin, ik ben erg benieuwd naar jullie tips, adviezen, meningen op basis van de volgende overwegingen:
- Budget voor het 3-d pak: circa 800 (indien het uitsluitend draagbaar is op de bruiloft) of circa 1000 euro indien ik het zakelijk of bij andere gelegenheden ook kan dragen.
- Kleur: kan niet kiezen, maar blauw vind ik fout. Ik lijk te twijfelen tussen een zeer donker pak of een beige / taupe kleur. Bijvoorbeeld:
https://www.roka.nl/4466-4467-446-0727-011200809-trouwpak-alexander-alesi-beige => natuurlijk zonder die witte sok!
https://www.roka.nl/hugo-3-piece-4111-2-011200798-trouwpak-alexander-alesi-taupe- Glimmend: hoe fout is dit? Hiermee val je als bruidegom natuurlijk wel meer op. Ik vrees dat ik verdwijn in de crowd van bruiloftsgasten zonder een ietwat glimmend of opvallend pak.
- Na het lezen van dit topic ben ik een stuk minder enthousiast geworden over bovenstaande (glimmende) pakken. Wat kunnen jullie zeggen over de kwaliteit van Roka?
- Ik twijfel nu om alsnog een afspraak te maken voor een maatpak bij SuSu (waar ik mijn pakken koop voor werk) of New Tailor. Vanita lijkt me te duur.
Wat raden jullie aan qua pak, winkel? Waar moet ik op letten? Ik kan me voorstellen dat het weinig zin heeft om naar twee winkels te gaan; dat zal de keuze alleen maar moeilijker maken.
Welke winkels raden jullie aan voor de schoenen? Budget: 175 tot 250 euro. En wellicht zelfs tips voor het uitzoeken van ringen? Wetende dat dit geen trouwforum is, maar er worden een hoop spuuglelijke ringen aangeboden bij de bekende winkels. Ik neig naar witgoud / platinum, simpel, stijlvol.