Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738098 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1890 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:57:16
Lekker makkelijk om iemand zijn trouwoutfit compleet af te fikken en geen enkele serieuze tip te geven wat er beter kan. En natuurlijk gaat hij niet een compleet nieuw pak kopen.

Spot on.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1891 Gepost op: 08 maart 2013 - 13:30:16
Kom net bij Uniek vandaan, hij gaat de schouders iets terug brengen waardoor het wat netter om mijn schouders valt en ook gelijk de mouwen de juist lengte krijgen. Inkorten van de mouwen zou ook wat lastig zijn geweest ivm de gestikte knoopsgaten.
Broek wordt een stukje ingekort. Hij vond hem goed zitten en moest niet strakker worden, dan kon je er niet meer normaal in zitten.
Hij was eigenlijk best enthousiast voor de rest over het pak.

Ben benieuwd hoe het er straks uitkomt en hopelijk hoeft er niet nog meer aan versleuteld te worden :)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1892 Gepost op: 08 maart 2013 - 13:35:00
schouders innemen is een gedurfde klus.

Volgens het kleermakertje  is de draad vrij makkelijk weg te halen door op een bepaalde manier het stiksel los te trekken. Of zijn het werkend knoopsgaten dan is het een stuk meer werk.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1893 Gepost op: 08 maart 2013 - 13:38:10
Knoopsgaten zijn functioneel inderdaad.

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1894 Gepost op: 08 maart 2013 - 13:46:59
Moet er eigenlijk zo'n lusje aan de achterkant van de rever onder het knoopsgat om fatsoenlijk een corsage erin te doen?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1895 Gepost op: 08 maart 2013 - 14:17:23
Als je toch de schouders onder handen laat nemen, dan zou ik daar inderdaad om vragen. Anders ook.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1896 Gepost op: 08 maart 2013 - 16:17:10
schouders innemen is een gedurfde klus.

Volgens het kleermakertje  is de draad vrij makkelijk weg te halen door op een bepaalde manier het stiksel los te trekken. Of zijn het werkend knoopsgaten dan is het een stuk meer werk.

Bij werkende knoopsgaten kan het niet aan de onderkant van de mouw, maar zal de mouw vanuit de schouder moeten worden ingekort.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1897 Gepost op: 08 maart 2013 - 16:19:45
^ Is wel afhankelijk van de mate. Ik heb mouwen laten inkorten van jasjes met werkende gaten aan de onderkant van de mouw, maar ik gok dat dat tot maximaal 1,5 cm kan.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1898 Gepost op: 08 maart 2013 - 16:30:29
Bij werkende knoopsgaten kan het niet aan de onderkant van de mouw, maar zal de mouw vanuit de schouder moeten worden ingekort.

Daarom zeg ik ook dat het stuk meer werk is  :wink:
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1899 Gepost op: 08 maart 2013 - 19:44:28

Ligt eraan hoeveel stof er aanwezig is tussen rand van de mouw en onderste knoopsgat.
In de regel echter vanuit de schouder.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1900 Gepost op: 12 maart 2013 - 07:53:41
Moet er eigenlijk zo'n lusje aan de achterkant van de rever onder het knoopsgat om fatsoenlijk een corsage erin te doen?

Bij mij werd mijn corsage met een magneetje vastgezet. Laat je pak wel zo mooi. Verder is de wijdte van je broek natuurlijk een kwestie van smaak, mijn smaak zou anders zijn dan die van je kleermaker en die van jou. Ik zou voor stukken (!) slanker gaan.

Fijn dat hij je schouders herstelt, benieuwd naar het eindresultaat.

Dit typende bedenk ik me ik dat ik het eindresultaat van mijn trouwpak nog niet met jullie gedeeld heb. Toch slordig, ben hier goed op weg geholpen.

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1901 Gepost op: 18 maart 2013 - 13:15:41
Ondertussen ben ik weer bij Vanita geweest. Nu twijfel ik alleen nog over het vest.

Mijn vriendin heeft bepaalt dat de thema kleur van de bruiloft paars zal zijn. Welke paars is aan mij omdat ik het dan kan matchen bij het pak.
Als vest had ik dezelfde donker blauwe stof als het pak. Is alleen bij nader inzien net wat te zakelijk.

Voor schoenen ben ik uitgekomen bij:

Dus, iemand nog goede ideeën?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1902 Gepost op: 18 maart 2013 - 13:16:41
themakleur. jongen.
live and let die

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1903 Gepost op: 18 maart 2013 - 19:09:52
(...)

Dus, iemand nog goede ideeën?

Géén themakleur?

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1904 Gepost op: 19 maart 2013 - 10:02:04
Dat is aan de vriendin. Daar kan ik niets aan doen helaas. Ik zei zelf ook al: dan doen we toch gewoon corsages maken, probleem opgelost. Iedereen opeens iets paars. Helaasch...