Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738098 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1860 Gepost op: 27 februari 2013 - 15:32:32
Heb je de optie al overwogen om het pak half-canvas te doen en het vest er via de full-canvaslijn bij te laten maken? Of gaat dat nog steeds boven het budget?

Susu heeft ook model London. Een moderne interpretatie van een klassiek Engels pak. Iets meer schoudervulling, maar niet te veel. De sluitknoop zit al lager en is nog eens met 2cm te verlagen voor een mooi klassieke lijn. Als je deze getailleerd draagt is het 'jeugdig' genoeg.

Voor wat betreft de schoenen: een slank ogende, niet te smalle oxford is de Loake Dorchester. Die heeft iets andere lijnen dan een standaard oxford. Loding voert een soortgelijk model.

De formele dassen van Velponi zijn het helemaal! :-)

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1861 Gepost op: 28 februari 2013 - 11:59:29
Heb je de optie al overwogen om het pak half-canvas te doen en het vest er via de full-canvaslijn bij te laten maken? Of gaat dat nog steeds boven het budget?

Susu heeft ook model London. Een moderne interpretatie van een klassiek Engels pak. Iets meer schoudervulling, maar niet te veel. De sluitknoop zit al lager en is nog eens met 2cm te verlagen voor een mooi klassieke lijn. Als je deze getailleerd draagt is het 'jeugdig' genoeg.

Voor wat betreft de schoenen: een slank ogende, niet te smalle oxford is de Loake Dorchester. Die heeft iets andere lijnen dan een standaard oxford. Loding voert een soortgelijk model.

De formele dassen van Velponi zijn het helemaal! :-)
Het pak half canvas en dan een ontzettend duur full-canvaslijn vestje erbij is in mijn optiek de omgekeerde wereld. Dan heb ik liever een full-canvas pak en een vestje uit de goedkopere lijn.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1862 Gepost op: 28 februari 2013 - 12:16:41
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik was in de veronderstelling dat de goedkope lijn geen vesten bood. Indien dit wel zo is, dan zou ik alle stukken uit de Basic-Businesslijn laten maken als dat voor jouw budget beter past.

Nog een opmerking m.b.t. de vesten: een goedkoop ogend Ready-To-Wear vest van glimmend materiaal, of met een pasvorm die te wensen overlaat zou je afbreuk kunnen doen aan het pak.
Laatst bewerkt op: 28 februari 2013 - 12:18:27 door Mad Hatter

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1863 Gepost op: 07 maart 2013 - 17:45:04
Ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee :)
Deze lente ga ik trouwen en heb ondertussen mijn en das pak gekocht. Net mijn manchetknopen binnen gekregen en toen viel me ineens op dat de mouwen van mijn pak te lang lijken of die van mijn overhemd te kort. Ik vermoed dat het mijn pak is? Ook heb ik het idee dat de pijpen van de pantalon iets te lang zijn? Eventueel nog meer aanmerkingen over het pak wat gecorrigeerd zou moeten worden?

http://imgur.com/7TIMeKu

Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat grijs vind allemaal (goh) en wil het wat losser maken met een pochet. Maar ik krijg ook een corsage, waarschijnlijk een paarse bloem die hier een beetje op lijkt: http://www.wijtzes.nl/album/fotos/img/orchidee%20paars.JPG Vraag me af of dat wel te combineren valt.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1864 Gepost op: 07 maart 2013 - 19:23:00
Donderdagavond borrel gehad dus oprechte mening:

Nieuw pak aanschaffen, zit nergens naar..

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1865 Gepost op: 07 maart 2013 - 19:31:01
Waar gekocht?

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1866 Gepost op: 07 maart 2013 - 19:47:25
Donderdagavond borrel gehad dus oprechte mening:

Nieuw pak aanschaffen, zit nergens naar..
Oei dat klinkt niet best! Helaas geen optie.
Wat is er allemaal mis mee?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1867 Gepost op: 07 maart 2013 - 19:55:51
Allereerst welkom, en van harte met het voorgenomen huwelijk.

Je eigen constateringen zijn juist, pantalon is te lang en vrij ruim, schouder zit wat rommelig, mouw lijkt wat te lang idd en jasje en vest sluiten erg hoog. Lengte van je pantalon en mouwlengte zijn makkelijk aan te passen, en slanker maken van je pantalon kan een goede kleermaker ook wel. Dat zal een hoop schelen denk ik.

Model van het jasje wordt lastiger, maar is ook niet zo heel slecht vind ik. Je zou kunnen overwegen je vestje te vervangen door wat anders, of gewoon 2-delig gaan.

Waar heb je het gekocht, wie heeft je geadviseerd?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1868 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:13:36
Heb je ook een foto van je jasje dicht? Kan al heel anders lijken. Verder wat floris zegt. Denk dat je bassin (kont) van de broek ook moet worden ingenomen. Het rommelt allemaal een beetje.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1869 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:21:13
Is nog best wat van te maken; zie floriss. Mooie goot in je das trouwens. De bewolkteluchtfoto maakt het geheel wat somberder.
Staan de schoenen al vast? En wat is dat toch met die schuine zakken op trouwpakken? Maakt ook niet uit, want daar doe je niets meer aan. Weet je dat vast voor je volgende bruiloft.  :mrgreen:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1870 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:23:48
SuSu rtw misschien, door de sluitknoop, denk ik hardop.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1871 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:27:52
Enneh, tuin op het noorden, C. Obvious.

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1872 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:29:05
Foto was wat mislukt maar dicht is het:
http://imgur.com/XQriHpI Valt me nu pas op dat ik bij 1 zak de flap naar binnen heb en de ander niet oops.

Pak komt bij Narin vandaan, achteraf bezien wellicht niet de juiste keuze. Dat is een tailor in Bangkok die op de Engelse tegenhanger van deze site goed staat aangeschreven (niet zo'n pak voor $200,- gast ofzo).

Ik zal eens bij een goede kleermaker langs gaan om te kijken wat er van te maken valt.

dr@goon

• Bekijk profiel
Reactie #1873 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:30:55
Enneh, tuin op het noorden, C. Obvious.
hah op het noord westen idd

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1874 Gepost op: 07 maart 2013 - 20:36:39
Niet trouwen in die tuin!