Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738113 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1515 Gepost op: 26 juni 2012 - 20:30:05
@tomr wat is een button-flower? Is dat een knoop in vorm van een bloem? zo ja waar moet ik die plaatsen op mijn pak?

Een boutonnière oftewel bloem in het reversknoopsgat, zie plaatjes hierboven. Is ook nog een boek over volgeschreven.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1516 Gepost op: 26 juni 2012 - 20:50:25
Die sluitknoop zit echt heel erg hoog. Dit wil je vast niet horen, maar het verpest imo het hele pak. Aan de andere kant, waarschijnlijk zal het je gasten niet opvallen. ;-)

Wordt in mijn ogen versterkt doordat de broek wel erg laag valt, misschien je kruis wat uitdiepen zodat de broek hoger gedragen kan worden

Phoenixutah

• Bekijk profiel
Reactie #1517 Gepost op: 26 juni 2012 - 23:56:39
@henley: heel scherp, broek ligt idd wat lager. Heb ik express aangevraagd daar ik broeken graag op de heup draag. Is dat nog te herstellen denk je?

Alsnog stoort het me nog niet, wel jammer dat ze er bij het meten er niet aan hebben gedacht. Wellicht dat mijn mening verandert als ik mijn pak weer aantrek... :cry:

Nywy. Zit morgen een paar dagen in Barca. Als ik wat heb gescoord om mijn pak af te maken dan zal ik zo vrij zijn om dat met jullie te delen...  :-D

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1518 Gepost op: 27 juni 2012 - 00:06:49
O ja, dit niet doen, Phoenix:

Hebben jullie trouwens een tip voor een mooie das? Cremewit en een pochet in zelfde kleur?

Je zou een stukje kunnen teruglezen in dit topic voor das-pochet-inspiratie.
Laatst bewerkt op: 27 juni 2012 - 00:08:29 door Carwo

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1519 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:19:56
Het uitzoeken van een das bij m'n trouwpak is toch lastiger dan ik dacht. De das mag niet te zakelijk zijn, dus navy en bruine dassen vallen wat mij betreft af, evenals de meeste dassen met een streepje. Harde kleuren als rood en geel lijken mij ook niet geschikt. De das die al een tijdje in m'n hoofd zat was de das die Carwo hier ook eens heeft aangeraden. Niet te glad en blauw zonder tuttig te worden. Sergio vond Cashmere en zomer geen goede combinatie, maar verder zie ik niet zo snel iets wat aan bovenstaande eisen voldoet.

Iemand anders nog andere ideeën?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1520 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:38:50
Eens met Sergio. Ik vind die andere twee wel leuk, Bill.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1521 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:45:16
Of deze:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1522 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:49:47

Deze.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1523 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:52:18
Dat is de Miesjaa-das, of niet? Moet wel een wit shirt bij.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1524 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:54:43
Ja idd, uiteraard wit shirt. Ik vind de donkerblauwe versie die jij hierboven voorstelt wat te hard ogen, deze is frisser.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1525 Gepost op: 27 juni 2012 - 10:58:24
In de zomer zijn deze drie getoonde dassen niet minder zakelijk dan navy of bruine dassen. Zeker de "dot" is een voor je trouwdag niet geschikte variant. In mijn optiek althans. Van de drie getoonde is de middelste het meer passend.

Deze lichte kleur blauw is wel mooi. Wat bedoel je eigenlijk met niet te glad? Het materiaal? Bij een trouwpak is een mooie glanzende gladde patroongeweven zijde juist erg mooi. Paisly in diverse tinten blauw is ook mooi. Het blijft heel persoonlijk natuurlijk. Voor je trouwdag zeker geen grove stof nemen. Is mijn mening.

De door Carwo en Floriss getoonde weving is mooi en chic. Bovendien ook na "de dag" nog goed inzetbaar. Qu
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1526 Gepost op: 27 juni 2012 - 11:00:50
Eens, Floriss. Wordt ook iets te blauw met een navy pak (?). Op afstand is-ie midblauw:

Ik voorzie ook een probleempje met eventuele elektronische trouwfoto's, qua moiré.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1527 Gepost op: 27 juni 2012 - 11:02:07
Die gaat nu al 'leven' op mijn beeldscherm, C. Het pak is blauw en het shirt is wit inderdaad. Sergio gaf nog aan naar shantung zijde te kijken, aangezien dat ook wat een grove structuur heeft, maar de dasjes bij drake's in shantung zijn voornamelijk donkere regimental stripes.

Een andere die ik wel aardig vond, maar Mevrouw S. 'oubollig voor een trouwerij':

@ Amadeus, met te glad bedoelde ik iets verschrikkelijks als onderstaand. Levert een fletse weinig contrastrijke das op.
Laatst bewerkt op: 27 juni 2012 - 11:05:03 door Bill Splates

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1528 Gepost op: 27 juni 2012 - 11:04:00
Mevrouw S. heeft een punt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1529 Gepost op: 27 juni 2012 - 11:04:28
Ja, bij mij ook. Shantung is leuk, maar geen donkere regimentals inderdaad.

Ik vind die andere bloemetjesdas een stuk mooier.