Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738110 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1590 Gepost op: 27 juni 2012 - 16:24:24
Dat zou zelfs voor mij te blauw worden.

Dat is heel heel licht blauw.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1591 Gepost op: 27 juni 2012 - 16:39:10
Dat is heel heel licht blauw.

Maar dan nog B. Met blauw jasje en blauwe das, die zelf ook weer verschillende blauwtinten bevatten. Ik vind het goed, maar dan doen we een andere das  : ).

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1592 Gepost op: 27 juni 2012 - 16:59:07
Terug bij af. Een jacquet dus. :)

^Overigens van Velponi de benaming geleerd. Het waardeoordeel is wel van mezelf en onveranderd.

Ik had deze post nodig:

Ik ben het met bovenstaande interpretatie van Tenue de Ville niet eens. Ik weet wel dat in Nederland Tenue de Ville vaak gelijkgesteld wordt met jasje-dasje, maar volgens mij is het oorspronkelijk de korte variant van de Jacquet, en daardoor juist zeer geschikt voor een hedendaags huwelijk.

In Duitsland is de combinate zwart jasje - grijze broek ingevoerd door Bondskanselier Gustav Stresemann, die het teveel werk vond om steeds te wisselen tussen Jacquet (verplicht in de Bondsdag) en een pak (gebruikelijk tijdens het werk), en dus een tussenversie "uitvond". Deze outfit wordt in Duitsland nog steeds een "Stresemann" genoemd.

De heer Stresemann (zo te zien helaas zonder "Stresemann", maar wel met gave schoenen):

Deze combinatie was overigens al ver voor Stresemann bekend, alleen niet zozeer voor officiele gelegenheden. Dit is groothertog Peter van Rusland (1864 – 1931):

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1593 Gepost op: 27 juni 2012 - 18:02:02
Maar dan nog B. Met blauw jasje en blauwe das, die zelf ook weer verschillende blauwtinten bevatten. Ik vind het goed, maar dan doen we een andere das  : ).

Shirt met rode streep was leuk geweest. Geen grap.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1594 Gepost op: 27 juni 2012 - 18:26:29
Shirt met rode streep was leuk geweest. Geen grap.

Wordt wel een beetje wedstrijdje patronen mixen. Even leuk, maar de lol is er snel af. Vind/merk ik.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1595 Gepost op: 27 juni 2012 - 18:28:59
Wordt wel een beetje wedstrijdje patronen mixen. Even leuk, maar de lol is er snel af. Vind/merk ik.

Komt Swaantje wel achter, wordt zo druk allemaal.  :-^
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1596 Gepost op: 27 juni 2012 - 18:38:44
Het is toch geen wedstrijd, C., het is zoeken naar de juiste balans. Ik zit zo te googelen naar combinaties en vind per definitie een shirt met een streep mooier staan onder een geruit jasje dan een effen shirt. Mijn persoonlijk stijlicoon is toch wel Nicola Ricci, die doet weinig verkeerd op het gebied van patternmatching.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1597 Gepost op: 27 juni 2012 - 18:45:44
Het is toch geen wedstrijd, C., het is zoeken naar de juiste balans. Ik zit zo te googelen naar combinaties en vind per definitie een shirt met een streep mooier staan onder een geruit jasje dan een effen shirt. Mijn persoonlijk stijlicoon is toch wel Nicola Ricci, die doet weinig verkeerd op het gebied van patternmatching.

Ik vind das en jasje eigenlijk al te veel, bij deze combinatie. Heeft ook met de drager te maken, denk ik. Ik kan me voorstellen dat dit prima past bij Punt, en ook bij jou, for that matter. Ik heb zelf liever een tandje minder, hoe zeer ik ook van patronen (en texturen) houd.

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Mijn trouwpak
Reactie #1598 Gepost op: 27 juni 2012 - 23:57:17
Hoe zou het met de das van Miesjaa zijn, trouwens?

Excuses voor de late reactie. Ben de laatste tijd wat minder online geweest.

De das is uiteindelijk heel anders geworden. Heb een roze das genomen, omdat deze ongeveer dezelfde kleur heeft als een deel van de bloemen uit het boeket. Daarnaast vind ik het wel een leuk effect geven. Heb er wel voor gekozen om hem in één kleur te houden, omdat ik het anders te druk vond worden..

De schoenen zijn verder vervangen door een paar Van Liers..

[attachment deleted by admin]

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1599 Gepost op: 28 juni 2012 - 00:11:23
Kunnen we je feliciteren?

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Mijn trouwpak
Reactie #1600 Gepost op: 28 juni 2012 - 00:12:35
Kunnen we je feliciteren?

Nee, nog niet. Vrijdag is de grote dag :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1601 Gepost op: 28 juni 2012 - 00:13:30
Ah, alvast een heel plezierige dag gewenst dan!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1602 Gepost op: 28 juni 2012 - 00:15:05

Deze gast?  :o

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #1603 Gepost op: 28 juni 2012 - 00:17:06
Niks mis mee, toch?
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1604 Gepost op: 28 juni 2012 - 07:07:40
Deze gast?  :o

Die ja. Mijn grote vriend Nicola illustreert hier het failliet van het witte shirt door er een drukke broek bij te dragen. Vaak doet hij dit met een ruit. Tsja, je moet wat als je een wit shirt wilt dragen. Ik snap z'n statement wel.