Auteur Topic: Mijn trouwpak  (739438 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1320 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:46:28
Draag je een TW-steel onder je manchet? Nu zit deze wel heel erg ruim.

Lengte van de mouw is imho wel in orde.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1321 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:53:58
Lengte is netjes. Waarom heb je alletwee de knopen dicht?
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1322 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:54:19
Nee, heb juist mijn horloge afgedaan, omdat het manchet hier niet overheen past..

Jullie geven nu beide aan dat de lengte gewoon goed is. Is het dus normaal dat de mouwen van het overhemd dus net tot de polsen komt als ik mijn armen recht naar beneden laat hangen? En het jasje dus nog korter?

Als ik mijn armen buig, trekken deze natuurlijk nog wat verder terug.

Sorry voor deze basic vragen hoor, maar dit is de eerste keer dat ik geen confectie draag..

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1323 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:55:33
Klopt, dat is een foutje.

Onderste knoop moet natuurlijk niet dicht..

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1324 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:05:01

Jullie geven nu beide aan dat de lengte gewoon goed is. Is het dus normaal dat de mouwen van het overhemd dus net tot de polsen komt als ik mijn armen recht naar beneden laat hangen? En het jasje dus nog korter?

Uiteraard ook afhankelijk van je eigen voorkeur maar in principe 2x ja.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1325 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:06:29
Op jouw pak is voldoende aan te merken, maar dit is dan ook een forum waar mannen de snit van een pak willen perfectioneren. Dus voor je gemoedsrust was het wellicht niet verstandig om hier een foto te plaatsen.

Je geeft aan dat de je de mouwen niet goed vind aanvoelen, dus dat is het enige waar ik verder op in wil gaan. Lengte hangt nauw samen met breedte. De lengte is goed, maar de mouwen zelf zijn te breed. Ik zou de mouwen dus eerder iets versmallen. Edit: of wat Fedor zegt

Het draait allemaal om verhoudingen. Neem bijvoorbeeld de broekspijpen van Jort Kelder: te kort, maar omdat ze zo smal zijn komt hij ermee weg. Het zou geen gezicht zijn als hij standaard broekspijpen op hoogwater zou dragen. Voel je 'm? Edit: En inderdaad moet het shirt een centimeter of wat onder het jasje uitkomen. Dat is goed zo.

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1326 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:07:42
Ik sta er echt van te kijken hoe snel er hier gereageerd wordt. Erg leuk!

Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom! :-)

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1327 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:19:25
@Swann: Ik realiseer me dat ik wel wat reacties kan krijgen op de foto, omdat de meesten op dit forum wat kritischer over pakken zijn dan de gemiddelde mens ;)

Dat is ook niet erg, ik heb een dikke huid ;)

Neemt niet weg dat de foto hier niet heel lang zal staan. Wil niet het risico lopen dat mijn vriendin de foto tegenkomt. Die kans is natuurlijk niet heel groot, maar toch..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1328 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:42:22
De lengte is goed, maar de mouwen zelf zijn te breed. Ik zou de mouwen dus eerder iets versmallen.

Het draait allemaal om verhoudingen.

Dat is goed zo.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1329 Gepost op: 14 mei 2012 - 09:48:39
Neemt niet weg dat de foto hier niet heel lang zal staan. Wil niet het risico lopen dat mijn vriendin de foto tegenkomt. Die kans is natuurlijk niet heel groot, maar toch..
Ach er gaan vast wel meer mensen trouwen de komende tijd, dus het risico is klein ;)

Ik snap je gedachten over "gevoelslengte": mouwen van pakjasjes zijn erg kort als je deze zonder shirt er onder zou dragen (wat niet de bedoeling is). Lengte van de mouwen van het shirt en het jasje zijn op elkaar afgestemd en kloppen dus wel in jouw geval.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1330 Gepost op: 14 mei 2012 - 10:12:09
@Miesjaa:
Het verschil in lengte tussen de mouwen van hemd en jasje zijn nu goed inderdaad. Echter is het hemd op de foto nog nieuw. In mijn ervaring krimpt dat nog 1-2 cm door het wassen en strijken. Eigenlijk zou geen enkel hemd bij aanschaf mouwen moeten hebben die precies op lengte zijn.

Dit heeft ook nog een andere reden. Mijns inziens is de juiste lengte van de mouw als deze met open manchet net over het begin van de handpalm valt. Het manchet dient vervolgens krap genoeg te zijn opdat wanneer deze gesloten is, het juist iets hoger op het eind van de pols blijft rusten. Op deze manier ontstaat er een beetje 'overschot' aan stof in de mouw, die ervoor zorgt dat het manchet bij het bewegen niet verschuift.

Ik ben van mening dat de pasvorm van het hemd op bepaalde punten niet aan verhoudingen onderworpen zou mogen worden. De mouwlengte en manchetwijdte dienen gewoon te 'werken'. Het jasje is nu wat mij betreft goed in verhouding voor jouw postuur.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1331 Gepost op: 14 mei 2012 - 10:17:50
Het jasje is nu wat mij betreft goed in verhouding voor jouw postuur.

Dit is tevens mijn mening. Ik denk niet dat er veel meer in zit.

Ben zelf niet zo fan van die witte das en die roze details..

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1332 Gepost op: 14 mei 2012 - 10:28:00
Dit is tevens mijn mening. Ik denk niet dat er veel meer in zit.

Ben zelf niet zo fan van die witte das en die roze details..

Witte das bij en trouwpak vind  juist erg mooi. Smaken verschillen gelukkig :-)

Roze details ben ik ook niet zo van. Het gilet is een bepaalde kleur grijs. Door de lichtval op deze foto lijkt het inderdaad wel een beetje roze, maar dat is het niet.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1333 Gepost op: 14 mei 2012 - 10:34:50
Ik zou gewoon genieten van de grote dag. Jasje zit prima.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1334 Gepost op: 14 mei 2012 - 10:35:26
De dasknoop (voor zover te zien) lijkt behoorlijk groot. Heb je een gewone Four-in-Hand geprobeerd?