Auteur Topic: Mijn trouwpak  (739438 keer gelezen)

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1290 Gepost op: 21 april 2012 - 13:45:13
In mijn pak zat ook een subtiele glans als de zon erop scheen, maar ik weet niet of daar mohair in verwerkt zat (Alexander?).

Ik zou voorkomen dat de stof te veel glimt. Uiteindelijk is de bruid de belangrijkste persoon van die dag. Ga nooit opvallender gekleed dan de bruid. Neem vooral ook een stuk stof van de jurk mee als je een pak gaat uitzoeken.

Uiteindelijk is het wel belangrijk dat je je goed voelt in je kleding. Als dat grijze schoenen zijn, so be it.

Veel stijlforummers hebben een voorliefde voor tijdloze kleding, of dit nu klassiek Engels is of flamboyant Italiaans (om maar wat clichés erin te brengen). Als je op dit forum tips vraagt, kan je dus ook tips in die richting verwachten. Je moet hier zelf een afweging in maken in hoe verre jij hierin mee wil gaan.

Ik heb in mijn zoektocht naar mijn trouwpak ontzettend veel gehad aan stijlforum. Sterker nog, ik ben blijven hangen en heb amper nog oog voor 'normale' kleding. Dat is het gevaar, maar mij hoor je niet klagen(mijn vrouw hoor je overigens wel klagen :wink:). 

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1291 Gepost op: 21 april 2012 - 18:31:13
Mooi, Bob.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1292 Gepost op: 21 april 2012 - 19:02:55
Had je pak even opgezocht Bob maar zag er zeker mooi uit!

Het zou overigens ook leuk zijn als Alfa nog wat van zich zou laten horen over zijn bevindingen bij Sergio..

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1293 Gepost op: 23 april 2012 - 11:07:07
Misschien een domme vraag van een nieuwkomer maar...Wie is Sergio?

Ik ben bij Alexander geweest (= sergio?) Ik heb een goede indruk van hem gekregen en ben ervan overtuigd dat hij weet waar hij over praat. Daarnaast was het een prettig en leerzaam gesprek.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1294 Gepost op: 23 april 2012 - 11:10:27

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1295 Gepost op: 23 april 2012 - 11:12:52
Ik ben niet zozeer op zoek naar stijltips, heb mijn eigen ideeën over wat ik mooi vind en als een ander het daar niet mee eens is, so be it.

Wees vrij om 'adviezen' te geven over stijl, wellicht spot ik nog wat moois waar ik zelf niet aan had gedacht.

Ik ben me aangemeld op SF om een beeld te krijgen van goede leveranciers van maat pakken en me hierin te laten adviseren door gebruikers die niet (direct) een band/link hebben met een bepaalde leverancier of aanbieder.

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1296 Gepost op: 23 april 2012 - 11:13:17

Ik had al zo'n vermoeden, dus vandaar mijn vraag :)

Phoenixutah

• Bekijk profiel
Reactie #1297 Gepost op: 23 april 2012 - 12:27:13
Heren, graag jullie mening.

Voor mijn trouwen heb ik een niet al toereikend budget.
Ik zit te denken aan 2 pakken van de suit supply. Deze wil ik enkel gebruiken voor de ceremonie.

Pak 1 bijlage 1 is wool-linen (wat zijn de eigenschappen van deze stof?)
Pak 2 bijlage 2 is pure wool 110

Kan ik een van deze pakken gebruiken of ben ik echt el cheapo bezig?

[attachment deleted by admin]

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1298 Gepost op: 23 april 2012 - 12:38:31
Zoals ik al zei, ik ben (voor zover mogelijk na 1 uur praten) overtuigd van de kennis en kunde van Alexander (Vanita), maar aangezien ik, na overleg met mijn aanstaande vrouw ;), toch een (waarschijnlijk) contrasterend vest/gilet wil, bij mijn pak, ik waarschijnlijk niet uitkom qua budget in Den Haag vraag ik jullie het volgende:

* vooropgesteld: Ik ben geen dagelijkse pakkendrager, maar zie wel (ook hier op SF) direct wat een goed zittend pak is.

WAT maakt het verschil tussen de pakken van Vanita en SuSu?

Ik snap waarom de pakken van Vanita in de business basics aantrekkelijker geprijsd zijn. (minder uitgebreide stofkeuze en half-cavas), maar als je daarvan afstapt....en dus full canvas gaat....wat is dan het verschil tussen deze twee partijen?

Bij SuSu adverteren ze ook met 'MTM vanaf € 500,- ofzo) maar ik zat al weer op € 1.000,- (3-delig) en dan is het verschil al weer kleiner met Vanita (3-delig)

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1299 Gepost op: 23 april 2012 - 13:26:35
Heren, graag jullie mening.

Voor mijn trouwen heb ik een niet al toereikend budget.
Ik zit te denken aan 2 pakken van de suit supply. Deze wil ik enkel gebruiken voor de ceremonie.

Pak 1 bijlage 1 is wool-linen (wat zijn de eigenschappen van deze stof?)
Pak 2 bijlage 2 is pure wool 110

Kan ik een van deze pakken gebruiken of ben ik echt el cheapo bezig?

Indien confectiematen met enige aanpassingen jou behoorlijk goed passen, kom je hiermee zeker netjes voor de dag. Wat niet wegneemt dat van SuSu RTW de fijnproevers natuurlijk niet warm of koud worden.

Puur wol is de standaard. Linnen is luchtiger, meer zomers, meer casual en kreukgevoeliger. Hoe groter het percentage linnen, hoe meer de stof deze eigenschappen heeft.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1300 Gepost op: 23 april 2012 - 14:42:24
Als ik goed opgelet heb:

Het grote verschil tussen Vanita en Suit Supply is dat susu met aanpassingen t.o.v. een 'standaard' patroon werkt en dat Vanita een heel nieuw patroon voor je tekent op de computer. Suit Supply gaat uit van een standaard pak en past daaraan dingen aan, maar daar zijn de nodige limitaties aan. Een voorbeeld is dat de sluitknoop bijvoorbeeld maar 2 cm verplaatst kan worden. Daarnaast kies je voor een bepaald model en kunnen bijvoorbeeld revers niet of nauwelijks aangepast worden.
Bij Vanita wordt een geheel nieuw patroon voor je getekent, waarbij er in principe geen limitaties zijn qua positie van sluitknoop, plaatsing zakken, breedte revers etc.

Qua fit is dit een korte samenvatting; in de topics van susu en vanita zijn hierover nog veel meer details te vinden.

Qua prijs bovenop de vanafprijs: die is vrijwel alleen afhankelijk van de stof die je kiest. Dure stof = duur pak.

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1301 Gepost op: 23 april 2012 - 15:40:49
ok, dus de keuze qua aanpassingen is veel groter bij Vanita.

Iemand anders nog toevoegingen vwb de verschillen tussen deze 2 partijen?!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1302 Gepost op: 23 april 2012 - 15:41:57
Dat je SuSu nog overweegt na Vanita?? :-^

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1303 Gepost op: 23 april 2012 - 15:46:48
beetje flauwe opmerking Bogart,

Ik zei al....ik geloof direct (zonder twijfel) dat Vanita een beter eindproduct zal leveren omdat het nog meer custom made is....

maar zoals je ook al hebt kunnen lezen in een eerdere post van mij is, dat ik waarschijnlijk niet uitkom qua budget bij Vanita, aangezien de BB stoffen voor MIJN pak (zoals de naam al zegt) te zakelijk zijn. En dat het (zover ik weet) enige alternatief bij vanita, een full canvas variant is, welke mijn budget overstijgt.
Laatst bewerkt op: 23 april 2012 - 15:50:56 door Alfa77

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1304 Gepost op: 23 april 2012 - 15:57:19
Gut o gut wat een drama.  :mrgreen:

Volgens mij ben je er allang uit voor jezelf.

Voor het betere eindproduct van Vanita ben je niet bereid te betalen. Dan blijft Suit Supply over wat een redelijk alternatief is. Verwacht echter niet hetzelfde eindresultaat.

Ik heb een MTM van Suit Supply en twee pakken van Vanita. Daar zit toch wel duidelijk verschil in. Sowieso zijn de stoffen van Vanita mooier en zijn hun pakken veel beter gesneden. Ziet er dus mooier uit maar draagt ook veel prettiger.
Pak van Suit Supply zit mij te ruim, de opties waren erg beperkt en kwaliteit is minder. Plastic knopen en stiksel op naad van de broek begint al los te laten (na ongeveer 1x per week dragen afgelopen 1,5 jaar).
Laatst bewerkt op: 23 april 2012 - 15:58:56 door Pat