Auteur Topic: Mijn trouwpak  (739438 keer gelezen)

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1305 Gepost op: 23 april 2012 - 16:33:46
Duidelijke taal Pat, bedankt.

Maar dat het MTM pak van SuSu te ruim zit....lag dat aan de verkoper (die te weinig of verkeerd maten heeft opgenomen) of kunnen ze het gewoon niet zo goed laten maken bij SuSu?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1306 Gepost op: 23 april 2012 - 16:38:57
Ligt aan meerdere zaken denk ik.

Sowieso is maatwerk een proces van leren en ervaren. Een tweede maatpak zal weer beter zitten dan de eerste. Ik ben destijds in Amsterdam door Tristan geholpen. Mijn shirts - die hij ook heeft opgemeten - zitten wel goed. Het pak zit best aardig hoor maar het is duidelijk Vanita. Komt zeer waarschijnlijk door hun manier van meten in combinatie met het werken van een vooraf bepaald model.

Daarnaast merk ik dat ik de lat voor mezelf steeds hoger leg. Was ik eerst tevreden met een MTM shirt van Suit Supply ga ik daarvoor nu ook naar Vanita.

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1307 Gepost op: 23 april 2012 - 16:41:30
Dat is ook zoiets...dit is mijn eerste maatpak en aangezien ik ook al vaker heb gelezen hier dat 'je eerste maatpak' nooit perfect is twijfel ik gewoon.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1308 Gepost op: 23 april 2012 - 16:43:54
ik heb 1x een jasje laten maken bij de SuSu en sindsdien koop ik gewoon weer uit het rek. msch vanita nog eens proberen. of huntsman.
live and let die

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1309 Gepost op: 23 april 2012 - 16:52:19
Na mijn MTM pak van SuSu nog een keer een RTW pak bij ze gekocht. RTW pak zat beter.

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1310 Gepost op: 23 april 2012 - 16:53:22
das dan weer heel jammerlijk vind ik.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1311 Gepost op: 04 mei 2012 - 09:56:15
Vandaag geslaagd. Uitermate tevreden over de gekozen stof en samenstelling. Donkergrijs, 16% mohair voor een klein beetje glans. Knoop kon ik ondanks eerdere berichten op dit forum een stuk lager plaatsen dan we van SuSu gewend zijn. ... En dan nu het lange lange wachten. Zeer nieuwsgierig hoe het er in zijn geheel uit zal zien. Stof vanaf een staal uitzoeken blijft zeer lastig...

Inmiddels heb ik het pak thuis, en ben ik meer dan tevreden! Op de dag zelf zullen er zeer veel foto's gemaakt worden, waarvan ik er een hier zal plaatsen zodat jullie kunnen schieten. Ik overweeg de mouwen nog iets korter te laten maken, voor mijn gevoel iets brutaler.

Vraag aan de heren: pak is donkergrijs, shirt wit, schoenen en riem donker bruin. Kleur das mag wat mij betreft sprekend zijn. Wat zou uw keus zijn? Hoef niet te matchen met mevrouw Donz. Ook: bestaat er een regel hoe de das te knopen op je huwelijksdag? Normaal wissel ik dagelijks van knoop, van de standaard dubbele windsor tot een meer gewaagde flinke "pisgoot". Wat zou uw keus zijn?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1312 Gepost op: 04 mei 2012 - 10:17:21
donkerblauw en zwarte schoenen. geen riem.
live and let die

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1313 Gepost op: 04 mei 2012 - 10:22:14
Voorbeeldje van de stof?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1314 Gepost op: 04 mei 2012 - 10:43:50
Voorbeeldje van de stof?

Kan je slechts de gegevens sturen:

Ariston
(29) A592/11
Weight 230 gr/mtl
84% wool - 16%mohair

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1315 Gepost op: 04 mei 2012 - 15:58:57
230gram en dan nog mohair erin? Da's echt puur voor de zomer.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1316 Gepost op: 04 mei 2012 - 18:43:59
donkerblauw en zwarte schoenen. geen riem.

Vind ik persoonlijk meer een standaard werk outfit

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1317 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:23:33
Beste stijlforum leden, 
Ik heb in mijn zoektocht naar een trouwpak al regelmatig op jullie forum rondgekeken. 

Nu heb ik inmiddels een trouwpak uitgezocht bij Dasarto in Arnhem. Afgelopen zaterdag heb ik hem gepast. Mij eerste gedachte toen ik het overhemd aandeed, was dat deze te korte mouwen had. De verkoper gaf aan dat ik dat eerst eens met het jasje eroverheen moest bekijken. Toen ik deze aan had, kwam het overheid netjes een stukje onder het jasje uit. 

Thuis ben ik toch weer gaan twijfelen, omdat volgens mij de mouwen van het jasje ook gewoon te kort zijn. Volgens mij klopt de afstand dat het overhemd onder het jasje uitkomt wel, maar is de mouw van zowel het jasje als het overhemd gewoon wat te kort. Mijn gevoel is dat deze misschien wel een cm of twee langer kunnen. 

Aangezien ik in mijn vrienden en kennissenkring weinig mensen ken die echt vertand van pakken hebben, hoop ik dat jullie mij hier jullie mening over kunnen geven. Ik zit er namelijk eigenlijk best wel mee in mijn maag. Mijn trouwpak moet gewoon perfect zijn.  Alvast bedankt voor jullie op of -aanmerkingen,

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1318 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:31:50
Met de mouwlengte is niets mis.

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1319 Gepost op: 14 mei 2012 - 08:35:10
Dat is een snelle  reactie. Bedankt.

Wat is er wel mis dan met het pak? Commentaar is welkom :-)