Heren,
Met veel plezier en interesse dit topic gelezen. Hoewel niet meer actueel voor mediaman (is hij nog steeds getrouwd?), is het zeker niet outdated.
Zelf ga ik over twee weken trouwen, met 8 weken voorbereiding. Mijn bruid trouwt niet in het wit, daarom heb ik gekozen voor een eenvoudig kostuum en geen tradtioneel trouwpak: dat steekt te veel af.
Na wikken en wegen en vooral veel inlezen op internet heb ik gekozen voor een blauw pak, weving birdseye. Lichtblauw shirt met schuine keperbinding (visgraat). Bruine Santoni (of zware oxfords Van Bommel, ben er nog niet uit), donkerblauwe das met lichtblauwe weving erin en pochet van zelfde stof als het shirt.
Shirt heb ik op maat laten maken bij Shirt by Hand. Helaas de mouwen iets te lang en de boordmaat 2 maten te groot. Jammer, maar morgen krijgt de klantenservice de kans om zich te bewijzen en met een oplossing te komen.
Pak laten aanmeten bij Clifford Tailors. Ik kan niet anders zeggen dan dat het me goed bevallen is. Hij is gediplomeerd coupeur (itt de meeste kledingadviseurs) en laat de pakken maken in Duitsland. Ik heb veel zeggenschap gehad in de eigenschappen en kenmerken van het pak, aangevuld en gecorrigeerd met stijladvies door Clifford Tailors. Pak kostte uiteindelijk E 509. Aanrader.