Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736388 keer gelezen)

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1095 Gepost op: 29 september 2011 - 00:08:31
En ook van mijn kant gefeliciteerd Punt!
Blijft prachtig om te zien, die prova foto's.
You can buy clothes, but you can't buy style

Matthew

• Bekijk profiel
Reactie #1096 Gepost op: 04 oktober 2011 - 22:18:17
Heren,

Met veel plezier en interesse dit topic gelezen. Hoewel niet meer actueel voor mediaman (is hij nog steeds getrouwd?), is het zeker niet outdated.
Zelf ga ik over twee weken trouwen, met 8 weken voorbereiding. Mijn bruid trouwt niet in het wit, daarom heb ik gekozen voor een eenvoudig kostuum en geen tradtioneel trouwpak: dat steekt te veel af.

Na wikken en wegen en vooral veel inlezen op internet heb ik gekozen voor een blauw pak, weving birdseye. Lichtblauw shirt met schuine keperbinding (visgraat). Bruine Santoni (of zware oxfords Van Bommel, ben er nog niet uit), donkerblauwe das met lichtblauwe weving erin en pochet van zelfde stof als het shirt.

Shirt heb ik op maat laten maken bij Shirt by Hand. Helaas de mouwen iets te lang en de boordmaat 2 maten te groot. Jammer, maar morgen krijgt de klantenservice de kans om zich te bewijzen en met een oplossing te komen.

Pak laten aanmeten bij Clifford Tailors. Ik kan niet anders zeggen dan dat het me goed bevallen is. Hij is gediplomeerd coupeur (itt de meeste kledingadviseurs) en laat de pakken maken in Duitsland. Ik heb veel zeggenschap gehad in de eigenschappen en kenmerken van het pak, aangevuld en gecorrigeerd met stijladvies door Clifford Tailors. Pak kostte uiteindelijk E 509. Aanrader.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1097 Gepost op: 05 oktober 2011 - 11:24:00
pochet van zelfde stof als het shirt

Da's een beetje jammer.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1098 Gepost op: 05 oktober 2011 - 12:35:44
Da's een beetje jammer.

Da's een beetje voorzichtig uitgedrukt.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1099 Gepost op: 05 oktober 2011 - 12:59:47
Heel voorzichtig. :mrgreen:
Even in het pochet draadje kijken Matthew.
 ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1100 Gepost op: 05 oktober 2011 - 13:04:55
Gelukkig kan je vrijwel overal nog een ander pochet vinden. Niets aan de hand. ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1101 Gepost op: 05 oktober 2011 - 13:30:51
Da's een beetje voorzichtig uitgedrukt.

: ) Beetje wel ja.

Matthew

• Bekijk profiel
Reactie #1102 Gepost op: 08 oktober 2011 - 07:33:40
pochet draadje gelezen. pochet matcht met shirt of das. leuk wanneer het matcht met jurk bruid. laatste is geen optie. Daarnaast vele berichtjes om eens lekker gek te doen met pochet onder het motto: creatief met zakdoeken. Volgens mij opmerkingen van mensen om zichzelf anoniem als snob te profileren, maar zijn waarschijnlijk SuitSupply believers. Al met al vermakelijk en met glimlach gelezen : )

maar pochet matcht met shirt of das dus. Hoeft idd niet dezelfde stof te zijn, mag met mooi dessin/ weving en handgerolt randje. Zal eens kijken.

Mijn eerder opmerking over de jongens v an SHIRT by Hand: klantenservice heeft klacht goed opgepakt, al heb ik het nieuw aangeboden shirt niet op tijd in huis.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1103 Gepost op: 08 oktober 2011 - 08:52:25
pochet draadje gelezen. pochet matcht met shirt of das.

(...)

maar pochet matcht met shirt of das dus. Hoeft idd niet dezelfde stof te zijn. (...)

Eh, nee. Een pochet is geen verplicht onderdeel van je (trouw)ensemble, net zomin als een boutonničre. Als de speelsheid achter het combineren met een pochet in een andere kleur/stofsoort/patroon je niks zegt - en die indruk krijg ik - laat het hele ding dan achterwege. Net zo makkelijk. Vind je toch dat je een pochet mķet, draag dan een wit linnen pochet en denk er verder niet meer over na.

Een pochet in dezelfde stof als shirt, das, bruidsjurk, sok, panty of wat dan ook, ondermijnt het hele onderliggende idee van mijn, eh... ons geliefde snobdoekje. (Ik spreek even voor de rest van Stijlforum, moet ik eigenlijk vaker doen.)
Laatst bewerkt op: 08 oktober 2011 - 08:55:16 door Velponi

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1104 Gepost op: 08 oktober 2011 - 10:08:29
(Ja, moet je vaker doen.)

"Hoeft idd niet dezelfde stof te zijn" is een erg merkwaardige conclusie, waarbij ik meteen toegeef dat ik het pochet-topic al een tijd niet heb gelezen. "Mag never-nooit-te-nimmer dezelfde stof zijn" lijkt er meer op. Wit linnen is een goede suggestie van Velponi. Met snobberige handgerolde en -genaaide randjes uiteraard.

Edit: na het lezen van de eerste paar pagina's uit 2005 begrijp ik je conclusie. Onze forumbaas: :shock:.
Laatst bewerkt op: 08 oktober 2011 - 13:20:21 door Carwo

Kaizen

• Bekijk profiel
Reactie #1105 Gepost op: 29 januari 2012 - 10:34:46
Heren,

Mijn eerste post op dit forum. Ook voor mij zal dit jaar de spreekwoordelijke bijl vallen en dient er een trouwpak aangeschaft te worden. Ik zou het pak na de plechtigheid ook nog willen gebruiken, dus ligt mijn voorkeur bij een driedelig pak dat niet in aanmerking komt voor een podiumplaats bij de toppers. Budget zo rond de 1500 euro. Waar kun je dan in de randstad het beste naar toe?

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1106 Gepost op: 29 januari 2012 - 11:54:25
Ik zal even in de stoel van de Nestors van dit forum gaan zitten. Stel je even voor in het voorsteltopic ;)
Ik geloof dat je met zo'n budget een driedelig pak van een mooie stof bij Vanitā in Den Haag kan laten maken, bijvoorbeeld. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar de foto's die ik heb gezien waren niet slecht.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1107 Gepost op: 29 januari 2012 - 11:57:30
Vanita
Oger
Via Andres
Suit Supply

Kaizen

• Bekijk profiel
Reactie #1108 Gepost op: 29 januari 2012 - 12:07:51
Suit Supply wil ik vermijden. Vanita had al mijn interesse. Oger wekt wat weerstand op en Via Andres zal ik eens opzoeken. Dank.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1109 Gepost op: 29 januari 2012 - 12:12:16
Welkom en alvast gefeliciteerd!

Waarom een driedelig pak?