Auteur Topic: Greve  (199102 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Greve
Reactie #120 Gepost op: 01 januari 2009 - 22:28:43
In de City lijn zitten fraaie modellen, de twee spreken me wel aan. Ik ga maar weer eens kijken bij Berlioz. Het idee van een keer een oer-hollandse schoen aan de voeten spreekt me wel aan.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #121 Gepost op: 10 januari 2009 - 17:12:50
Vandaag in de opruiming nog een paar Greve kunnen 'scoren'. Was al een tijdje op zoek naar Cognac kleurige monks. Ziet er in werkelijkheid beter uit als op de foto  :wink:

Het zijn deze geworden:

Stemt rechts en haalt links in

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 10 januari 2009 - 17:46:16
Mooie schoen Bart lijkt een beetje op een santoni monk.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 10 januari 2009 - 17:47:18
Inderdaad Gusto, heeft er wel wat van weg. De Santoni's zijn toch net nog wat eleganter vind ik. Maar voor mij is dit prima.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 10 januari 2009 - 17:49:31
Toch zie je niet zoveel verschil Bart tussen die twee.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 10 januari 2009 - 17:53:08
Neuzen van de Santoni's zijn m.i. iets spitser en 'vierkanter'; wel een betere schoen als er mensen 'uitgeschopt' moeten worden :-)

Overigens ga ik een afspraak maken bij Greve om een paar schoenen op maat te laten maken; zwart suede monks met lichtgrijs stiksel.
Laatst bewerkt op: 10 januari 2009 - 17:55:02 door Bart

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 10 januari 2009 - 19:10:12
Neuzen van de Santoni's zijn m.i. iets spitser en 'vierkanter'; wel een betere schoen als er mensen 'uitgeschopt' moeten worden :-)

Ik heb die Greve's in de hand gehad: zagen er prima uit. Op de foto lijkt het hak/hiel-gedeelte niet helemaal lekker bij de voorkant van de schoen te passen (alsof er een nieuwe voorkant aan een bestaande achterkant is gemaakt), maar dat is me niet opgevallen toen ik ze in het echt zag; zal dus aan de foto liggen.

Citaat
Overigens ga ik een afspraak maken bij Greve om een paar schoenen op maat te laten maken; zwart suede monks met lichtgrijs stiksel.

Daar ben ik benieuwd naar, Bart. Ik heb nog geen reactie op mijn (reparatie)mail gekregen, dus ik ben er nog niet geweest.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 10 januari 2009 - 19:42:25
Ik zal het hier uiteraard melden. btw de Santoni Monks bij Zwartjes is niets geworden, zaten niet lekker. Nog bedankt voor de tip in elk geval!
Maar goed, nu heb ik ook een reden om een paar (bespoke) schoenen te laten maken. Het soort leer en de kleur is al bekend, dat zal dus zwart suede worden :-)
Laatst bewerkt op: 10 januari 2009 - 19:44:06 door Bart

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 10 januari 2009 - 19:47:34
Ik zal het hier uiteraard melden. btw de Santoni Monks bij Zwartjes is niets geworden, zaten niet lekker. Nog bedankt voor de tip in elk geval!
Maar goed, nu heb ik ook een reden om een paar (bespoke) schoenen te laten maken. Het soort leer en de kleur is al bekend, dat zal dus zwart suede worden :-)

Sure thing.

Gelijk heb je. Heb je al een leest op het oog?

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 10 januari 2009 - 20:29:21
Ja, de Luca of de Deauville.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 10 januari 2009 - 20:39:50
wat je echt merkt is dat sinds de komst van Santoni steeds meer merken gaan werken met Patina e.d en meer nadenken over het model. De kwaliteit van Greve is namelijk uitstekend, maar het waren vroeger toch wel erg saaie schoenen.

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 11 januari 2009 - 12:27:12

Ga je ook een eigen leest laten maken? Of ga je voor een al bestaande leest (MTO)?

Ik heb me wederom weer lopen ergeren aan de sale en het feit dat er geen leuke schoenen te krijgen zijn. Ook rekening houden met het feit dat je natuurlijk wel op de juiste plekken moet gaan zoeken... Nu met die City lijn van Greve en de optie voor MTO ga ik er van de zomer eens kijken. Binnen Greve zelf heerst er momenteel een frisse(re) wind.

Hou ons op de hoogte van jouw ervaringen.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 11 januari 2009 - 13:10:32
Zal ik zeker doen.

De maatwerk schoenen worden gebaseerd op een eigen leest die bewaard blijft bij Greve. Ik heb bedragen horen noemen tussen de € 700,00 en € 1000,00.

Het schijnt dat ze vroeger een stuk duurder waren, maar nu, met name door de invloed van de nieuwe investeerders, in prijs gezakt zijn. Het hele proces beslaat 6-8 weken.

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 11 januari 2009 - 13:13:07
Op een al bestaande leest kom je met MTO rond de 450 - 500 euro uit. (afgaande op ervaringen van eerdere klanten)
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #134 Gepost op: 11 januari 2009 - 19:58:58
Zal ik zeker doen.

De maatwerk schoenen worden gebaseerd op een eigen leest die bewaard blijft bij Greve. Ik heb bedragen horen noemen tussen de € 700,00 en € 1000,00.

Het schijnt dat ze vroeger een stuk duurder waren, maar nu, met name door de invloed van de nieuwe investeerders, in prijs gezakt zijn. Het hele proces beslaat 6-8 weken.

Vind dat trouwens een fors bedrag, is volledig met de machine gemaakt toch?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors