Auteur Topic: Greve  (187517 keer gelezen)

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Greve
Reactie #45 Gepost op: 26 oktober 2006 – 22:25:15
http://www.gretecschoenen.nl

Daar staan de modellen op die ze op maat maken.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #46 Gepost op: 29 oktober 2006 – 19:01:45
Ik heb deze van Greve sinds een paar maanden en ze bevallen uitstekend.

Stemt rechts en haalt links in

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #47 Gepost op: 29 oktober 2006 – 21:07:34
@ Bart,
Greve is gewoon een zeer goede schoen. Zeker kwa afwerking en materiaalkeuze. Mag ook, want de prijzen liggen rond de 350€.
Ze zullen met de jaren alleen maar mooier worden. :D

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2007 – 16:30:33
voor een appel en een ei heb ik vorige week een paar Greves gekocht bij v/d assem in Rotterdam.

mooie schoenen, goed leer - beter dan dat van de twee paar Santoni die ik heb :( - maar dat iets te brede stuk van de zool met de dikke goodyear draad er door, tja.... het model is trouwens wel redelijk modern.

Al met al voor dat geld tevreden.

pat

ps het viel me op dat ze eigenlijk alleen meuk nog in de sale hebben daar. Alle C&J's en santoni's staan op het rek 'speciale aanbiedingen' (quod non). Vroeger gingen die ook nog wel eens voor de helft.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #49 Gepost op: 20 augustus 2007 – 20:21:56
Citaat van: "Patrick Bateman"
voor een appel en een ei heb ik vorige week een paar Greves gekocht bij v/d assem in Rotterdam.

mooie schoenen, goed leer - beter dan dat van de twee paar Santoni die ik heb :( - maar dat iets te brede stuk van de zool met de dikke goodyear draad er door, tja.... het model is trouwens wel redelijk modern.

Al met al voor dat geld tevreden.

pat

ps het viel me op dat ze eigenlijk alleen meuk nog in de sale hebben daar. Alle C&J's en santoni's staan op het rek 'speciale aanbiedingen' (quod non). Vroeger gingen die ook nog wel eens voor de helft.


geen verkeerde schoenen, Pat! Zeker niet voor die 7-8 tientjes die je er nog voor betaald hebt!
Dit vraagt om fotos  :wink:

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #50 Gepost op: 21 augustus 2007 – 09:45:18
zit even zonder camera, sorry
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #51 Gepost op: 16 januari 2008 – 11:28:03
Ik heb voor zaterdag een afspraak staan bij Greve om mij één of twee paar aan te laten meten. Ik hou jullie op de hoogte.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #52 Gepost op: 16 januari 2008 – 11:58:20
Citaat van: "StevenK"
Ik heb voor zaterdag een afspraak staan bij Greve om mij één of twee paar aan te laten meten. Ik hou jullie op de hoogte.


Zeker doen, StevenK, ben erg benieuwd.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #53 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:07:09
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "StevenK"
Ik heb voor zaterdag een afspraak staan bij Greve om mij één of twee paar aan te laten meten. Ik hou jullie op de hoogte.


Zeker doen, StevenK, ben erg benieuwd.

Verwacht er niet al te veel van! Draag nu vooral Van Bommel, maat 11H, dus al te subtiel zal het resultaat niet kunnen zijn ;)

Weet al wel dat de prijs afhankelijk van materiaal en model tussen de 495 en 575 ligt, wat ik alleszins redelijk vind, gezien het feit dat het echt maatwerk is en ook aan de aflevering (schoenspanners op maat enzo) voldoende aandacht lijkt te worden besteed.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #54 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:20:52
Citaat van: "StevenK"
Citaat van: "Carwo"

Verwacht er niet al te veel van! Draag nu vooral Van Bommel, maat 11H, dus al te subtiel zal het resultaat niet kunnen zijn ;)

Weet al wel dat de prijs afhankelijk van materiaal en model tussen de 495 en 575 ligt, wat ik alleszins redelijk vind, gezien het feit dat het echt maatwerk is en ook aan de aflevering (schoenspanners op maat enzo) voldoende aandacht lijkt te worden besteed.


Da's een serieuze maat, ja. Maar volgens mij proberen ze bij Greve de laatste tijd ook wat elegantere modellen te maken. Misschien hebben ze wel een redelijk slanke leest waar ze jou in kunnen passen. Succes in elk geval.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #55 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:23:34
Vind het na het zien van de website met het gebrek aan elegantie wel meevallen. Kennelijk introduceerden ze op 1 januari j.l. ook Black en Excellent, maar daar staat nog niets van op de website.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #56 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:27:20
Citaat van: "Carwo"
Da's een serieuze maat, ja. Maar volgens mij proberen ze bij Greve de laatste tijd ook wat elegantere modellen te maken. Misschien hebben ze wel een redelijk slanke leest waar ze jou in kunnen passen. Succes in elk geval.

Dat hoop ik niet. Volgens mij is het juist de bedoeling dat ze een leest voor me maken :D

Ten aanzien van de modellen heb ik ook wel het idee dat ze toch zeker wel mooie modellen voeren.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #57 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:31:11
Als ik me niet vergis maken ze voor dat geld geen eigen lijst voor je. Geen bespoke dus. Het zal enkel gaan om aanpassingen aan de bestaande modellen. Soort MTM programma dus.

Hoe heb je je laten informeren?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Cerillo

  • Gebruiker
  • Berichten: 164
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #58 Gepost op: 16 januari 2008 – 12:51:42
Een half jaar geleden ben ik nog bij de Greve werkplaats geweest in Waalwijk. Ze hebben er een kleine paskamer en achterdoor kun je het kleine fabriekje bekijken. Er werden wel degelijk voetafdrukken etc. gemaakt alsmede houten leesten (er waren grote rekken met zeer veel leesten en de naam van de persoon erop geschreven).
Er stond ook een rekje in de werkplaats met een aantal nieuwe samples die er schitterend uitzagen (smalle leesten, fijn afgewerkt).
Het leuke is dat je gewoon kunt binnenwandelen in de fabriek en hier op je gemak een kijkje kunt nemen. Het hele proces hoe ze een schoen maken is hier mooi te zien.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #59 Gepost op: 16 januari 2008 – 13:23:45
Citaat van: "Sergio"
Als ik me niet vergis maken ze voor dat geld geen eigen lijst voor je. Geen bespoke dus. Het zal enkel gaan om aanpassingen aan de bestaande modellen. Soort MTM programma dus.

Hoe heb je je laten informeren?

Volgens de site (www.greve.eu) maken ze wel degelijk een leest en dat is ook wat aan de telefoon begreep. Als dat niet zo is, dan lezen jullie zaterdag ongetwijfeld een weinig enthousiaste reactie van mij.