Auteur Topic: Greve  (187580 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #60 Gepost op: 16 januari 2008 – 15:10:36
Ik heb net ook even met de gebeld omdat ik toch wel benieuwd was. Krijg niet helemaal het idee dat je daarna een kwalitatief product zult krijgen. Ze lijken inderdaad wel een eigen leest voor je te maken. Maar laten we wel wezen, het is niet veel geld voor volledig op maat gemaakte schoenen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #61 Gepost op: 16 januari 2008 – 15:58:25
Citaat van: "Sergio"
Ik heb net ook even met de gebeld omdat ik toch wel benieuwd was. Krijg niet helemaal het idee dat je daarna een kwalitatief product zult krijgen. Ze lijken inderdaad wel een eigen leest voor je te maken. Maar laten we wel wezen, het is niet veel geld voor volledig op maat gemaakte schoenen.


De tijd, en dus geld, die gaat zitten in het maken van een goede leest moet ergens worden terugverdiend. Ik vrees dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van het eindproduct.
Ik ben niet op de hoogte van wat voor schoenen je al hebt, maar waarom wil je per se een eigen leest laten maken? Wat bevalt er niet aan je huidige schoenen, welke zijn dat?

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #62 Gepost op: 16 januari 2008 – 17:52:05
ik zeg maar altijd Van Bommel is rommel -- Greve dat is pas leven  :D
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #63 Gepost op: 16 januari 2008 – 17:56:09
Citaat van: "Patrick Bateman"
ik zeg maar altijd Van Bommel is rommel -- Greve dat is pas leven  :D


En Van Lier interesseert je zeker geen zier?

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #64 Gepost op: 16 januari 2008 – 18:04:42
Citaat van: "Mr.Barry"
De tijd, en dus geld, die gaat zitten in het maken van een goede leest moet ergens worden terugverdiend. Ik vrees dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van het eindproduct.
Ik ben niet op de hoogte van wat voor schoenen je al hebt, maar waarom wil je per se een eigen leest laten maken? Wat bevalt er niet aan je huidige schoenen, welke zijn dat?

Voor mij is het redelijk eenvoudig: ik kan door mijn hoge wreef en brede voet eigenlijk geen schoenen vinden die perfect passen. Daarbij komt dat die hoge wreef er ook voor zorgt dat de schoenen nogal snel lelijke vouwen krijgen.

Bij elkaar vind ik dat genoeg reden om eens een poging te wagen met maatschoenen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #65 Gepost op: 16 januari 2008 – 18:06:21
Citaat van: "StevenK"

Voor mij is het redelijk eenvoudig: ik kan door mijn hoge wreef en brede voet eigenlijk geen schoenen vinden die perfect passen. Daarbij komt dat die hoge wreef er ook voor zorgt dat de schoenen nogal snel lelijke vouwen krijgen.

Bij elkaar vind ik dat genoeg reden om eens een poging te wagen met maatschoenen.


Heb hetzelfde probleem (zie topic Hoge wreef), vandaar dat ik benieuwd ben naar je ervaringen.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #66 Gepost op: 19 januari 2008 – 11:15:55
Zo, ik kom er net vandaan. Ze hebben, naar mijn mening, veel mooie modellen. Het klassieke 'lompe' zoals we Greve kennen is in de minderheid.

De maatschoenen zijn naar mijn mening MTM. Er wordt gepast met standaard modellen en gekeken welke veranderingen nodig zijn. Dan wordt een leest gepakt van dat standaard model en die wordt aangepast aan die veranderingen. Op die leest wordt dan de schoen gemaakt.

Prijs is 575 en 45 voor de spanner, levertijd ongeveer 12 weken.

Op dit moment ben ik er nog niet uit of ik 't doe, ik denk 't wel dat het de moeite van het proberen waard is.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #67 Gepost op: 19 januari 2008 – 12:26:56
Citaat van: "StevenK"
Zo, ik kom er net vandaan. Ze hebben, naar mijn mening, veel mooie modellen. Het klassieke 'lompe' zoals we Greve kennen is in de minderheid.

De maatschoenen zijn naar mijn mening MTM. Er wordt gepast met standaard modellen en gekeken welke veranderingen nodig zijn. Dan wordt een leest gepakt van dat standaard model en die wordt aangepast aan die veranderingen. Op die leest wordt dan de schoen gemaakt.

Prijs is 575 en 45 voor de spanner, levertijd ongeveer 12 weken.

Op dit moment ben ik er nog niet uit of ik 't doe, ik denk 't wel dat het de moeite van het proberen waard is.


Ik denk dat het voor die prijs een aardige oplossing is als je echt problemen hebt met confectie schoenen. Duur is het natuurlijk niet voor maatwerk. Het staat natuurlijk buiten kijf dat als je zoiets in nederland laat maken voor die prijs de kwaliteit er onder te lijden heeft.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #68 Gepost op: 19 januari 2008 – 13:31:38
Citaat van: "Sergio"
Het staat natuurlijk buiten kijf dat als je zoiets in nederland laat maken voor die prijs de kwaliteit er onder te lijden heeft.

De kwaliteit zal hetzelfde zijn als de schoenen die er verder worden gemaakt, toch? Vanaf het moment dat de leest gereed is, is het tenslotte het standaardproductieproces.

Overigens vertelde men mij daar dat ze ruim 1200 paar op maat maken per jaar.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #69 Gepost op: 19 januari 2008 – 13:41:58
Citaat van: "StevenK"
Citaat van: "Sergio"
Het staat natuurlijk buiten kijf dat als je zoiets in nederland laat maken voor die prijs de kwaliteit er onder te lijden heeft.

De kwaliteit zal hetzelfde zijn als de schoenen die er verder worden gemaakt, toch? Vanaf het moment dat de leest gereed is, is het tenslotte het standaardproductieproces.

Overigens vertelde men mij daar dat ze ruim 1200 paar op maat maken per jaar.


Kans groot inderdaad maar de gewone kwaliteit vond ik ook al niet zo denderend ;-)

Waarom laat je je zorgverzekeraar niet meebetalen trouwens?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #70 Gepost op: 19 januari 2008 – 13:43:15
Citaat van: "Sergio"
Waarom laat je je zorgverzekeraar niet meebetalen trouwens?

Als jij me vertelt hoe ik dat doe?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #71 Gepost op: 19 januari 2008 – 13:45:21
Citaat van: "StevenK"
Citaat van: "Sergio"
Waarom laat je je zorgverzekeraar niet meebetalen trouwens?

Als jij me vertelt hoe ik dat doe?


Afspraak maken met een orthopeed en een doorverwijzing regelen voor (semi)orthopedische schoenen. Betaal je alleen een eigen bijdrage per paar van goed 100 euro.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #72 Gepost op: 19 januari 2008 – 14:40:37
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "StevenK"
Citaat van: "Sergio"
Waarom laat je je zorgverzekeraar niet meebetalen trouwens?

Als jij me vertelt hoe ik dat doe?


Afspraak maken met een orthopeed en een doorverwijzing regelen voor (semi)orthopedische schoenen. Betaal je alleen een eigen bijdrage per paar van goed 100 euro.


Zit dat in het basispakket?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Greve
Reactie #73 Gepost op: 19 januari 2008 – 14:53:10
Yup.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #74 Gepost op: 20 januari 2008 – 22:15:34
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het feit dat de informatie op de website iets heel anders weergeeft dan de praktijk, maakt dat ik nog niet direct overtuigd ben.

Ik denk dat ik toch maar eens in Gouda mijn licht op ga steken.