Auteur Topic: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen  (1104532 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen
Reactie #1845 Gepost op: 04 september 2011 - 14:08:34
Topictitel over het hoofd gezien, Pier? :P

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1846 Gepost op: 04 september 2011 - 14:17:52
Doet mij denken aan een advertentie die ik zag van Magnanni per Zwartjes, met gesp aan beide kanten de schoen :shock: Kan helaas online geen afbeelding van vinden.
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #1847 Gepost op: 04 september 2011 - 14:26:18
Kan helaas online geen afbeelding van vinden.

Zou dat niet in de categorie 'gelukkig maar' vallen?

:lol:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1848 Gepost op: 04 september 2011 - 15:00:44
Ai Pierlala, dat is pas echt lelijk zeg !!
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #1849 Gepost op: 04 september 2011 - 21:14:37
Wat een geklets iedere keer weer over de prijs van Ugolino schoenen. Uiteindelijk koopt toch niemand ze. : )
Precies. Dat is ook altijd het punt met het beginnen van een SF actie.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1850 Gepost op: 05 september 2011 - 09:52:53
Qua afwerking vind ik EG en AS heel dicht bij elkaar liggen. EG heeft wel veel meer modellen. EG en AS zijn wel echt mooier dan C&J benchgrade en handgrade.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar je moet wel duidelijk zeggen wat je vergelijkt. Een AS-model in de 'Exclusive'-lijn van Alfred Sargent (het gamma onder de handgrade-lijn) komt qua afwerking en kwaliteit van het leder nog niet in de buurt van een C&J-handgrade. Ik heb een paar AS Moores op een leest die ik zeker wel mooi vind, maar het leder is jammer genoeg plastic-achtig (heel blinkend, weinig soepel en met sterk zichbare kreuken)... Zelfs bij C&J benchgrades is het leder van een betere kwaliteit, dunkt me.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1851 Gepost op: 05 september 2011 - 10:07:55
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar je moet wel duidelijk zeggen wat je vergelijkt. Een AS-model in de 'Exclusive'-lijn van Alfred Sargent (het gamma onder de handgrade-lijn) komt qua afwerking en kwaliteit van het leder nog niet in de buurt van een C&J-handgrade. Ik heb een paar AS Moores op een leest die ik zeker wel mooi vind, maar het leder is jammer genoeg plastic-achtig (heel blinkend, weinig soepel en met sterk zichbare kreuken)... Zelfs bij C&J benchgrades is het leder van een betere kwaliteit, dunkt me.

Het leek mij wel duidelijk wat ik met elkaar vergeleek. Jammer trouwens dat de Exclusive-lijn zo tegenvalt. Ik dacht dat AS daar een prima markt mee kon aanboren.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1852 Gepost op: 05 september 2011 - 13:18:59
Het leek mij wel duidelijk wat ik met elkaar vergeleek. Jammer trouwens dat de Exclusive-lijn zo tegenvalt. Ik dacht dat AS daar een prima markt mee kon aanboren.

Misschien heb ik wel pech gehad. De Moores die ik besteld had bij AS bleken geen toe cap te hebben. Op aanraden van een aantal forumleden heb ik ze dan teruggestuurd. Chay Cooper maakte daar geen probleem van, en beloofde me een nieuw paar. Dat is er dan gekomen, maar het leder valt tegen. Ik had de indruk dat het eerste paar van betere kwaliteit was (het leder dan), maar ik heb het nooit gedragen en dus is het niet meer dan een indruk.

Zou het kunnen dat Chay een verlieslatende transactie wat heeft willen compenseren door goedkoper leder van een goedkoper gamma te gebruiken? Ik ben in elk geval wat ontgoocheld, omdat Chay best wel sympathiek lijkt en hij lof verdient voor zijn inspanningen om AS naar een hoger niveau te tillen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1853 Gepost op: 05 september 2011 - 13:58:16
Dat is uitermate vervelend om te lezen, Fleming. Zoals je zelf wellicht hebt gelezen heb ik ook zeer wisselende ervaring met AS, zij het niet op het gebied van kwaliteit. Ik was oprecht enthousiast over dit merk, maar het laat teveel steken vallen om er nu nog tijd en moeite in te steken. Jammer.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1854 Gepost op: 05 september 2011 - 15:32:58
Dat is uitermate vervelend om te lezen, Fleming. Zoals je zelf wellicht hebt gelezen heb ik ook zeer wisselende ervaring met AS, zij het niet op het gebied van kwaliteit. Ik was oprecht enthousiast over dit merk, maar het laat teveel steken vallen om er nu nog tijd en moeite in te steken. Jammer.

Ik heb hetzelfde gevoel, MMorley. Misschien geef ik ze ooit nog wel eens een kans, omdat ze best wel mooie modellen hebben en behoorlijk flexibel zijn. Eerst maar eens afwachten hoe (als) de onderneming zich verder ontwikkelt...

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1855 Gepost op: 06 september 2011 - 14:13:00
Nog twee maanden dan wacht ik ook een jaar op mijn schoenen van AS! :-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1856 Gepost op: 06 september 2011 - 14:30:07
AS klinkt voor mij inmiddels als een merk met een belabberde sales en after sales; kortom een merk om met een grote boog om heen te lopen en dat dan wel op een ander merk schoenen uiteraard.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #1857 Gepost op: 06 september 2011 - 16:00:40
Nog twee maanden dan wacht ik ook een jaar op mijn schoenen van AS! :-)

Dat vind ik echt schandalig, zelfs een bespoke schoenmaker zoals JLB zal niet zo'n lange levertijd hebben, hoogstens drie maanden geloof ik.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1858 Gepost op: 06 september 2011 - 19:14:31
Dat vind ik echt schandalig, zelfs een bespoke schoenmaker zoals JLB zal niet zo'n lange levertijd hebben, hoogstens drie maanden geloof ik.

Pictures or it didn't happen..
Het is maar hoe je het bekijkt..

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1859 Gepost op: 06 september 2011 - 19:48:16
De meeste zichzelf respecterende {bespoke} schoenmakers rekenen volgens mij 3 tot 6 maanden en zeker geen jaar voor MTO of MTM schoentjes.
Het is uiteraard wel treurig voor de wachtenden onder ons op de schoenen van AS.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“