De verkoper weet dat niet. Van hem een grote fout om daar niet standaard van uit te gaan.
Ik vergeet nooit een verhaal dat ik ooit eens las. Geïnterviewde was een uiterst succesvolle autoverkopert (jawel) van een duur merk. Op de vraag wat het geheim van zijn succes was antwoordde hij dat hij iedereen die door de deur kwam lopen gelijk behandelde, of het nou een 16-jarige in een afgetrapte spijkerbroek of een goedgeklede rijkaard in een duur pak was. Alle andere verkopers storten zich doorgaans op het tweede type en lieten de jonkies met opgetrokken neus links liggen. Hij gaf iedereen volle aandacht en nam uitgebreid de tijd, ook voor de jonge garde in t-shirt. Moraal van het verhaal was dat zo'n jonkie dat door iedereen behalve onze succesvolle verkoper genegeerd werd, niet zelden een maand later weer de deur door kwam lopen. Dit maal met papa en mama die de auto af kwamen rekenen.. (verhaal speelde in de US).
Is een verhaal dat mij in ieder geval bij is gebleven en wat ik ook zeker toepas in de dagelijkse business. Never judge a book by it's cover..